خبرهای داغ:
فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفت: با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان، بعید نیست درباره شمار نیروهای امریکایی که قرار است در سال 2016 از این کشور خارج شوند بازنگری شود.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۲۰
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ژنرال "جان کمبل" در نشست سنای آمریکا گفت: مأموریت نیروهای آمریکایی که قرار است تعداد آنها در ابتدای ژانویه 2017 به 5500 نفر کاهش یابد، مبارزه با تروریسم القاعده خواهد بود.


این مقام امریکایی افزود: اما با توجه به خطرات ناتوانی در بستن راههای نفوذی که در زمینه مبارزه با طالبان همچنان وجود دارد، مأموریت نیروهای مذکور در زمینه آموزش نیروهای افغانی کاملا محدود خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در پی ادامه تقویت ارتش افغانستان هستیم باید هدف خودمان در زمینه "ماندن 5500 نیروی نظامی در آغاز سال 2017" را تعدیل کنیم.


شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان در حال حاضر، 9800 نفر می باشد.


نظامیان آمریکایی بر این باورند ارتش افغانستان، با وجود پیشرفت های فراوان در زمینه رویارویی با طالبان، همچنان از کمبودها و مشکلاتی رنج می برد.


یادآور می شود ژنرال جان نیکلسن که به زودی جانشین کمبل می شود هفته پیش در کنگره آمریکا اعلام کرد آموزش و تقویت ارتش افغانستان هنوز هم نیازمند چندین سال تلاش است.


دولت آمریکا در اکتبر گذشته نیز از کند شدن روند خروج نیروهایش از این کشور به دلیل قدرت گرفتن طالبان خبر داده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها