خبرهای داغ:
با حضور جانشین فرمانده سپاه استان قم

یادواره شهدای جلسه قرآنی نور الثقلین در قم برگزار شد

ششمین یادواره شهدای جلسه قرآنی نورالثقلین همزمان به مناسبت ایام دهه فجر با حضور جانشین فرمانده سپاه استان قم در مسجد امام حسین(ع) محله اشراقی واقع در خیابان سمیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۹۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یادواره شهدای جلسه قرآنی نورالثقلین با سخنرانی رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان و خاطره گویی علی مالکی نژاد درباره مبارزات اهالی خیابان های چهارمردان، آذر و اشراقی در دوران پیروزی انقلاب و همچنین ذکر رشادت های رزمندگان این محله ها در دوران دفاع مقدس همراه بود.

حافظی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به ویژگی های مبارزاتی اهالی خیابان اشراقی قم در دوران انقلاب و تقدیم شهیدانی در این دوران و همچنین دفاع مقدس گفت: برخی از این ویژگی های که منجر به حرکت مردم شد، منحصر در شهدا بود که در نوع افراد این زمان کمتر یافت می شود.

وی افزود: امام راحل فرمودند: آن زمان که مردم از خانه های خود بیرون آمدند و گفتند حکومت اسلامی می خواهند متوجه شدم که کار دست ما نیست، طوفان طبس کار خدا بود، بچه های ما در جنوب ناو متجاوز آمریکا را نابود کردند یا وقتی که ناو انگلیسی را تصرف کردیم، همه اینها کار خدا بود.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با اشاره به عنایات حق تعالی به این انقلاب ابراز داشت: هدایت بیداری اسلامی با امام زمان(عج) است؛ امروز در درون آتش هستیم ولی آتش برایمان گلستان شده زیرا در منطقه ای قرار داریم که از جنوب تا شمال دور تا دور ما را جنگ و خونریزی فرار گرفته و هدف اصلی درگیری نظامی، تقابل با نظام اسلامی است.

حافظی به فتنه سال 88 اشاره کرد و بیان داشت: در آن فتنه بیش از 100 کشور برای بر اندازی انقلاب اسلامی ائتلاف تشکیل دادند با این حال بعضی می گویند نام فتنه را نبرید.
وی در ادامه به برخی ویژگی های شهدا اشاره کرد و عنوان نمود: باید مانند شهدا عمل کرد، شهدا زنده و در رزق خدا در بهشت روزی می خورند؛ ما به واسطه شهدا در سوریه و عراق حضور داریم. 

جانشین فرمانده سپاه استان قم اصول مقابله با تهدیدات را از نکات ترسیم شده در وصیت نامه های شهدا نام برد و افزود: آنها آینده را می دیدند و پیوسته به حفظ حجاب، حفظ انقلاب و دفاع از ولایت فقیه توصیه می کردند.

وی تصریح کرد: امروز بیش از 2000 شبکه ماهواره ای علیه حجاب و عفاف تبلیغات می کنند لذا نبض مقابله با جنگ نرم حفظ حجاب است.

حافظی استقامت را یکی از ویژگی های نظام اسلامی برشمرد و افزود: دشمن در تلاش است 22بهمن را نزد مردم کمرنگ کند ولی مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22بهمن و با حفظ وحدت، خط جدیدی به انقلاب های دیگر منطقه می دهند و با امام و آرمان های ایشان پیمانی دوباره می بندند.

وی در خصوص حساسیت های خارجی نسبت به انتخابات هفتم اسفند گفت: یک مقام امریکایی گفته انتخابات بسیار مهم است و سرنوشت جنگ یمن و سوریه به این انتخابات بستگی دارد؛ دشمنان زمانی با کودتای رنگین  قصد ضربه زدن داشتند و امروز با نفوذ در مراکز تصمیم گیری مواجه هستیم، آنها از سال ها  قبل به فکر نفوذ افتاده اند.

حافظی با تاکید بر اینکه اصولا رهبری شورایی معنا ندارد، تصریح کرد: در تمام کشور های جهان نظارت استصوابی بر انتخابات وجود دارد ولی در ایران، به شورای نگهبان حمله می شود. 
گروه سرود شهید افروزان پایگاه شهید سید مصطفی خمینی(ره) نیز در این مراسم به اجرای چند سرود پرداختند.

در این مراسم سید مهدی رضویان رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان قم،حجت الاسلام احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین(ع) و جمعی از اهالی و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

ارسال نظرات