پاتوق مطالبه دانشجویان بسیجی شیراز-7؛

مسعود زارعی:در مجلس نهم خیلی از انرژی ها صرف حاشیه های مجلس شد/مجلس ششم بدترین مجلس تاریخ بود

کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز با بیان اینکه در مجلس نهم خیلی از انرژی ها صرف حاشیه های مجلس شد گفت: جبهه پایداری و طیف لاریجانی با انشقاق به جبهه اصولگرایی ضربه زدند.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۸۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ هفتمین پاتوق مطالبه دانشجویی ویژه فعالین بسیج دانشجویی شهر شیراز با حضور مسعود زارعی، نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در سالن جلسات بسیج دانشجویی فارس برگزار شد.
 
زارعی در ابتدای جلسه در باره سوابق عملکردی خود گفت: سوابق کیفی افراد، عملکرد افراد، موفقیت یا عدم موفقیت افراد را نمی توان ازخودش پرسید بلکه این موضوع تحقیق است و با تحقیقات به دست می آید.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فعالیت مجلس کنونی را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: مجلس نهم، مجلسی با اکثریت اصولگرایان است و جناح اصولگرا خود را ولایت مدار میداند و در تمام زمینه ها سعی بر این است که یار صدیق امام و نظام باشند و این انتظار را از این جناح زیاد می کند.
 
 
جبهه پایداری و طیف لاریجانی با انشقاق به جبهه اصولگرایی ضربه زدند
 
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوال دانشجویی در مورد انشقاق بین اصولگرایان در مجلس و مصادیق آن اضافه کرد:دو گروه جبهه پایداری و اصولگرایان با رهبری رئیس مجلس، فاصله ای ایجاد شده است و این فاصله باعث شده است به اصل اصولگرایی خدشه وارد شود. اختلاف های بین این دو گروه درون خانواده بوده است و نباید به بیرون درز پیدا می کرد.
 
مجلس نهم خیلی از انرژی ها صرف حاشیه های مجلس شد
 
زارعی با انتقاد از نحوه مدیریت مجلس، ادامه داد: نحوه مدیریت مجلس نباید به این شیوه باشد که در برجام با آن مواجه شدیم. از نظر من تا اندازه ای خویشتن داری و بالابردن سعه صدر وکنار هم حرکت کردن با وجود تفکرات متفاوت می توانست مجلس نهم را به سمتی حرکت دهد که ما یک مجلس قابل قبول تری را داشته باشیم .در مجلس نهم خیلی از انرژی ها صرف حاشیه های مجلس شد.
 
مجلس ششم بدترین مجلس تاریخ بود
 
وی تصریح کرد: مجلس نهم کمی از مجلس خوب عقب بود و می توان این مجلس را مجلس مورد قبول ارزیابی کرد اما مجلس ششم بدترین مجلس تاریخ بوده است.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به دوران مدیریت در شهرداری، بیان کرد:نظر سنجی ها از عملکرد شهرداری شیراز مساعد بوده است. اعتبارات شهرداری 70 درصد عمرانی است. پروژه های عمرانی که در حال بازسازی و بررسی  از نظر مبلغ است، عموما در پایین شهر است.
 
زارعی اظهار کرد: شهرداری برای تک تک این مردم است ونظارت عمومی لازم است. گاهی اوقات نقد را مثل یک چماقی می دانیم که کنار دست خود می گذاریم تا ببینیم به درد ما می خورد یا خیر. اگر در کنار مجموعه شهرداری برای عمران، آبادی شهر و توزیع بهتر عدالت کمک کنید بسیار خوب است.
 
تراز مجلس نهم، تراز یک مجلس اصولگرا نیست
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز درباره سوالی مبنی بر مجلس نهم مجلس خوبی بود، گفت:من گفتم  تراز این مجلس تراز یک مجلس اصولگرا نیست وفاصله این مجلس با مجلس ششم فرق دارد. شما در اخبار می شنوید که 80 نماینده در صحن علنی مجلس تحصن کردند، یعنی معلوم نیست هر لحظه دیگر چه اتفاقی برای این نظام می افتد.
 
وی افزود: این مجلس کشور را به سمت بحران نکشیده است؛ شما چون در متن آن نبوده اید پس نمی توانید قیاس کنید.رهبر انقلاب هم می فرماید که این مجلس با مجلس ششم بسیار متفاوت است .
 
زارعی با بیان این که بسیجی می تواند جز یک جناح باشد ولی پاسدار نمی تواند چنین حرفی رابزند، ادامه داد: پاسدار نمی تواند بگوید من اصولگرام  یا بگوید من اصلاح طلبم .کسی که 30سال خود را سرباز ولایت می داند، نمی تواند به جناح وابسته باشد.
 
اصلاح طلبی با این مبانی را قبول ندارم
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که به جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی نقد های جدی دارم، اضافه کرد: انسانی که ادعای ولایت مداری دارد، ریشه آن مشخص است.من اصولگرایی را برمی تابم و با اصلاح طلبی با این مبانی قرابتی ندارم.
 
وی 2 خرداد، دوران سازندگی و فضای بسته بعد از جنگ در دهه 70 اشاره کرد و تصریح کرد: جریان دوم خردادمتاسفانه از این فضا خیلی استفاده کردند و یک مقدار احساساتی عمل کردن و در صدد معرفی انسان های ارزش مدار را به عنوان یک مجموعه ای که در جبهه نظام نیستند بودند.
 
زارعی با بیان این که رهبری در آن زمان این فضای جدید را مدیریت کردند، اظهار کرد: عده ای می گفتند این پایان نظام و یک "نه" به نظام است. عده ای در قالب حزب مشارکت خیلی افراطی بودند و گروهی در دانشگاه  طوری رفتار کردن که بسیج بودن جرم بود و فضا برای جوانان حزب اللهی و بسیجی تنگ و غریب بود.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز با بیان این که بسیج از این فضای تنگ و غریب دفاعی به سمت فضای آفندی آمد و به عنوان منتقد جدی ایفای نقش کرد، گفت: بسیج در آن زمان باید در کنار همه کار ها، به بازسازی خود نیز فکر می کرد و در اتاق های فکر، باید این فضا را با کار های منطقی در دست می گرفت و به عنوان یک تشکل با وجود این که کرسی های آزاد اندیشی نیز وجود نداشت، نقد های خود با دعوت سخنرانان به گوش جامعه برساند.
 
وی با اشاره به این که تجربیاتی نظیر نزدیک به 3 سال شهرداری دارم و در مسائل عمرانی تخصص دارم، افزود: در حوزه سیاسی یک نیروی کارکشته سیاسی شدم و فوق لیسانس علوم سیاسی دارم. در حوزه های امنیتی نیز با توجه به این که آدم عملیاتی بوده ام و تئوریک نبوده ام، می توانم ورود کنم و موثر باشم.
 
برای لیست اصولگرایان مصاحبه دادم اما اگر در لیست نباشم کنار نمی روم
 
زارعی در مورد این که 4 نفر از سران اصولگرا با من مصاحبه کردند برای لیست اصولگرایان فارس،ادامه داد:چهار نفر با من مصاحبه کردند که آیت الله خرسند بین آنها نبود. آقایان چوبینه،شعرا،نجابت بین مصاحبه کنندگان بودند که البته می گفتند این صحبت های شما ضبط می شود و در یک جلسه 25 نفره پخش می شود و آنها هستند که تصمیم می گیرند.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به این که اگر در لیست اصولگریان نباشید، موضع شما چیست، اضافه کرد: اگر در لیست نباشم کنار نخواهم رفت. این مکانزیم به آن یک ایرادی وارد است
 
وی در پاسخ به سوالی که شاید ماندن شما در صحنه باعث شکست لیست اصولگرایان شود، تصریح کرد:شاید هم شکسته نشود.من یک درصد هم احتمال نمی دهم که رای های متمرکز داریم. جاهای دیگری داریم که سبد رای اصول گرایی نیست و بلکه رای خارج از جناح ها است.
 
زارعی در پاسخ به سوالی که اگر به مجلس راه پیدا کنید به کدام کمیسیون می روید و اصلی ترین چالش در برابر این کمیسیون چیست، بیان کرد: با توجه به تجربه،  اولیویت من کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی ،کمیسیون فرهنگی و کمیسیون عمران است. اصلی ترین چالش در کمیسیون امنیت ملی همین برجام است.اگر خیلی از مجموعه ها به موقع عمل کنند و به مسائل ورود پیدا کنند، هزینه سنگین برخی اتفاقات به دوش رهبری انقلاب نمی افتد که متاسفانه تا کنون از این اتفاقات زیاد افتاده است.
 
مجلس باید قبل از برجام به مذاکرات ورود پیدا می کرد
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز با اشاره به این که اگر مجلس در امنیت ملی وسیاست خارجی شفاف تر تبیین کند که دولت حدود اختیارات خودش را بداند، این اتفاقات اصلا شکل نمی گیرد، اظهار کرد:مجلس باید قبل از این که برجامی شکل بگیرد و کلیات و جزئیات داشته باشد، به اصل مذاکرات ورود پیدا می کرد و از ابتدا اگر شروط ما اجرا نمی شد، مقابل این زیاده خواهی ها ایستادگی می کرد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اصلی ترین مسئله فرهنگی را چه می دانید، گفت: اصلی ترین مسئله فرهنگی در کشور عدم تبیین شاخص های فرهنگی نظام است. یعنی یکی دو بار هم رهبر انقلاب ورود کردند و بحث فرهنگی را مهندسی کردند و به مسائل ریز اشاره کردند مثل ورودشان در بحث مفاسد اقتصادی که یک بیانیه هشت ماده ای صادر کردند. ما در واقع ساختار فرهنگی خودمان رو خوب تبیین نکردیم، خوب تشریح نکردیم ، علیرغم اینکه ما شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که در نتیجه همه به این  نتیجه خواهند رسید که کار فرهنگی یک ضرورت است.
 
زارعی به داشتن مراکز فرهنگی متفاوت و دستورالعمل متفاوت انتقاد کرد و افزود: تعدد مراکز فرهنگی و هر کدام داشتن دستور العمل مرتبط به خود باعث می شود هر کدام به مسیری بروند و گاهی این مسیرها باعث می شود هزینه های این نظام صرف بلا اثر کردن یک فعالیت دیگری می شود. نظام در مقوله فرهنگی بودجه  هزینه می کند، و به دستگاه های متعدد هم می دهد، در ظاهر هم کار فرهنگی انجام می دهند، اما چون ساختار فرهنگی خوب شکل نگرفته است، هر کدام  می خواهد در حوزه فعالیت دیگری تاثیر بگذارد و دخالت کند و فعالیت دیگری را بلا اثر کند.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز ادامه داد: اولویت این است که یک هم راستایی در اساس کار فرهنگی ایجاد کنیم و در تراز نظام تعریف خوبی شود و به آن بگویند ساختار فرهنگی  و این اتفاق  بیفتد. مثلا گردشگری را کجا بگذاریم و آیا گردشگری موضوع فرهنگی هست یا نیست؟ آیا اعتبارات فرهنگی باید اینجا هزینه شود یا نه؟ ساختاری که می گوییم این است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا فضای کنونی جامعه شبیه دوران اصلاحات است، اضافه کرد:شباهت اندکی دارد. دولت تلاش دارد که جبهه سومی را تعریف کند و بگوید ما واقعاٌ اعتدال با یک نگاه بیشتر به تفکر اصلاح طلبی هستیم اما اصلاح طلبان چنین فضایی را نمی پسندند.
 
زارعی تصریح کرد: معتقدم ساختار سیاسی نظام مثل ساختار فرهنگی است. سلیقه ها باید تعریف شود ولی شما بیاید اساسنامه حزب مشارکت و حزب اعتدال هر دو را مطالعه کنید و ببینید چقدر تفاوت در این اساسنامه ها وجود دارد؟ اما می بینید عملکرد آنها از زمین تا آسمان متفاوت است و فاصله دارد.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز بیان کرد: این ساختار سیاسی ما مناسب نیست که کسی چیزی می نویسد، و جوری دیگر عمل می کند.
 
وی به وجود تحزب در ایران نیز اشاره کرد و اظهار کرد: تحزب با نگاه فرنگی شاید نظام ما نتواند اصل آن را پیاده کند اما می توان آن را با ارزش های خود تطبیق داده و پیاده کنیم.
 
اقدام لاریجانی در تصویب برجام اصلا خوب نبود
 
زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد علی لاریجانی در تصویب برجام، گفت: این اقدام اصلا خوب نبود و باید این طرح به کمسیون ها می رفت تا با دقت و توجه روی آن نظر داده شود. این گونه شرایط که هاشمی با برخی نقل قول ها فضا را خراب کند اساسا خوب نبود.من با توجه به این که این فضا روی رای گذاری تاثیر داشت اگر بودم با در نظر گرفتن بیانیه رهبری به جزئیات رای مثبت و به کلیات منفی می دادم.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چگونه باید جلوی این روند را گرفت، افزود: اگر مجلس از روز اول خوب ورود کند، شاید شرایطی پیش نیاید که این هزینه های سنگین داده شود. مجلس می توانست از شروع مذاکرات بگوید که من می خواهم در مذاکرات حضور داشته باشم و دولت نمی توانست نه بگوید. همه چیز به مردم باید شفاف گفته شود، مگر می شود دو وزیر امور خارجه در گوشی چیزی بگویند،ما صحبت در گوشی نداریم، چون هر کدام نماینده دولت و ملت خود هستند و از ابتدا می توانست به گونه ای باشد که کار به اینجا نکشد.
 
وی اضافه کرد: جایی که رهبری ورود می کنند و فصل الخطاب هستند دیگر جای ورود و تحلیل ما نیست. برجام می تواند ظرفیت های مثبتی داشته باشد کما اینکه در بیانیه رهبرانقلاب هم هست.
 
جبهه اصلاحات یک جبهه به هم ریخته ای است که عقبه معینی ندارد
 
زارعی در پاسخ به سوالی در مورد جبهه اصلاحات با بیان این که جبهه اصلاحات یک جبهه به هم ریخته ای است که عقبه معینی ندارد، ادامه داد: عملکرد با تفکرات فرق دارد و هر دو جبهه اصلاح طلبان و اصول گرایان از ریشه هایی تعریف می کنند که رویش آنها با ریشه ها متفاوت است و عملکرد آنها بر مبنای آنچه که تعریف می کنند نیست.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز تصریح کرد: نقدی که بر آنان است، از شروع رویش هاست. مهمترین نقد بر اصلاحات، یک جبهه نامشخص ،در هم ریخته ، عقبه نداشته است. حد و مرز مشخصی ندارد و به راحتی فردی مانند نتانیاهو می گوید که این ها پیاده نظام ما در خیابان ها هستند. عملکرد آن ها به گونه ای است که دشمن حریص می شود و می گوید اینها افراد ما هستند.
 
وی در انتقاد یک دانشجو از صریح پاسخ ندادن بیان کرد: من معتقدم صفر و صد کردن هر چیزی باعث ضربه زدن به آن می شود.
 
زارعی اظهار کرد: کسی با شما صحبت می کند که به هر حال دوران مثل شما را طی کرده و چندین مرحله شاید از نظر شما الان انسان های محافظه کاری باشیم؛ شما به خود این حق را می دهید که در مورد یک موضوعی نظر دهید و به طرف مقابل این حق را نمی دهید که در مورد یک موضوع نظر دهد. خوب به هر حال شما نظر می دهید من هم نظر می دهم این مشکل شماست که نمی توانید نظر من را برداشت کنید.
 
هاشمی انسان فرصت طلبی است
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز گفت: آقای هاشمی یک انسان فرصت طلبی است که متاسفانه در زمان امام و بعد از امام فرصت طلبی هایی داشته و در این فرصت طلبی به دنبال یک جایگاه ویژه بوده که خدا این فرصت را به او نداده است. البته شهدای ما رفتند که اساس این نظام بماند و اما شخصیت هاشمی اساس این نظام را دارد به خطر می اندازد.
 
وی افزود: لاریجانی می خواهد یک تئورسین جدید باشد در دایره اصول گرایی به قول شما جسور باشد و رندانه عمل کند؛ پس ضرورت دارد شفاف باشد که مردم بتواند تشخیص دهد. اینقدر در چالشی که بین احمدی نژاد و لاریجانی پیش امد بر خلق و خوی آقای لاریجانی تاثیر گذاشت که همین جور نگران است که مبادا احمدی نژاد دوباره بازگردد.
 
زارعی ادامه داد:حدادعادل یک فرد کاملا ولایت مدار چهره آن بیست بیست است.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر افرادی بودند که از لحاظ تفکری از شما بالاتر باشند، آیا کناره گیری می کنید، اضافه کرد: اگر به این باور برسم که البته من سخت می رسم.
 
هاشمی در فتنه 88 با مواضع خود سهیم بود
 
وی به فتنه 88 اشاره کردند و تصریح کرد:همه کسانی که قبل از انتخابات شبهه افکنی کردند، در فتنه دخیل بودند. قطعا آقای رفسنجانی هم که به دنبال کمیته صیانت از آرا بودند در این فتنه به دلیلی این که در بین عوام جامعه شبهه افکنی کردند و جوری وانمود کردند که انگار فتنه ای گسترده در راه است، دخیل هستند. بعضی از وزرای این دولت در ستاد آقای موسوی بودند و امثال ربیعی و غیره در یک قالب جریان فکری با آن ها بودند.
 
زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظر شما درباره روحانی و احمدی نژاد چیست، بیان کرد: حقیقتا دولت نهم دولت خوبی بود، وزرا افراد خوبی بودند، طراز انقلاب در سیاست امور خارجه کاملا رعایت شد. همه هم رضایت دارند و در آرا هم مشخص بود اما من نمی دانم این آدم یک دفعه چطور دارای توهم می شود که بخشی از دولت را واگذار می کند به آقای مشایی و اقداماتی که ایشان  انجام می دهد!
 
روح حاکم بر دولت روحانی، همان دولت هاشمی است
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز دولت نهم را بهترین دولت دانست و اظهار کرد: چینش دولت روحانی، استفاده از بدنه دولت هاشمی بوده و روح حاکم بر این دولت، دولت هاشمی است و به نظر من نتایج بهتر از هاشمی هم نگیرد .البته هاشمی یک خصوصیات اخلاقی داشت که روحانی ندارد.
 
وی در مورد عملکرد و نقد اصولگرایان گفت: عملکرد اصولگرایان در 37 سال را نمی توان در یک سبد ریخت. اصولگرایان در مقاطعی خیلی خوب عمل کردند و اگر می شد بحث جریان را از جناح جدا کرد خیلی خوب بود. بحث ما این است که این اصولگرایی را نمی شود یکجا بحث کرد چرا که مقاطع مختلفی دارد و در مقاطعی خوب عمل کردند.
 
زارعی افزود: متاسفانه بعد از جنگ دنیا رنگ و روی بهتری به ما نشان داد وضعیت فرق کرد. عده ای به پست ها که رسیدن، این پست ها برایشان جذاب تر شد. رسیدن به این موقعیت ها و جایگاه شرایط اقتصادی و تجاری خود به خود در تفکر انقلابی تاثیر گذاشت.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز عملکرد اصولگرایان باعث تقلیل سطح آن ها شد، ادامه داد: نظام ما ولایتی است که اگر مشکلی ایجاد شود کسانی که پا در رکاب ولایتند، آن ها می شوند طراز نظام.
 
وی درباره لیست اصولگرایان شیراز نیز اضافه کرد: برای قرار گرفتن در لیست اصلا تلاش نکردم. آنها دعوت کردند و من هم اجابت کردم.
 
زارعی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کسانی که لیست می بندند، ادعای پدر خواندگی را در اصول گرای ندارند، ادامه داد: در فصل انتخابات عملکرد آنها همین را می گویند اینها آدم مسئله داری نیستند.البته این را قبول ندارم که همه این ها زمانی که مردم نیاز داشتنه اند، دنبال قدرت و ثروت اندوزی بوده اند
 
استاندار شدن احمدزاده کرمانی دست پخت مشایی بود
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز درباره مشایی و انحراف دولت دهم، تصریح کرد: استاندار شدن احمدزاده کرمانی دست پخت مشایی بود. حذف و اضافه هایی که مشایی در دولت انجام داد باعث شد دولت از مسیر انقلاب و ولایت مداری منحرف شود. برخی از این اتفاقات را به چشم خود دیدم.
 
لاریجانی در طراز انقلاب اسلامی نیست
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد اصولگرایی و نقد اشخاص اصولگرا بیان کرد: این جناح عملکردش قابل نقد است که دایه آن در ولایت مداری است آقای لاریجانی یک شبه به این شکل تبدیل به لاریجانی نشد. در بین اصولگرایان همگان باید به گونه ای احساس تکلیف کنند که لاریجانی ها ایجاد نشود. من منتقد آقای لاریجانی هستم و وی در طراز انقلاب اسلامی نیست.
 
زارعی در پاسخ به سوالی در مورد سخنرانی های روحانی، حمله وی به شورای نگهبان و وضعیت اقتصادی دولت، اظهار کرد: به هر حال روحانی آدم معصومی نیست ،ایشان ایراداتی دارد. برای رئیس جمهور زشت است از شورای نگهبان که حدود اختیارات آن مشخص است نقد و حمله کند. رئیس جمهور هم که خود مجری قانون است درست نیست که به امور قانونی اینگونه نظر دهد و بگوید که من دوست دارم اعتدالیون رای بیاورد! مگر دل بخواهی هست.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز گفت: شاید روحانی احساس می کند برای ماندنش در چهار سال آینده زمینه فراهم نیست و دارد زمینه ماندگاری در قدرت خود را فراهم می کند.تا زمانی که حوزه سیاست از حوزه اقتصاد بیرون نکشد وضعیت به همین منوال خواهد گذشت و سیاسیون ما آلوده می شوند ، همانگونه که آلوده شدند.
 
زارعی ادامه داد: ساختار اقتصادی مریض است تا زمانی که مرض آنها برطرف نشود، تا زمانی که  فرمان 8 ماده  رهبر انقلاب جدی گرفته نشود و یا این ساختار مریض دست هر رئیس جمهوری برود وضعیت به همین شکل است. این دولت تمام سبدش ها را در این مذاکرات ریخت.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد این که برای قشر ضعیف جامعه برای ریشه کن کردن فقر چه برنامه ای دارید، افزود: بعضی از اقدامات در دولت نهم سعی کرد فاصله ها کم شود این اقدامات ضرورت این نظام بود. دیدگاهی که قشر محروم به گونه ای به اونگاه شود که انگار به او ترهم می شود شکل پسندیده ای نیست. نوعی مشارکت برای این قشر باشد تا با مشارکت بتواند به اقتصاد هم کمک کند.
 
زارعی در مورد اقتصاد مقاومتی نیز ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی نظارت نکرده ایم و گروهی اقتصاد مقاومتی را با ریاضتی اشتباه گرفته اند تا تعمدا که مردم از اقتصاد مقاومتی برگردند که این خودش یک فتنه است در حالی اقتصاد مقاومتی چند شاخصه درون زا، برون زا، دانش بنیان و غیره دارد.
 
نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز در پایان در برابر سوالاتی کوتاه جواب هایی کوتاه دادند که در زیر می آید:
 
نظر شما برای رئیس  مجلس آینده کیست ؟ خودم
 
آیا حاضرید تک تک رای های که در مجلس می دهید به مردم اعلام کنید؟ بله
 
آیا اگر جای کوچک زاده بودید استعفا می دادید؟ به نظر من آقای کوچک زاده با یک نطق پیش از دستور هم می توانست نطر خود را منتقل کند نیازی به استعفا نبود.
 
اگر اصولگرایان به شما بگویند کنار بکشید، آیا کنار می کشید؟ تشخیص آنها برای ما ملاک نیست.
 
چقدر برای انتخابات خرج کردید؟ من یک ماشین داشتم و همان را فروختم و یک حساب نیز اعلام کرده ام برای کمک های مردمی.
 
آیا از نظر شما سپاه در انتخابات دخالت می کند؟ سپاه مصادیقی ورود نمی کند؛ سپاه جریان را تنویر می کند.
معیار شما برای تعامل با وزرا چیست؟ تعاملی که بتواند برای نظام مثبت باشد.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار