خبرهای داغ:
روزنامه الرای کویت؛

ورود نیروهای خارجی به سوریه خط قرمز روسیه است

روزنامه کویتی الرای به نقل از یک منبع آگاه نوشت که روسیه ورود نیروهای خارجی به خاک سوریه را خط قرمز دانسته وبه هر گونه دخالت نظامی پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۳۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه کویتی الرای به نقل از یک منبع آگاه نوشت که روسیه استحکامات قدرتمندی را با هدف مقابله با هر گونه مداخله نظامی ترکیه در سوریه آماده کرده است.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه روسیه برای خود خط قرمزی در سوریه ترسیم کرده است که به هیچ طرفی اجازه نمی دهد وارد آن شود، می افزاید: روسیه قدرت نظامی و زمینی را در سوریه مستقر کرده است که از ویژگی های آن جلوگیزی از هر گونه پیشروی ترکیه به مرزهای سوریه است.

وی با تاکید بر اینکه دمشق حق دارد که از مرزهای خود دفاع کند، اضافه کرد: دولت سوریه در مقابل نقض حریم هوایی خود ساکت نخواهد نشست و آماده پاسخ به تجاوز زمینی ترکیه به این کشور از طریق هوایی و توپخانه ای است.

این منبع آگاه با بیان اینکه روسیه هر گونه پرواز ناهماهنگ در سوریه را اقدامی خصمانه تلقی می کند، اظهار داشت: روسیه هر گونه هواپیمای متجاوز را در سوریه ساقط خواهد کرد.

وی ادامه داد:مسکو اقداماتی را برای نصب سامانه اس-400 در خاک سوریه اتخاذ کرده و جنگنده های میگ-35 خود را برای نخستین بار مورد استفاده قرار داده است.

این منبع آگاه گفت: کرملین می خواهد که پیامی به ترکیه بفرستد که بر اساس آن دیپلماسی پاسخ نداده بلکه زور در مقابل زور پاسخ می دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار