استاندار اردبیل:

حضور سرمایه گذاران در مشگین شهر گره گشای بیکاری جوانان

مجید خدابخش گفت: با تکمیل زیر ساخت ها در این شهرستان سال آینده شاهد حضور سرمایه گذاران در عرصه های مختلف در این شهرستان خواهیم بود تا زمینه اشتغال جوانان این منطقه را فراهم کنند.
کد خبر: ۸۶۳۱۴۲۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، ابراهیم امامی، فرماندار مشگین‌شهر در همایش فجر 37 که با حضور مسئولین شهرستان و استاندار برگزار شده بود به تشریح برنامه های دولت پرداخت و گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان مشگین‌شهر شاهد افتتاح و بهره برداری 35 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ريال بودیم و در آینده شاهد خدمات بیشتر دولت در این شهرستان خواهیم بود.


وی افزود: این دولت با وجود مشکلات فراوان 3 عملکرد برای ارتقاء فعالیت و اشتغال زایی جوانان در پیش گرفته است که از جمله این فعالیت ها می‌توان به گازرسانی برای 67 روستا در 2 سال گذشته، اجرای بزرگترین پروژه عمرانی استان ( دوبانده کردن مسیر جاده اردبیل – مشگین شهر) با 120 میلیارد تومان اعتبار که موجب کاهش 70 دردی تصادفات در شهرستان شده است و بیش از 40 میلیارد تومان برای دوبانده کردن مسیر اهر – مشگین شهر در نظر گرفته شده است. ((


وی ادامه داد: مسیر مشگین‌شهر به آبدرمانی قینرجه و اولین نیروگاه زمین گرمایی از دیگر پروژه هایی است که در این شهرستان آغاز شده و این نیروگاه با 440 میلیارد ريال اعتبار در حال فعالیت است.


امامی افزود: آسفالت 18 روستای شهرستان، انعقاد قرارداد 10 میلیاردی جهت تکمیل سد احمدبیگلو که با تکمیل آن 3500 هکتار از زمین‌های دیمی به آبی تبدیل می‌شود، تکمیل و تجهیز اورژانس شهرستان، تخصیص 60 میلیارد ريال برای پایلوت کشاورزی شهرستان، سرمایه گذاری و هدف گذاری گردشگری در 12 طرح گردشگری و ... از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.


مجید خدابخش استاندار اردبیل در این همایش ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان اسلام در طول سال های 1342 تا 1357 به رهبری امام راحل و با مجاهدات های خود بر علیه رژیم خونخوار شاه قیام کرده و این کشور را از دست دشمن نجات دادند لذا امروز تمام ملت ایران مدیون خون شهدا و مجاهدت های انان هستند.


وی با مقایسه برخی از دستاورهای انقلاب اسلامی با قبل از انقلاب گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه راه امام و حفظ ارزش هاست که موجب پیروزی ایران اسلامی شده است و امروز رمز اصلی پیروزی اطاعت از ولایت فقیه است.


وی در ادامه با اشاره به وضعیت دانشگاه در استان افزود: قبل از انقلاب سهمیه دانشجویی در استان اردبیل در کلیه رشته ها تنها 30 نفر بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بالغ بر 75 هزار دانشجو در سطح استان مشغول به تحصیل هستند و در تمام شهرستان های استان چندین دانشگاه احداث شده است به طوری که از 7 رشته صنایع نو 4 رشته آن در استان اردبیل دایر شده و نوابغ استان را در خود جای داده است.


وی همچنین در خصوص وضعیت پزشکی استان گفت: قبل از انقلاب کمتر از 10 متخصص در استان وجود داشت اما امروز شاهد بالغ بر 70 دکتر فوق تخصص در استان هستیم.


خدابخش خاطر نشان کرد: در عرصه بین المللی 50 کشوری که حق وتو داشتند چندین قطع نامه بر علیه این کشور صادر کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم در مقابل آنان ایستادگی و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.


وی در خصوص برنامه های سال آینده دولت در این شهرستان گفت: با بهره برداری از دیگر پروژه ها در سال آینده شاهد حضور سرمایه گذاران در این شهرستان خواهیم بود تا زمینه رشد و توسعه منطقه را فراهم کند چرا که جاده های بین راهی مقدمه حضور سرمایه گذاران در این شهرستان هستند تا اشتغال جوانان این شهرستان رفع شود.

در پایان همایش از خانواده شهدای 30 دی ماه شهرستان مشگین‌شهر با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل امد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار