خبرهای داغ:
ولید المعلم:

سربازان سعودی از سوریه با تابوت بازخواهند گشت

وزیر خارجه سوریه به اظهارات مقام های سعودی برای لشکرکشی این کشور به خاک سوریه واکنش نشان داد و تاکید کرد: در صورت دخالت نظامی عربستان در سوریه سربازان سعودی با تابوت به کشورشان بازخواهند گشت.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۳۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، ولید المعلم امروز شنبه در یک نشست خبری در دمشق گفت: دولت سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت تصمیم گرفت که در مذاکرات ژنو حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما از دی‌ میستورا خواستیم که فهرست مذاکره‌ کنندگان را مشخص کند اظهار داشت: هیئت معارضان در ریاض پس از پیشروی های میدانی ارتش سوریه تصمیم به عقب نشینی از مذاکرات ژنو گرفته اند.

المعلم با بیان اینکه هیئت معارضان در ریاض پس از فشارهایی که علیه آنها وارد شد در مذاکرات ژنو حاضر یافتند، افزود: موضع هیئت ریاض در خصوص رفع محاصره "نبل و الزهراء" نشان دهنده دروغین بودن ادعاهای آنها در مورد شروط انسان دوستانه است.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: هیئت ما از دی میستورا خواسته است که دیگر اشتباهات نشست ژنو2 تکرار نشود.

ولید المعلم با اشاره به اینکه هیئت نمایندگان دولت سوریه نخستین هیئتی بود که وارد ژنو شد، افزود: اسامی معارضان تاکنون ناقص به دست هیئت سوری رسیده است.

المعلم با بیان اینکه هرگونه حضور نظامی بدون موافقت دولت سوریه تجاوز تلقی می شود، گفت: ما برای مشارکت در گفت و گوهای ژنو شروطی تعیین نکردیم و به هیچ پیش شرطی پاسخ ندادیم.

وزیر خارجه سوریه با طرح سوالی گفت که آیا عربستان در جنگ علیه یمن به پیروزی دست یافته که از اعزام نیرو به سوریه سخن می گوید؟

وی ادامه داد: با توجه به جنون مسئولان عربستان سعودی هیچ چیز غیر ممکن نیست.

ولید المعلم با اشاره به اینکه ما به گفت و گوهای سوری-سوری بدون هیچ پیش شرطی پایبند هستیم، ادامه داد: نقش دی میستورا تنها به سهولت گفت و گوها کمک کرده است.

وزیر امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه هر کسی که به روی دولت سلاح بردارد تروریست است، اظهار داشت: ما به موضع روسیه در خصوص فهرست گروه های تروریستی اطمینان داریم.

وی همچنین از همکاری امنیتی سوریه با برخی از سرویس های اطلاعاتی غربی خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار