خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با خطاب قرار دادن روحانی، گفت: آقای رئیس‌جمهور! برجام که به نتیجه رسید این گوی و این میدان؛ مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان که مطالبه جدی مردم است را حل کنید.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۲۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج،سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بیش از 2 سال است که رکود اقتصادی کاملی بر اقتصاد کشور ما حاکم شده است.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم اولین ایستگاه رکود اقتصادی «تعطیلی تولید» مراکز تولیدی است، به طوری که کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی یکی پس از دیگری یا تعطیل شدند و یا در حال فعالیت با نیمی از ظرفیت یا یک پنجم ظرفیت‌شان هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: وقتی که در ایستگاه اول رکود، مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی به تعطیلی کشیده می‌شوند، ایستگاه دوم «بحران» است که به وجود می‌آید، به طوری که خود مقامات دولتی مصاحبه کردند مانند معاون رئیس‌جمهور و گفتند که 8 میلیون نفر بیکار در کشور داریم، میلیون نفر بیکار تقریباً یک سوم نیروی کار کشور را تشکیل می‌دهد، وقتی که بحران بیکاری به وجود می‌آید ایستگاه سوم «رکود» است که آثار و پیامدهایش خودش را نشان می‌دهد و موجب کاهش شدید قدرت خرید مردم می‌شود.

نقوی یادآور شد: در این شرایط مردم دچار بحران می‌شوند و نمی‌توانند فیش آب، برق و گازشان را بپردازند، نمی‌توانند هزینه‌های درمان، هزینه‌های فرهنگی و آموزشی و یا ازدواج جوانانشان را بپردازند، در این شرایط مردم نمی‌توانند مسکن خریداری کنند و شرایط بسیار اسف‌باری اتفاق می‌افتد. ما در 2.5 سال اخیر هر چه از رکود و شرایط بد اقتصادی کشور صحبت کردیم، از بحران بیکاری گفتیم، از نگرانی جوانان و ناامیدی آنان به آینده روشن صحبت کردیم، گوش شنوایی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: امروز متأسفانه اغلب جوانان کشور ما با مدارک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس و حتی دکترا با سنین بیش از 30 سال بیکار هستند و نمی‌توانند ازدواج کنند، هر چه ما این موارد را می‌گفتیم، دولت همه چیز را به برجام ربط می‌داد، آقای رئیس‌جمهور می‌گفت که آب خوردن ما هم به برجام ربط دارد، ازدواج جوانان ما هم به برجام ارتباط دارد. محیط زیست کشورمان هم به برجام ربط دارد و همه اینها را به برجام حواله می‌دادند که البته این کار درستی هم نبود.

نماینده ورامین در مجلس بر همین اساس یادآور شد: همان موقع هم مقام معظم رهبری چند بار به همه مسئولان تذکر دادند که مشکلات اقتصادی کشور در وین، ژنو یا لوزان حل نمی‌شود، راه‌حل همه مشکلات اقتصادی کشور «برجام» نیست، اما دولتمردان ما متأسفانه همه چیز را به آینده حواله دادند، دولتمردان ما متأسفانه امیدواری ایجاد کردند، انتظار ایجاد کردند و همه چیز را به برجام وصل کردند و مخالفین خودشان را هم متهم می‌کردند که شما اجازه نمی‌دهید برجام به ثمر برسد به همین دلیل این مشکلات برای جامعه به وجود می‌آید.

نقوی تصریح کرد: باید گفت امروز که برجام به سرانجام رسیده و توافقش هم انجام شده و مجلس هم پشتیبانی کرده است، مقام معظم رهبری هم پشتیبانی کرده‌اند و رئیس‌جمهور هم برخلاف نظر بسیاری از افراد، اعلام کرد که ما به 100 درصد خواسته‌هایمان در برجام دست یافته‌ایم، رئیس‌جمهور گفت که در برجام 100 درصد به اهدافمان دست یافتیم، امروز مردم منتظر حل مشکل ازدواج جوانانشان هستند، مردم منتظر حل مشکلات بیکاری فرزندانشان هستند، مردم منتظر حل بحران رکود هستند، مردم به دنبال حل مشکل کاهش قدرت خریدشان هستند که دیگر حتی فیش آب، برق و گازشان را هم نمی‌توانند بدهند.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی اصلاً درآمدی ندارند که بخواهند مالیاتشان را پرداخت کنند، گفت: در حوزه انتخابیه بنده صدها مرکز تولیدی تعطیل شده است، بسیاری از کارخانجات با سابقه 50 سال فعالیت، امروز در منطقه ما در آستانه تعطیل شدند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: همه این مشکلات روی زمین مانده و مردم منتظر حل آنها هستند، این گوی و این میدان، حالا دولت بعد از 2 سال پاسخ دهد، برجام هم که به نتیجه رسیده است و مردم هم منتظر آثارش هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها