خبرهای داغ:
عاطفی در «اختتامیه جشنواره ملی کرامت والدین»:
رئیس بسیج رسانه ملی در مراسم اختتامیه جشنواره کرامت الدین، سایه پدر و مهر مادر با اشاره به اثرگذاری شهدای مدافع حرم گفت: همت شهدای مدافع حرم و پشتوانه خانواده آنها عمق جبهه را از مرزهای ما بیرون برد.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۵۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین اختتامیه جشنواره ملی کرامت والدین، سایه پدر و مهر مادر صبح امروز شنبه 17 بهمن ماه در سالن شهید رضوان صدا و سیما با حضور عاطفی رئیس بسیج رسانه ملی، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، محمد صحرا کارها مبارز دوران انقلاب اسلامی، رحیم‌ پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خانواده‌های شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافع حرم و برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم گفت: امروز گردهم جمع شده‌ایم تا جایگاه بی‌نظیر پدران و مادران این سرزمین را پاس بداریم. چرا که خداوند این مقام را برای آنها قرار داده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که با پیام انقلاب اسلامی، جایگاه خانواده احیا شد، اظهار داشت: ولی امروز با گذشت زمان و هجمه‌های فرهنگی، شاهد این هستیم که نقش والدین دچار خدشه شده و دشمن بیکار ننشسته است. دشمن تلاش می‌کند که خانواده را در کشور ما با شبکه‌های ماهواره‌ای دچار خدشه کند. تلاش ما در این جشنواره این بوده که فرزندان، بار دیگر عظمت و جایگاه والدین را درک کنند؛ چرا که آنها باعث آرامش فرزندان و جامعه هستند. بنا داریم این برنامه را در شاخه‌های دیگری که بتواند الگوی بی‌نظیر خانواده ایرانی را به دنیا عرضه کند، گسترش دهیم.

در خلال این مراسم از نماهنگ پرچم‌دار توسط حجار هنرمند کشورمان اجرا و رونمایی شد. تندیس این جشنواره به رئیس بسیج رسانه ملی تقدیم شد و از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، «قدیر سرلک»، «سیداسماعیل سیرت نیا»، «حمیدرضا اسداللهی»، «امین کریمی» و «عبدالله باقری» و از خانواده شهید حرم «امن الهی»، «احمد حاتمی» و از خانواده شهید جاویدالاثر «امیرسعید قاسمی» تجلیل شد. همچنین از خادم قرآن، عارف حسینی و محمدصحراکارها مبارز دوران انقلاب اسلامی تجلیل شد.

در ادامه مراسم عاطفی رئیس بسیج رسانه ملی طی سخنانی گفت: این مراسم بهانه‌ای است برای اینکه جلسه خدایی تشکیل شود که مزین به حضور خانواده معظم شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم است. مقام معظم رهبری درباره حق شهدای مدافع حرم می‌فرمایند که اگر این شهدا نبودند ما باید امروز در کرمانشاه و همدان با افراطی‌ها، وهابیون و سلفی‌ها می‌جنگیدیم. همت این عزیزان شهید و پشتوانه خانواده آنها عمق جبهه‌ را از مرزهای ما بیرون برد و مجاهدت و هجرت از خاک وطن در آنها برکتی دیگر پیدا کرد و امروز در سایه آن در آرامش زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به خانواده‌های شهدا گفت: لحظه‌ای نیست که یاد شهدای شما نباشیم و انشاءالله اجر شما با سیدالشهدا(ع) باشد و خوشا به حالتان که فردای قیامت همپای حضرت زینب (س) بوده و نزد ایشان سرافراز هستید.

در ادامه مراسم رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی با پدیده اجتماعی شدن زنان در ایران مواجه هستیم که به مرز سکوت‌شکنی رسید و حضور علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای زنان خیلی سریع در این سه دهه و اندی اتفاق افتاد. به طوری که بسیاری از ساختارهای اجتماعی و فرهنگی را زیرورو کرد و مزایای زیادی برایمان به طور خاص و عام بوجود آمد.

وی افزود: زنگ خطری به گوش می‌رسد که به عنوان مثال در تهران یک سوم تا یک چهارم ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود. هنر این است که سبک زندگی اسلامی و کرامت والدین را در شرایط امروز جامعه تبیین کنیم که هنر معاصر اسلامی می‌شود.

وی گفت: حضور علمی و سیاسی و اجتماعی زنان بیرون از خانه بعد از انقلاب فرصت بزرگی برای زن ایرانی و مسلمان است چون قبل از انقلاب زنان یا باید از عزت یا عفت خود می‌گذشتند. به عبارتی اجتماعی شدن در آن زمان به شرط برهنگی و تعطیل شدن خانواده بود؛ درحالی که بعد از انقلاب در برابر این دور راهی راه سوم پیدا شد که هم خانواده، جامعه، حیات و عفت وجود داشته باشد و هم حضور سیاسی و علمی در جامعه داشت که البته جمع آن بسیار سخت است، ولی مدل تازه‌ای در جهان بود که زن از عزت و عفت خود صرف نظر نمی‌کند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید زنان و مردان مؤمن هر دو از طرف خدا باید امر به معروف و نهی از منکر کنند، یعنی آگاهی، آزادی، نظارت، انتقاد، اعتراض و حضور اجتماعی در جامعه داشته باشند. در موقعیتی قرار گرفتیم که از زن اعاده حیثیت شد و زن مسلمان ایرانی بالا آمد. پیامبر فرموده‌اند که ازدواج و تشکیل خانواده سنت من است و اسلام اجازه نداده که برخورد ابزاری شود و چند مدل از ازدواجی که قبل از اسلام رایج بود بعد از آن حرام اعلام شد و پیامبر به همه آموختند که نظر دختر در ازدواج مهم است. نهضت احیای حقوق زن و کرامت زن و احترام به نظر او مسائلی بود که اسلام آن را زنده کرد.

وی افزود: متفکران اسلامی معتقدند که اعجاز اسلام این بود که حقوق و کرامت زن را احیا کرد بدون اینکه تفاوت‌های جنسی و روانشناسی زن را نادیده بگیرد. درحالیکه این تفاوت‌ها ارزشی نیست و ارزش‌ها مساوی هستند. کرامت به تقوا، وظیفه شناسی و حق شناسی است. زن‌ها و مردها در همه کارها مساوی نبوده نمی‌توانند با هم مسابقه بگذارند و به لحاظ جسمی، اعصاب و روان و قدرت و تحمل با هم مساوی نبوده و همه کارها را مثل هم نمی‌توانند انجام دهند. اسلامی، تعاون و همکاری زن و مرد را قبول دارد و زنان را با حقوق انسانی خود آشنا کرد. حقوق زن نزد مرد در اسلام احیا شد.

وی با اشاره به حقوق زنان خاطرنشان کرد: اسلام بدون اینکه زن را از آغوش پاک شوهر و دختر را از دامان پاک والدین تحت عنوان آزادی به سرمایه داران و زباله دان‌های اجتماعی تحویل دهد. با حقوق و کرامت خودشان آشنا کرد و به مردان آموخت به حقوق و کرامت زن احترام بگذارند. مسئله انقلاب اسلامی در حوزه زنان این است که زنان آموختند با عفت و حیا و حفظ خانواده در همه عرصه‌ها هستند.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره در بخش فیلم و عکس از مریم سعداللهی، رامین رحمانی، سارا سعیدی، مجید عوره‌ای، مریم صادقی، فاطمه ناطقی، عطیه قاسمی، آذر ابوالفضلی و نقشینه مهرداد تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها