خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌ عصر(عج) خوزستان با اشاره به لزوم كنترل پديده گرد و غبار استان، از آمادگي سازمان بسيج سازندگي خوزستان به‌منظور نهال‌كاري اراضي و مقابله با پديده گرد و غبار و ريزگردها خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۹۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،مرتضی مرادی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که به این سازمان واگذار شده و برنامه‌ریزی شده است که همزمان با گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی اجرایی شود، طرح نهال‌کاری 300 هکتار از اراضی روستای «دهنو» شهرستان هندیجان است. این طرح در راستای مقابله با ریزگردها و پدیده گردوغبار خواهد بود که با همکاری بسیج سازندگی خوزستان اجرایی می‌شود.

مرادی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم از برنامه‌هایی هستند که همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی از سوي بسيج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان محقق خواهند شد.

وی با بیان اینکه پدیده گردوغبار و ریزگردها در سالهای اخیر، به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی در استان خوزستان مطرح شده است، گفت: این مسأله در دو سال اخیر مشکلاتی را برای مردم استان خوزستان ایجاد کرده و تبدیل به معضلی شده است.

به گفته مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، مشکلات ناشی از پدیده گردوغبار محدود به مشکلات زیست محیطی نبوده بلکه تبعات و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

مرادی ادامه داد: در این میان و با پیشنهاد سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌ عصر(عج) خوزستان بر آن شدیم که اقدام به نهال‌کاری در کانون‌های گرد و غبار استان شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌ عصر(عج) خوزستان با تأکید بر اینکه بسیج ظرفیت قابل توجهی است که می‌توان از توانایی آن در این زمینه بهره‌مند شد، گفت: با توجه به اینکه تولید نهال، نیازمند مدت زمانی طولانی است و می‌طلبد که در ماه‌های اول سال، اقدام به کاشت بذر و تولید نهال کرد پیشنهاد می‌شود به منظور تأمین نهال موردنیاز سال آینده، اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی در ادامه به برگزاری جلسات متعددي به این منظور اشاره کرد و گفت: این جلسات با مسئولان و سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت کشور، استانداری خوزستان، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخيزداري خوزستان و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري برگزار شد که محوريت جلسات نیز مقابله با پدیده ریزگردها و تأمین نهال و در نهایت نهال‌کاری و برطرف شدن مشکلات و معضلات پیش آمده از این امر برای مردم استان بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با تأکید بر اینکه در این جلسات همچنین، بر کاشت نهال‌های مثمر تأکید کرده‌ایم، گفت: در این میان پیشنهاد می‌شود نهال‌های کاشته از گونه‌ای باشد که به عنوان درآمدزایی و راهکاری برای معیشت مردم منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

مرادی در ادامه با اشاره به اینکه کانون ریزگردها در استان خوزستان، منطقه وسیعی را دربر می‌گیرد، گفت: باید در این زمینه اقدامات مناسبی به منظور کنترل پدیده گردوغبار صورت گیرد. ادارات، سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مرتبط دست به دست هم دهند و بتوانیم با توسعه نهال‌کاری در سطح اراضی استان خوزستان، با پدیده گردوغبار مقابله کنیم.

وی ادامه داد: امروز، 14 بهمن‌ماه و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، 50 هکتار از اراضی روستاهای دهنو از توابع شهرستان هندیجان نهال‌کاری می‌شوند. تاکنون 150 هکتار از اراضی این منطقه نهال‌کاری شده است که تا پایان بهمن‌ماه صد هکتار دیگر نیز نهال‌کاری خواهند شد.

مرادی در پایان سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: این طرح با کمک بسیجیان استان خوزستان و به‌عنوان یکی از ظرفيت‌های قابل توجه استان اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها