در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، نمایشگاهی تحت عنوان "سلاله‌های فاطمی" و با موضوع جهاد و شهادت در بافق برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۰۰۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارشخبرگزاری بسیج از بافق: نمایشگاه "سلاله‌های فاطمی" پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه شهرستان بافق، جمعی از مسئولان شهرستانی و بسیج و تعدادی از خانواده‌های شهدا در بیت الرضا(ع) بافق افتتاح شد.

در این نمایشگاه وقایع تاریخی پیروزی انقلاب اسلامی ایران از زمان آغاز مبارزه‌های انقلابی مردم و دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی(ره) به تصویر کشیده شده است.

نمایشگاه سلاله‌های فاطمی در 12 غرفه اقدام به انتقال مفاهیم، ارزشها، سیره و منش انقلاب، امام و شهدا به نسل جوان شهرستان بافق کرده است.

تاریخ بیان شده در این نمایشگاه علاوه بر شروع مبارزات، به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آغاز تجاوز رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس، فتنه‌های استکبار برای براندازی نظام و مسائل امروز پرداخته است.

از آنجا که بافق به عنوان یکی از شهرستانهای پیشتاز استان یزد در زمینه اعزام رزمنده به جبهه‌های حق علیه باطل شناخته می‌شود، یکی از غرفه‌های این نمایشگاه به بحث اعزام به جبهه اختصاص یافته است.

فعالیتهای بیمارستانی در زمان جنگ، معراج شهدا، پشتیبانی جنگ و شهدای ترور هم از دیگر غرفه‌هایی است که تا 22 بهمن صبحها و عصرها در این نمایشگاه پذیرای بازدید کنندگان است.

ارسال نظرات