خبرهای داغ:

تب لاسا در نیجریه جان 100 تن را گرفت

مقامات نیجریه اعلام کردند از زمان شیوع مجدد تب لاسا در این کشور، 101 نفر جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۳۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فرانسه از لاگوس، بنا بر اعلام مرکز ملی کنترل بیماری های نیجریه، مواردی که بر اثر آلودگی به ویروس خونریزی دهنده لاسا جان خود را از دست داده اند، در ابوجا (پایتخت)، لاگوس و در 14 ایالت دیگر این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس آخرین داده های این مرکز، 175 مورد ابتلا به تب لاسا و 101 مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در این کشور به ثبت رسیده است.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، تب لاسا یک عفونت ویروسی از خانواده ویروس ماربورگ است. نام این بیماری از نام منطقه لاسا در شمال نیجریه گرفته شده است که در سال 1969 برای نخستین بار در آنجا تشخیص داده شد.

تب لاسا که بومی نیجریه، گینه، لیبریا و سیرالئون است، در 80 درصد موارد علامت بالینی ندارد، اما در برخی افراد می تواند موجب آسیب های جدی، خونریزی یا آسیب های عصبی شود. این بیماری از طریق مدفوع موش یا با تماس مستقیم با خون، ادرار یا دیگر مایعات بیولوژیک بدن فرد بیمار منتقل می شود.

نخستین مورد مشکوک شیوع دوباره این بیماری ماه نوامبر در ایالت باوچی، در شمال نیجریه ثبت شد. دیگر موارد این بیماری در ایالت های کانو، نیجر، پلاتو، تارابا، گومبه و ناساراوا (شمال و مرکز نیجریه) و سپس در ایالت های اِدو، اویو و ریورز (در جنوب کشور) به ثبت رسیده است.

بنا بر اعلام مرکز آمریکایی کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه بین 100 هزار تا 300 هزار مورد تب لاسا در منطقه غرب آفریقا به ثبت می رسد که پنج هزار مورد آن مرگبار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها