خبرهای داغ:
امام جمعه قم:

کارنامه شورای نگهبان درخشان است/مردم ‌قاطعانه از این شورا حمایت می‌کنند/مردم در انتخاب باید به سقف صلاحیت توجه کنند

امام جمعه قم گفت: فعالان فضای مجازی با ایجاد تشنج به اسم دفاع از ولایت برای فرستادن کسی به مجلس خود را جهنمی نکنند چون تنها کسی که از این امر سود می‌برد دشمن است.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۱۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفت: در هم شکسته شدن محاصره دو شهر نبل و الزهرا که بزرگترین محاصره تاریخ بود روحیه تکفیری‌ها را متزلزل کرد و کمر ترکیه و عربستان را شکست بنا بر این بهترین راه برای مبارزه با تروریست‌ها کمک به مردم سوریه و عراق است.

وی با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور ابراز کرد: آقای روحانی اخیرا یکی از دستاوردهای دولت را معرفی چهره واقعی مردم به دنیا عنوان کرد و گفت صهیونیسم جهانی از مردم ایران چهره‌ای خشن و جنگ‌طلب معرفی کرده بود که این موضع‌گیری جای تشکر دارد.

امام جمعه قم طرح‌های ضد ایرانی جدید کنگره آمریکا را مورد توجه قرار داد و گفت: طرح جدیدی که کنگره آمریکا برای سخت کردن برداشتن تحریم‌ها تصویب کرده عهدشکنی است و این نکته را به ما گوشزد می‌کند که آمریکا هرگز به تعهدات خود پایبند نیست و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور ایران استفاده می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که دولت آمریکا چنین رفتارهایی دارد اگر پای هر مسئول آمریکایی با هر عنوانی به ایران باز شود مردم ایران به شدت به او برخورد خواهند کرد.

سعیدی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: وظیفه مجلس خبرگان رهبری نظارت بر استمرار شرایط رهبری بر اساس قانون اساسی است بنا بر این رأی‌دهندگان باید کسی را به این مجلس بفرستند که از سر کینه‌توزی کاری نکند.

وی افزود: نامزدهای نمایندگی مجلس باید پایان رقابت را آغاز رفاقت بدانند و به حاشیه‌سازی نپردازند.

سعیدی با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر فضای انتخابات گفت: در این دوره از انتخابات فضای مجازی تاثیر فراوانی خواهد داشت بنا بر این کسانی که در این فضا فعالیت می‌کنند نباید به تخریب نیروهای مومن و انقلابی بپردازند چون از این تخریب‌ها هیچ‌کس جز دشمن سودی نمی‌برد.

وی افزود: فعالان فضای مجازی به اسم دفاع از ولایت در جامعه تشنج ایجاد نکنند و برای فرستادن کسی به مجلس خود را جهنمی نکنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: مجلس خبرگان باید در راستای تقویت رهبری حرکت کند و این امر جز با انتخاب کاندیدای ولایت‌مدار امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب کاندیداهای استکبارستیز اظهار کرد: استکبار جهانی از هیچ فرصتی برای آسیب زدن به کشور ایران نمی‌گذرد به همین دلیل مردم باید به نامزدهایی رأی دهند که استکبارستیز بودنشان بر همگان واضح و مبرهن است.

سعیدی ابراز کرد: اعضای شورای نگهبان فردای قیامت باید به خاطر تک تک تایید و رد صلاحیت‌ها پاسخ‌گو باشند بنا بر این طبق قانون و احکام شرع اقدام می‌کنند و از فشارها و هیاهوها نباید تاثیر پذیرند.

وی کارنامه شورای نگهبان را درخشان توصیف کرد و گفت: امیدواریم شورای نگهبان این بار نیز برگ زرینی بر کارنامه درخشان خود بیفزاید و مردم نیز قاطعانه از این شورا حمایت می‌کنند.

امام جمعه قم با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات تصریح کرد: آمار تعداد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن و سایر راهپیمایی‌ها بر اساس حدس و تخمین است اما آمارهای انتخابات همواره بسیار دقیق و بیانگر میزان علاقه‌مندی مردم به سرنوشت کشورشان است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان طبق قانون موظف است کف صلاحیت‌ها را تعیین کند اما مردم در انتخاب باید به سقف صلاحیت توجه کنند.

سعیدی با اشاره به سالگرد بیعت همافران با امام خمینی ابراز کرد: در چنین ایامی همافران با امام راحل بیعت کردند و با این حرکت از اردوگاه طاغوت به اردوگاه امام زمان هجرت کردند که در نتیجه ضربه سختی به رژیم جنایتکار ستم‌شاهی وارد شد.

وی 22 بهمن را جلوه‌ای از عید قربان و عید غدیر توصیف کرد و گفت: مردم در این روز اسماعیل‌های خود را در راه اسلام قربانی کردند و حاصل آن، تکمیل دیانت و ولایت به شکل عملی بود.

امام جمعه قم تاکید کرد: خواص باید با یادآوری آن روزها برای خود اجازه ندهند خودشان یا فرزندانشان از آرمان‌های انقلاب فاصله بگیرند یا با آن‌ها دشمنی کنند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار