خبرهای داغ:
فهرست اولیه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شب گذشته از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده که در این بررسی‌ها ۵۵ درصد داوطلبان صلاحیت‌شان تأیید شده است.
کد خبر: ۸۶۳۲۴۲۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فهرست اولیه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شب گذشته از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده است. 

براساس این گزارش، پیشتر 4 هزار و 720 تن از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده بودند که از این تعداد پس از ارائه شکایات 20 درصد به این میزان اضافه شده که پیش‌بینی می‌شود حدود 6 هزار داوطلب تا این مرحله برای نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته باشیم که این رکورد قابل توجهی در تأیید صلاحیت‌ها محسوب می‌شود؛ با این وضعیت پیش‌بینی می‌شود تقریبا 20 برابر کرسی‌های مجلس داوطلب داشته باشیم.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای از نظر حیث جناح‌بندی‌ها در تأیید صلاحیت داوطلبان دهمین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم، به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و مستقلان بیشتر تأیید صلاحیت را داشته‌اند.

با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از داوطلبان انصراف از شرکت در رقابت‌‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند، بیش از 55 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند که در دوره‌های قبلی تأیید صلاحیت نهایی حدود 45 درصد بوده است.

داوطلبانی که در مراحل قبلی صلاحیت‌شان تأیید شده و برای نخستین‌بار از سوی شورای نگهبان صلاحیت‌شان رده شده، می‌توانند از امروز 17 تا 19 بهمن‌ماه مراتب شکایت‌شان را به صورت کتبی به شورای نگهبان ارائه کنند.

با توجه به اینکه فهرست اسامی داوطلبان از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارائه شده، داوطلبان می‌توانند از طریق فرمانداری‌ها نسبت به وضعیت تأیید، رد و یا عدم احراز صلاحیت‌شان کسب اطلاع کنند، البته نامه‌ای نیز پیرامون وضعیت‌شان به تمامی داوطلبان ارائه می‌شود. 

به گزارش تسنیم، اسامی نهایی نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز 26 بهمن و پس از بررسی شکایات اعلام می‌شود و داوطلبانی که صلاحیت‌شان تأیید شده از روز 29 بهمن و تا 24 ساعت پیش از برگزاری انتخابات 7 اسفند برای تبلیغات قانونی فرصت دارند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه 7 اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها