خبرهای داغ:
با حضور معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی؛
اولین یادبود شهدای مداح شهرستان شاهرود با حضور معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور و اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۹۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین یادبود شهدای مداح شهرستان شاهرود که به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت کانون بسیج مداحان شهرستان شاهرود و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان در مسجد قرآن شاهرود برگزار شد.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در این یادبود در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره امام و شهدا راحل با اشاره به نقش بی بدلیل مداحان در جریان انقلاب اسلامی گفت: نقش مداحان در جریان انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست چرا که این قشر در تهییج و بسیج افکار عمومی بر ضد دسیسه های دشمنان و طاغوتیان زمان به خوبی نقش آفرینی کردند و هیئات مذهبی و مداحان اشاعه دهنده فرهنگ دینی و انقلابی در سراسر کشور هستند.

وی افزود: نمونه نقش آفرینی ویژه مداحان و هیئات مذهبی در جریان انقلاب اسلامی را می توان در تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ مشاهده کرد که در آن روز به تعبیر امام راحل(ره) طومار طاغوتیان پیچیده شد چرا که مراسم آن روز به رفراندومی عمومی برای مشروعیت حکومت شاه بدل گشت.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: نقش هیئات مذهبی و شور حسینی(ع) در بین رزمندگان اسلام تا آنجا بود که حتی شهدای اقلیت های مذهبی و دینی هشت سال دفاع مقدس نیز در زمان عملیات به ائمه اطهار(ع) توسل می جستند و این نشان دهنده تاثیر ویژه اهل بیت(ع) بر دل ها و جانان عاشقان است.

روحانی نژاد تصریح کرد: شهیدی در طول جنگ تحملیلی وجود ندارد که هیئتی و یا اهل مدح و وعظ نباشد و نقش بی بدیل مداحان در اشاعه فرهنگ دینی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مشهود است.

وی بیان کرد: رسالت مداحان و هیئات مذهبی تنها به دوران انقلاب و جنگ محدود نشده و مداحان، هیئات مذهبی، فعالان دینی، روحانیان در عرصه اشاعه فرهنگ دینی و تبیین آرمان های انقلاب برای نسل های جوان جامعه نیز فعال هستند که این نشان از هدف خدایی و والای این قشر می دهد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مداحان در طول انقلاب اسلامی کوشیدند تا راه شهدا و انقلاب را حفظ و از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنند و در این راه حتی از جان خود نیز گذشتند تا ما امروز در این مکان برای گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مداح گرد هم آییم.

وی با تاکید بر این نکته که ملت انقلابی ایران اسلامی از هیچ دشمنی ترسی به دل راه نمی دهند افزود: در طول تاریخ ۳۷ ساله انقلاب اسلامی حوادث تلخ و دشواری برای کشور رخ داده که بسیاری از آنها اراده ملت شریف ایران اسلامی را قوی تر کرده و این مردم در گذر پیچ و خم انقلاب با اراده تر از گذشته رو در روی دشمنان ایستاده اند و امروز پیروزی استقامت گونه خود را در برابر دنیایی از کفر جشن می گیرند.

وی عنوان کرد: انقلاب ما در ۳۷ سال گذشته توانسته است با عقلانیت و منطق در برابر دشمنان بایستد و بدون ذره ای نرمش و کُرنش از حق خود دفاع کند و در برهه کنونی نیز این حقانیت ایران و ایرانی بود که به ۱۲ سال مبارزه و مقاومت سخت در سطح بین المللی با پذیرش حقانیت ایران، خاتمه داد.

روحانی نژاد در ادامه گفت: روزی که دشمن به دنبال گرفتن حق داشتن انرژی هسته ای از ما بود حتی برای ایران اسلامی وجود یک سانتریفیوژ را نیز قائل نبود اما امروز با پیروزی مذاکرات زیر سایه نظارت های داهیانه مقام معظم رهبری خوشبختانه هزاران سانتریفیوژ در کشور می چرخند و کار خود را می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها