مدیر میز جمعیت بنیاد خاتم الاوصیاء در گفتگو با بسیج:
مدیر میز جمعیت بنیاد خاتم الاوصیاء گفت: دولت یازدهم به جای اینکه این مسئله را بررسی کرده و پاسخ هایی برای آن ارائه دهد سعی کرده صورت مسئله را پاک کند.
کد خبر: ۸۶۳۲۵۴۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
اسماعیل فراهانی مدیر میز جمعیت بنیاد خاتم الاوصیاء در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: مسئولان بحث جمعیت را به لحاظ ایجابی ناقص مطرح کرده اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بر طرف شدن گره های ذهنی مخاطبان در مورد مسئله جمعیت گفت: واقعیت این است که هم نقاط ابهامی در ذهن مردم وجود دارد هم در ذهن مسئولان اگر اینها پاسخ داده نشود این پروژه نمی تواند پیش رود.

فراهانی اظهار داشت: دولت یازدهم به جای اینکه این مسئله را بررسی کرده و پاسخ هایی برای آن ارائه دهد سعی کرده صورت مسئله را پاک کند هم آمار ها را تا حدودی جابه جا کرده اند و هم می گویند این بحران جمعیت به دلیل سن بالای ازدواج بوده که اگر جوانان ازدواج کنند و به مجرد قطعی تبدیل نشوند مشکل جمعیت حل می شود.

وی با بیان اینکه در واقع استدلال دولت این است که افزایش جمعیت نیاز به برنامه ریزی ندارد ادامه داد: در صورتی که اگر مسئولان بخواهند کاری در این زمینه انجام شود باید در مورد نقاط ابهام این مسئله روشنگری کنند و مسائلی مانند مسکن و تعلیم و تربیت و تراکم زیستی در برخی نقاط و کم تراکمی در نقاط دیگر را دقیقا بررسی کنند.

مدیر میز جمعیت بنیاد خاتم الاوصیاء تصریح کرد: اگر مسئولان می خواهند این پروژه پیش رود باید به این سوالها پاسخ دهند در حالی که می بینیم دولت با ایده خصوصی سازی مدارس و تحمیل هزینه های گزاف بر خانواده ها در عمل با طرح حل بحران جمعیت مقابله می کند.

فراهانی با بیان اینکه باید در مورد این موضوع صحبت شود تا ابعاد مبهم آن برای مردم، دولت، خانواده ها و نخبه ها مشخص شود گفت: دولت برنامه ای در این خصوص ندارد و اعتقادش بر این است که اگر مجرد ها ازدواج کنند این مشکل جمعیتی خود به خود حل می شود.

وی با ابراز تاسف از اعداد و ارقام مطرح شده که صرفا جهت گیری سیاسی دارد و در حوزه بهداشت خود را نشان می دهد گفت: حتی اگر دولت برنامه ای هم در این زمینه داشته باشد با ساز و کارهای رفاهی و اجتماعی که ارائه داده بی معنی است وقتی هزینه آموزش و پرورش را بالا ببرند یعنی مشکل جدیدی را در برنامه به وجود می آورند که مشکل قبلی را مضاعف می کند.

ارسال نظرات