خبرهای داغ:
فرمانده سپاه خوزستان گفت: عشایر نقش تولید کننده در بحث دام و کشاورزی دارند و دولت باید حمایت از عشایر را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۶۳۱۷۰۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در همایش وحدت عشایر با اشاره به جان فشانی‌های عشایر در دوران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی به زیبایی فرمودند که عشایر ذخیره انقلاب هستند و نمونه این ذخیره در دوران جنگ تحمیلی به خوبی نمایان شد و عشایر عرب در مرزهای غربی و عشایر بلوچ، بختیاری و بهمئی هم با حضور خود سبب 8 سال مقاومت ما در برابر استکبار شدند.

وی افزود: در دوران پس از جنگ تحمیلی هم همواره یار و یاور مقام معظم رهبری بودند و امنیت امروز ما حاصل حضور همه عشایر در خدمت انقلاب اسلامی است و سبب شده امروز ما با افتخار در برابر زیاده‌خواهی های استکبار بایستیم.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که عشایر باید همچنان نقش خود را برجسته نگاه دارند، گفت: نکته مهم ما در خوزستان موضوع امنیت استان است، به هر حال امنیت امروز ما باید به وسیله آحاد مردم حفظ شود گرچه نیروهای مسلح ما هم نقش خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: عشایر ما در عرصه اقتصاد و تولید نقش فعالی دارند و به همین دلیل در بحث امنیت هم مانند گذشته هوشیار باشند. دشمن امروز به دنبال کلید زدن ناامنی است و لایه تهدید اول دشمن استان‌های مرزی از جمله خوزستان به دلیل اهمیت راهبردی انها است.

سردار شاهوارپور تصریح کرد: در مسائل اجتماعی به هر دلیلی امروز در بین طوایف و اقوام موجود مسائل و گرفتاری‌هایی است و نگرانی جدی درباره در دست داشتن سلاح در دست برخی از افراد وجود دارد و امیدواریم نخبگان عشایر از این حوادث تلخ جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: مشکلاتی که با یک گفتگوی ساده قابل حل است اما ساکت ماندن برخی از اشخاص منجر به کینه‌هایی می‌شود که حوادث تلخی را رقم می‌زند؛ نخبگان عشایر ما باید به این موضوع توجه کنند که دشمن امروز ما استکبار است و باید اسلحه آنها به سمت دشمن بچرخد نه به سمت دوست و برادر ما. درخواست ما از عشایر این است که اقدامات آنها می تواند کمک کار مسئولان امنیتی شود.

سردار شاهوارپور اظهار داشت: عشایر ما در بحث کشاورزی و دام تولید کننده هستند، در بخش خدمات دولتی باید دولت مردان ما توجه بیشتری کنند و از ناحیه مسئولان باید موضوع حمایت از انان در دستور کار قرار گیرد، ما در جلسات مختلف به مسئولین استان این موضوع را گوشزد کرده‌ایم.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به افتخارات خود در سال‌های گذشته همواره همیار مردمی بوده که مورد عنایت امام خمینی(ره) بودند. ما امیدواری آلام مردم را در این بخش ها کاهش دهیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها