مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید مطرح کرد
در صنعت هوانوردی ما فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد و جوانان ما به دلیل هوش بالا و تحصیلات عالی مستعد کار کردن در این صنعت هستند.
کد خبر: ۸۶۳۲۱۰۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: واقعاً از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌معنای واقعی حمایت شود چون ما طرح‌ها و ایده‌هایی داریم در دنیا حرف اول را می‌زند ولی این‌ها باید مدیریت و ساماندهی شود.


 نخستین جشنواره ملی هوانوردی سیمرغ از روز چهارشنبه 14 بهمن شروع به کارکرده و در روز جمعه 16 بهمن به کار خود پایان داد.

سارا غفاری در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی هوانوردی سیمرغ اظهار کرد: امروز در بحث محلول‌پاشی هوایی، تصویربرداری هوایی، نقشه‌برداری هوایی، پهباد محیط‌زیست، پهباد هلال‌احمر، پهباد کنترل و نظارت خطوط نفت و گاز، پهباد آتش‌نشان و ... مشغول به فعالیت هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید با بیان اینکه با پهباد محلول‌پاش (سم‌پاش) در این جشنواره شرکت کرده‌ایم، تصریح کرد: در حدود دو سال و نیم بر روی این طرح کارکردیم و به نتایج مثبتی نیز رسیدیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد این طرح از سوی بخش مکانیزاسیون‌سازی جهاد کشاورزی استان فارس داده‌شده بود و ما نیز با کار کردن روی این طرح توانستیم در مهرماه سال جاری تجاری‌سازی این طرح را داشته‌باشیم.

غفاری با اشاره به استقبال بی‌نظیر این مدل پهباد از سوی مردم، خاطرنشان کرد: در هر شهر و استانی که حضور پیدا کردیم این محصول مورد استقبال قرارگرفته است و در استان فارس نیز با استقبال فوق‌العاده روبه‌رو شده‌است.

وی افزود: در این نمایشگاه نیز دو درخواست نمایندگی در استان مازندران و گلستان داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید با بیان اینکه در حوزه سم‌پاشی در ایران و خاورمیانه اولین هستیم، گفت: از کشورهای عراق، شمال آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس پیشنهادهایی در این زمینه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ما یک جمعی در بنیاد ملی نخبگان بوده‌ایم و ایده و طرح‌های مختلف و زیادی روبه‌رو بودیم، بر روی یک سری از ایده‌ها کارکردیم و با شکل دادن هسته تیم شرکت دانش‌بنیان را تأسیس کردیم و متحدالقول به این ایده رسیدیم که بر روی پهبادها تمرکز داشته‌باشیم.

غفاری با اشاره به اینکه در این راه باید استقامت و صبر داشت، خاطرنشان کرد: باید یک کفش آهنی نیز پوشید چراکه همیشه روزهای خوب نبوده و روزهای سخت زیادی هم داشته‌ایم.

وی افزود: در نمایشگاه‌های مختلف مرتبط با صنعت هوای ازجمله نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا، کشاورزی، فناوری و اختراعات و ابتکارات و نمایشگاه‌های حول محور این موضوعات شرکت داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید با اشاره به اینکه در نمایشگاه هوا و فضا متوجه برگزاری این نمایشگاه شده‌ایم، اظهار کرد: اطلاعاتی که از نمایشگاه به‌دست آوردیم ما را راغب به شرکت در این نمایشگاه کرد چرا که شمال یکی از بازارهای خوب برای محلول‌پاش (سم‌پاشی) با پهباد است.

وی افزود: پهباد محلول‌پاش قابلیت سم‌پاشی، آفت‌کشی، علف‌کشی، حشره‌کشی، پخش کردن کود مایع و جلوگیری از سرما زدگی گیاهان در زمین‌های کشاورزی را دارد.

غفاری بیان کرد: قابلیت اجرای عملیات سم‌پاشی در زمین‌های صعب‌العبور، بهره‌وری بالا، کاهش 90 درصدی مصرف آب، دقت بسیار بالا، وارد نشدن سم به آب‌های زیرزمینی، درگیر نبودن عوامل انسانی در سم‌پاشی، سازگاری با محیط‌‌زیست، عدم آلودگی محیط‌زیست و عدم آسیب دیدن محصول در سم‌پاشی‌های معمول از ویژگی‌های بارز این نوع سم‌پاشی است.

وی ادامه داد: این دستگاه در صنایع کشاورزی مزارع و باغات به‌ویژه شالی‌زارهای برنج، گندم، و... قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید با اشاره به اینکه در این دستگاه از تکنولوژی میکرونر استفاده‌ شده‌است، تصریح کرد: میکرونرها دسته‌ای از سم‌پاش‌ها هستند که افشانه آنها مجهز به سیستم پودرکننده صفحات دوار است و به همین دلیل در دسته پاششگرهای جدید CDA قرار می‌گیرند.

وی افزود: افشانه‌های باقابلیت CDA خصوصاً میکرونرها به‌علت توازن بالای ریز کردن قطرات و نیز تولید قطرات با اندازه تقریباً یکسان می‌توانند میزان دقیق پاشش سم در سطح زمین را تنظیم و کنترل کنند.

غفاری با بیان اینکه قراردادهایی با مددجویان کمیته امداد، محیط‌زیست، آتش‌نشانی و صندوق کارآفرین امید بسته‌شده‌است، اظهار کرد: در چند نمایشگاه اخیری که حاضر شدیم برای ما مفید واقع شده‌است.

وی ادامه داد: بازار ما در استان مازندران و گلستان درحال‌توسعه پیدا کردن است چون ما دوست داشتیم از افراد بومی این مناطق برای ارائه نمایندگی استفاده کنیم و این نمایشگاه برای ارتباط‌گیری ما بسیار خوب بوده‌است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید با اشاره به اینکه تا الآن فعالیت‌های ما بر پایه سرمایه و هزینه‌های شخصی بوده است، خاطرنشان کرد: حمایت مناسبی در این زمینه وجود ندارد.

غفاری با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان یکی از معدود شرکت‌هایی است که دارای ایزوی طراحی تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: نمایندگی یکی از هولدینگ‌های چینی را داریم و در برابرش ما نیز مرکز تحقیق و توسعه شرکت چینی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه چون برای اولین بار بود، خوب برگزار شده‌است، گفت: بحث هوانوردی در شمال کشور و در یک شهرستان به‌نظر من خوب برگزارشده و امیدوارم سال‌های بعد پربارتر و بزرگ‌تر باشد و شرکت‌های بیشتری حضور داشته‌باشند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کسب‌وکار جدید با بیان اینکه مسئولین بیشتری برای بازدید از این جشنواره‌ها حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در صنعت هوانوردی ما فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد و جوانان ما به دلیل هوش بالا و تحصیلات عالی مستعد کار کردن در این صنعت هستند.

غفاری در پایان گفت: واقعاً از شرکت‌های دانش‌بنیان به معنای واقعی حمایت شود چون ما طرح‌ها و ایده‌هایی داریم در دنیا حرف اول را میزند ولی این‌ها باید مدیریت و ساماندهی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها