خبرهای داغ:
نامگذاری یک خیابان در ریاض به نام ابوبکر البغدادی خشم شهروندان عربستان را بر انگیخته است.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۵۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،حمایت مادی و معنوی رژیم آل سعود از تروریست‌های داعش دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست. مقامات حاکم بر عربستان سعودی با وجود فشار افکار عمومی همچنان به رویکرد خود در حمایت از تروریست‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهند. یکی از نمادهای این حمایت، یکی از خیابان های منطقه المروج واقع در شمال ریاض است که به نام ابو بکر البغدادی سرکرده داعش نام گذاری شده است.
این نام‌گذاری باعث خشم مردم این منطقه شده، به گونه‌ای که یکی از معلمان سعودی در پیامی به سایت اینترنتی شهرداری منطقه ریاض خواستار تغییر این نام شده است. سایت مذکور ۲۴ ساعت بعد پاسخ این شهروند سعودی را داد و مدعی شد که این پیشنهاد را به بخش مربوط ارسال می‌کند، اما تاکنون هیچ اقدامی برای تغییر نام این خیابان صورت نگرفته است.
احمد الحکمی معلم سعودی به سایت سبق در این رابطه می‌گوید: تصور می‌کنم این یک اشتباه و مشابهت اسمی است، اما هر اندازه که در اینترنت جستجو می کنی، غیر از این "مردک” فرد دیگری به این نام وجود ندارد.
شورای شهر در نشست اخیر خود که روز دوشنبه در حالی پیشنهاد مذکور را نادیده گرفته که در آن مطرح شده است که نام خیابان هایی که به تازگی در شهر احداث می شوند، به اسامی مقامات و وزرای سعودی یا اعضای برجسته هیئت علمای سعودی یا اعضای مجلس شورا یا ادبا و عناصر فرهنگی و ادبی و روزنامه نگاران مشهور سعودی نامگذاری شود.
منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها