خطیب جمعه خلیل آباد گفت: حضور مردم در راهپیمایی و انتخابات که با عزم راسخ و شور هیجان همراه است، مظهر اقتدار، عزت، پایداری و حفظ آرمان های انقلاب و حمایت از ولی فقیه زمان است.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۷۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علی ناهیدی، در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با ذکر هفت شاخصه به عنوان خطوط و مبانی انقلاب اسلامی که از آرا و نظرات امام راحل برگرفته شده است خاطر نشان ساختند که این خطوط انقلاب هستند و عبارتند از مردم، استقلال کشور، پایبندی به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار، مسئله فلسطین، معیشت مردم و توجه به محرومین هستند که هندسه انقلاب را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه اولین چیزی که مقام معظم رهبری به آن تکیه کردند نقش مردم در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی است خاطر نشان کرد: مردم در هر انقلابی یکی از ارکان اصلی آن محسوب می شوند و اگر همراهی مردم نباشد هیچ انقلابی اتفاق نمی افتد.

ناهیدی با بیان اینکه امام راحل حضور یکپارچه مردم را از عوامل موفقیت انقلابی می دانند ، تصریح کرد: حضور مردم در انقلاب به دیگران ثابت شده است و مردم مسلمان ایران با توکل بر خدا، جانفشانی و پی بردن به ارزشها و حضور مستمر در انتخابات و راهپیمایی ها وفاداری خود را به انقلاب و دستاوردهای انقلاب نشان داده اند.

وی با اشاره به اینکه تکیه گاه خود حضرت امام و مقام معظم رهبری به شدت روی حضور مردم است اذعان نمود: اگر تاریخ انقلاب و نهضت های اسلامی را مطالعه کنیم متوجه می شویم که هرکجا که انقلاب و نهضتی پیروز شده است با حضور مردم بوده است و هرکجا که مردم همراهی نکرده اند آن انقلاب شکست خورده است.

خطیب جمعه خلیل آباد ادامه داد: پیامبر گرامی اسلامی تا زمانی که در مکه بودند قادر نشدند که اهداف عالی خود را مبنی بر تشکیل حکومت اسلامی پیاده سازی کنند یا حضرت علی(ع) به خاطر نداشتن نیروی مردمی به مدت ۲۵ سال خانه نشین شدند.

وی همچنین با بیان اینکه کاری که امام راحل کردند کاری شبیه انبیاء الهی بود، ابراز داشت: امام(ره) اول مردم را در ایران بیدار و متحد کردند و بعد به سراغ رژیم فاسد پهلوی رفتند.

حجت الاسلام ناهیدی در ادامه با بیان اینکه دوام این نظام و انقلاب در گرو حضور مردم در صحنه های مختلف است، ابراز داشت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که با عزم راسخ و شور هیجان همراه است، مظهر اقتدار، عزت، پایداری و آرمان های انقلاب و حمایت از ولی فقیه زمان است.

وی حضور مردم در انتخابات را عالی ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی دانست و اظهار کرد: انتخابات یک فرصتی است که مردم نظر خود را درباره شیوه حکومت و یک دولت ابراز کنند و مهمترین کارکرد ویژه انتخابات و مشارکت سیاسی مردم، خنثی سازی توطئه های و تهدیدات دشمنان است که موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت کشور می شود.

امام جمعه خلیل آباد همچنین تاکید کرد: شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف شرعی برای مردم است که هم توصیه امام و هم توصیه مقام معظم رهبری است و همان طور که شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است انتخاب اصلح نیز یک تکلیف الهی است.

وی با اشاره به رد صلاحیت کاندیدهای مجلس شورای اسلامی و هجمه هایی که به شورای نگهبان شد، اذعان نمود: صیانت از جمهوری اسلامی و اسلامیت نظام در دفاع از شورای نگهبان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: ثبت نام ۱۲ هزار نفر در انتخابات نشان دهنده افزایش مشارکت سیاسی مردم است و شورای نگهبان همیشه بر اساس دستور العمل ها عمل کرده است و خواهد کرد.

وی گفت: هر انسانی ۳ روز حساس و طوفانی را پیش رو دارد که اگر بتواند سلامتی خود را در این سه روز سرنوشت ساز تامین کند، سعادت ابدی خود را تضمین کرده است.

حجت الاسلام علی ناهیدی در خاتمه خاطر نشان کرد: روز اول روز گام نهادن به دنیا، روز دوم روز رفتن از این دنیا و روز سوم روز قیامت است، این سه روز را باید همه مورد توجه قرار دهند و تا عاقبت به خیر شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها