خبرهای داغ:
بسيج: آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد گفت: اگر کسی با قانون اساسی مخالفت کند یا ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و یا بخواهد دست در دست کفر دهد اصلا انقلابی نیست؛ اگر همه مردم معتقد احساس مسئولیت کنند و در این همایش های بزرگ (انتخابات و راهپيمايي 22 خرداد )حضور بهم رسانند دشمن را از ایران و انقلاب اسلامی آن نا امید خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۳۲۲۳۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد گفت: اگر کسی با قانون اساسی مخالفت کند یا ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و یا بخواهد دست در دست کفر دهد اصلا انقلابی نیست؛  اگر همه مردم معتقد احساس مسئولیت کنند و در این همایش های بزرگ (انتخابات و راهپيمايي 22 خرداد )حضور بهم رسانند دشمن را از ایران و انقلاب اسلامی آن نا امید خواهند کرد.

وی به آیه «ان الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودا» اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس آیه صریح قرآن کریم كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده اند خداى رحمان براى آنها محبتى در دل مردم قرار خواهد داد و نوع محبت مردم به امام (ره) از این جنس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری دقت در ریز ترین اعمال و رفتار را از دیگر ویژگی های امام خمینی(ره) دانست و گفت: ایشان در همه ریزه کاری ها دقت می کرد تا مبادا خلاف توصیه های اسلام رفتار شود. ما حصل انقلاب مردم ایران قانون اساسی بود که امام خمینی(ره) در خصوص آن فرمودند چیزی خلاف اسلام در این قانون ندیدم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این مطلب که همه علمای شیعه و سنی بر اجتهاد رهبر مسلمانان اجماع دارند، افزود: ولایت فقیه دیگر دستاورده انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی به صراحت آمده است و بر اساس آیه «ولَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلاً» هیچ کافری حق ندارد بر مسلمان مسلط شود.

وی اظهار داشت: اهل تسنن بر این باورند که اگر کسی به زور توانست بر آن ها مسلط شود باز همان حکم اولی الامر را دارد لیکن ما پذیرش کفر بر اسلام را نمی پذیریم.

وی گفت: بر اساس احکام اسلامی اگر زن و مرد مسلمان با یکدیگر ازدواج کنند و پس از ازدواج شوهر کافر شود عقد باطل است در صورتی که اگر زن کافر شود عقد باطل نخواهد شد، حال اسلامی که حتی تسلط مرد کافر بر زن مسلمان را نمی پذیرد آیا تسلط کفار بر مسلمانان را خواهد پذیرفت؟

نماینده ولی فقیه در استان سومین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را ایستادگی در مقابل کفر و نپذیرفتن سرپرستی کفر دانست و گفت: به نظر من دسته بندی سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب یا میانه رو دسته بندی درستی نیست بلکه ملاک و وجه تمایز افراد همراه بودن یا نبودن با انقلاب است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها