عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ مشکل امروز کشور بیکاری و اشتغال است و مجلس آینده باید قرارگاه پیکار با این مشکلات باشد.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۷۷
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی به نقل از خبرگزاری فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش عزت ملی که صبح امروز پنجشنبه 15 بهمن در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه با گذشت 37 سال از انقلاب مهم‌ترین بحث ما باید این باشد که انقلاب چیست، اظهار داشت: ما اگر درک ضعیفی نسبت به مسیر و جهت انقلاب داشته باشیم به طور طبیعی نمی‌توانیم کسانی که از انقلاب فاصله می‌گیرند را بشناسیم.

جلیلی ادامه داد: کسانی که از انقلاب فاصله می‌گیرند درجه‌بندی‌های مختلفی دارند و کسی که 180 درجه با انقلاب فاصله می‌گیرد دیگر ضد انقلاب محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: همه دوست و دشمن این نکته را تایید می‌کنند که انقلاب ما با پسوند اسلامی در دنیا شناخته شده و این به معنای آن است که انقلاب اسلامی دارای اندیشه‌ای است که به افراد حیات جدیدی می‌دهد و امام (ره) این پرچم را بلند و مردم هم آن را اجابت کردند.

وی ایمان و عمل صالح را دو شاخص اصلی حیات جاوید دانست و با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ما نیز مبتنی بر این دو شاخص است، تصریح‌کرد: مبارزه با استکبار چیزی است که از سوی همه انبیاء دنبال شده و از این رو نمی‌توان نسبت به مردم احساس مسئولیت نداشت و این همان جهت‌گیری انقلاب اسلامی است.

جلیلی در تعریف خود از ضد انقلاب اظهارداشت: ضد انقلاب چیزی است که این موارد را نفی و افراد را از این مسیر منصرف و منحرف کند، بنابراین ضد انقلاب صرفاً سلطنت‌طلبانی که در لس‌آنجلس نشسته‌اند نیستند بلکه ضد انقلاب هر عملی است که انقلاب را از جهت اصلی منحرف کند و به آن زاویه بدهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با اشاره به وجود این موضوعات در مناسبات حکومتی و سیاست خارجی تاکید کرد: چیزی که امروز بیشترین ضرورت را دارد مناسبات اقتصادی است چراکه انقلاب، تبعیض، فقر و فاصله بیشتر مردم را نمی‌پذیرد و نباید به اینها مجال ظهور داد.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد این مناسبات را متفاوت کند، آزادی در این است که شما عرصه‌ای فراهم کنید که کسی نتواند مناسبات غلط را به مردم تحمیل کند.

جلیلی با اشاره به فشارهای سیاسی برای محدود کردن یک ملت به شکل‌گیری حرکتی که زیاد مورد استفاده استکبار قرار می‌گیرد پرداخت و گفت: باید با حرکت انقلابی جلوی این رفتار را گرفت که دشمن با فشار اقتصادی بخواهد آزادی و استقلال یک ملت را از آنها بگیرد، آن هم توسط افرادی که بیشترین شعار آزادی و حقوق بشر را می‌دهند.

جلیلی ادامه داد: آنها می‌گویند ما فشار اقتصادی می‌آوریم تا مردم گزینه‌ای که ما می‌خواهیم را انتخاب کنند، این چه نوع دموکراسی است؟ در فتنه 88 نیز که تیرشان به سنگ خورد گفتند حالا که فشارهای سیاسی جواب نداد ما فشار اقتصادی بر مردم را دنبال می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این رفتار صرفا محدود به ایران نیست بلکه به مدلی برای استکبار در مواجهه با ملت‌ها تبدیل شده است، افزود: در کشور ما چه کسانی از این نگاه حمایت می‌کنند؟ آنها می‌گویند باید مصالحه صورت گیرد و ما می‌گوییم پس حق انتخاب ملت‌ها چه می‌شود.

وی بر همین اساس تاکید کرد: کسانی که چارچوب شورای نگهبان را نمی‌پذیرند اینجا چارچوب صندوق بین‌المللی پول برایشان موجه است و تمام توجیه‌شان برای این مناسبات به کار می‌گیرند لذا اینجا هوشیاری حرکت‌های دانشجویی را می‌طلبد.

جلیلی تجدید بیعت با انقلاب را در شناختن درست جهت و مسیر انقلاب عنوان کرد و افزود: ما باید برای تحقق این موضوع تلاش کنیم و زاویه گرفتن از انقلاب را برنتابیم و در عین حال بتوانیم اقناع عمومی برای این بحث ایجاد کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با بیان اینکه آنچه حضرت امام در آخرین سال حیاتشان از دانشجویان خواسته‌اند همین دفاع از اسلام و انقلاب بود، اظهارداشت: امام(ره) فرمودند که تفکر بسیجی نشان داد اسلام با مدیریت خوب می‌تواند فاتح جهان شود بنابراین ما باید درک صحیحی از این موضوع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ما حیات جدیدی می‌دهد و از این رو باید در تمام شئون مختلف زندگی اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ظهور کند و این یکی از وظایف حرکت دانشجویی به خصوص در مقاطع مهمی همچون انتخابات مجلس است.

وی مجلس شورای اسلامی را قرارگاهی برای تحقق آرمان‌های انقلاب توصیف کرد و افزود: مجلس باید با دو عنصر نظارت و قانون‌گذاری هدایت عملیاتی دستگاه‌های نظام برای تحقق آرمان‌های انقلاب را برعهده بگیرد و انجام دهد.

جلیلی تاکید کرد: مشکل امروز کشور پدیده بیکاری و اشتغال است و مجلس آینده باید قرارگاه پیکار با بیکاری باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رویارویی نظام اسلامی با استکبار یادآور شد: برای استکبار مهم این است که کسی مقابل آن نایستد و دعوای طاغوت و انبیا نیز همین مسئله ایستادگی مقابل مستکبران بوده است و بنابراین اندیشه انقلاب به ما حیاتی داد که با قدرت، عزت و اقتدار در هر صحنه‌ای پیروز شویم.

وی در خصوص مهم‌‌ترین اهداف نفوذ دشمن تصریح کرد: مهم‌ترین هدف دشمن برای نفوذ در برابر قدرتی که در هر صحنه‌ای مبارزه بوده موفق شده است، منصرف کردن آن ملت از مبارزه است و این بهترین دستاورد برای دشمن محسوب می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه صلح کلمه خوبی است اما صلحی مبتنی بر عدالت که منجر به رفع تهدیدها شود، افزود: این صلح نباید منجر به سلطه مستکبرین شود و آن را توجیه کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با بیان اینکه آمریکا به صراحت می‌گوید ما نه الان بلکه برای یک قرن آینده هم باید رهبری آمریکا بر جهان را حفظ کنیم خاطرنشان کرد: یک جریان مستکبر زورگو این حق را برای خود قائل می‌شود در حالی که باید پرسید چه کسی به او چنین حقی داده است. آیا باید با او مبارزه کرد یا خیر؟ با مبارزه است که رفاه و پیشرفت تامین می‌شود و این مسیر با قدرت پیش می‌رود اما کسانی که ادعای آزادی دارند در داخل می‌گویند باید در این مناسبات حل شویم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر رژیم در کشور خاطرنشان کرد: آنها چون می‌بینند که نمی‌توانند این کار را انجام دهند فعلاً به تغییر رفتار بسنده می‌کنند اما چیزی که اهمیت دارد این است که آنها می‌خواهند بعد از تغییر رفتار دست به مهار بزنند و این را از طریق برخی اهرم‌های فشار انجام دهند تا مواضع ما در رفتار آن گونه باشد که دشمن می‌خواهد.

جلیلی با اشاره به مسئله هسته‌ای کشورمان و موضوع برجام ادامه داد: آنها این حق را برای خود قائل شده‌اند که به صرف اعتراض بتوانند همه این مسائل را برگردانند. حتی می‌‌گویند اگر ایران به رفتار یکی از این کشورها اعتراض کرد این مسئله باید به صورت اتوماتیک در شورای امنیت بررسی شود که توقف تحریم‌ها ادامه پیدا کند یا خیر و اگر کشوری که به آن اعتراض کرده‌ایم بتواند به نفع خود وتو کند! بنابراین این مسئله یک اهرم فشار است که می‌‌گویند صرف دو ماه ما می‌توانیم اینها را برگردانیم لذا نفوذ این است و ملت ما باید آماده باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این به معنای آن است که در صورت اعتراض به حق دولت ما آنها بهانه‌ای برای ادامه فشار خود پیدا کند اما باید بفهمد که ملت ما از این مسئله نگران نیست و آن را به اهرمی علیه خود آنها تبدیل می‌کند، البته این کار به فشار روانی و جدی نیاز دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص اختیارات مجلس گفت: مجلس یک قرارگاه است که باید با استفاده از اختیارات خود هدایت عملیاتی دستگاه‌ها برای اقتصاد مقاومتی و مبارزه با بیکاری را هماهنگ کند و مجلس باید این نگاه را باور داشته باشد که با اتکا به ظرفیت داخل می‌توان به رفع مشکلات رسید و مطالبات دانشجویی نیز دقیقا همین جاست و مطالبه نه صرفا سوال بلکه شاخص‌گذاری است.

جلیلی درباره برخورد با مخالفان در زمان حضور وی در سمت دبیری شورای امنیت در مسئله هسته‌ای گفت: در این باره من نباید بگویم و اسناد آن موجود است، شما از ان 6 سال یک روزنامه بیاورید که به خاطر مواضع هسته‌ای با آن برخورد شده باشد، در آن بحث مجلس هم بارها گفتم یکی از جلسات مهم این بود که تمام بحث‌ها مبتنی بر موضوعات کارشناسی بوده است.

وی درباره وظایف دانشجویان در دوران پسابرجام که مورد سوال یکی از حضار قرار گرفت، گفت: امروز خود برجام با مواردی که در آن وجود دارد، مصوبه مجلس و نامه رهبری ذیل مصوبه شورای امنیت ملی بحث‌های بسیار مهمی است که نظام باید ذیل آن حرکت کند.

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا زیاده‌خواهی دشمن به خاطر عقب‌نشینی دولت ما است یا خیر؟ گفت: آنها بر مبنای حق عمل نمی‌کنند بلکه یک منطق استکباری دارند و مثلا می‌گویند ما باید حق وتو داشته باشیم و برای یک قرن دیگر هم در دنیا رهبری کنیم و منطقشان هم این است چون زور ما بیشتر است، حالا چه چیزی او را به عقب‌نشینی وادار می‌کند؟ ما باید مولفه‌های تولید قدرت را بشناسیم و تفاوت تفکر انقلابی با تفکر غیرانقلابی همین است که تفکر انقلابی تولید قدرت و تفکر غیرانقلابی از قدرت هزینه می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی با طرح این سوال که آیا استکبار و دشمن نگران چند سانتریفیوژ ماست در حالی که خودشان چندین کلاهک هسته‌ای دارند افزود: آنها متوجه شده‌اند که تمدن جدیدی در حال شکل‌گرفتن است که جوامع را به سمت یک حقیقت سوق می‌دهد در حالی که 5 قرن است که تمدن غرب شکل گرفته و تاکنون هم رقیب تمدنی نداشته است اما آنها امروز احساس می‌کنند که تمدن جدیدی در حال شکل‌گیری است و این تازه از نتایج سحر است و بعد از 37 سال چنین برکاتی داشته و اگر با همین توفندگی پیش برود پس از 5 قرن تمدن غرب را آب می‌کند.

وی با تاکید براینکه ایران هیچ گاه عزت کنونی را نداشته است مبنای این عزت را تفکر انقلابی عنوان کرد و گفت: عزت و اقتدار ایران منحصر در جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است و این موضوع ذیل این موارد می‌تواند ادامه پیدا کند. 

جلیلی در پایان درباره مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: در اواخر دولت قبل برخی این موضوع را دنبال می‌کردند و افرادی مانند آقای صالحی بر این نگاه اصرار داشتند و این دیدگاه دنبال و نتیجه آن برجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات