خبرهای داغ:
همایش ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا و فرماندهان بسیج شهرستان شاهرود به میزبانی امامزاده ابوالقاسم شهر بسطام برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۸۱۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
ه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت دهه مبارک فجر، همایش ائمه جمعه و جماعات و هیئت امنا و فرماندهان بسیج شهرستان شاهرود در امامزاده ابوالقاسم شهر بسطام برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد امام راحل و شهدا با اشاره به سیر تاریخی اسلام از صدر تاکنون و اشاره به عوامل و تکالیف رهبران،خواص و مردم هر عصر اظهار کرد: در عصر حاکمیت پیامبر اعظم (ص) یک تکلیف و در دوره رحلت ایشان تکلیفی دیگر و در دوره خلفا و در دوره امیرالمؤمنین علی (ع) خواص و مردم تکالیفی بر عهده داشتند که باید بدان عمل می کردند.

وی افزود: هر گروهی و امتی وظیفه دارد تکلیف را متناسب با آن متغیرها شناخته و عمل کند که بر اساس آن عملکرد او را ارزیابی کنند و در دوره غیبت چه صغری و چه کبری از شیخ طوسی تا مرجع بزرگ آیت‌الله بروجردی مردم تکلیف دیگری داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: تکلیف مردم فقط سه وعده نماز خواندن به جماعت و دعای ندبه نیست و نباید این‌گونه باشد که مردم کاری با روند حکومت داری نداشته باشند و دین سکولار و هیأت سکولار ما نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقایسه مساجد قبا و ضرار در صدر اسلام و وجود منافقین و مومنین بیان کرد: شناخت مکان و زمان در دوره حاکمیت دینی خیلی مهم است و در تمام این موارد در طول هزار سال از شیخ طوسی تا آیت‌الله بروجردی و در طول 37 سال حاکمیت دینی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تکلیف بر دوش مردم بسیار سنگین است.

وی با اشاره یه عوامل مؤثر در تکلیف آحاد جامعه در دوران مختلف گفت: نخستین عاملی که تکلیف جامعه ما را مشخص می‌سازد، تدابیر رهبری جامعه اسلامی در دوران های مختلف و به خصوص در زمان حاضر است که باید از آن تبعیت کرد و ایشان در شش ماه گذشته 70 بار از مسئله نفوذ صحبت کردند و این نشان از مسئله مهمی است.

سعیدی تصریح کرد: در تداوم انقلاب، باید به درون متکی باشیم نه به دشمن و موضوع درون زایی انقلاب مورد توجه است و باید دانست که دین اسلام دین درون‌زاست و پیامبر اعظم (ص) با افراد مختلف کار کرد و آنها را ساخت و به مقام انسانیت رساند.

وی تاکید کرد: وقتی انسانها مقاوم شدند، یک ملت مقاوم تشکیل می‌شود و وقتی یک ملت مقاوم تشکیل شد، یک دولت مقاوم تشکیل خواهد شد و سپس یک امت مقاوم شکل می‌گیرد و پس از آن اقتصاد باید مقاومتی شود تا با هر بادی نلرزد تا اگر دشمنان 50 سال ما را تحریم کردند، بتوانیم روی پای خود بایستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: افرادی که برابر جریان‌های حساس سکوت می‌کنند، مانند کسانی هستند که بدان راضی هستند، نباید سکوت اختیار کرد بلکه باید حرکت، تلاش و فعالیت داشت.

وی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت بر جنگ نرم و تفاوت جنگ نرم با جنگ تاکید دارند و باید بدانیم که انقلاب ها با دو شیوه به هم ریخته و ساقط می‌شوند؛ بعضی‌ها با بمب اتم، فشار و تحریم ممکن است و برخی با جنگ نرم از پای درآیند.

حجت الاسلام علی سعیدی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به آثار و برکات تاریخی انقلاب اسلامی ایران گفت: در حالی که غرب در توحش به سر می برد تمدن اسلامی با ظهور پیامبر اکرم(ص) پا به عرصه وجود گذاشت، متأسفانه به دلیل گسترش فساد و مسائل انحرافی در اسلام، تمدن اسلام فروپاشیده و غرب مرکز تمدن و مدرنیته شد.

امام جمعه موقت شاهرود خاطر نشان کرد: دیری نخواهد پایید که تمدن اسلامی به جایگاه اصلی خود و مرجعش سرزمین پاک ایران باز گردد و ما در طراحی نقشه ای برای بازگشت تمدن اسلامی به جایگاه خود هستیم.

وی تشکیل نظام دینی کارآمد را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این امر سبب شکل گیری جامعه ولایی در برابر جامعه مدنی شد و رهبری، امت ، مکتب ولایی سه رکن اصلی جامعه ولایی است که نقش این جامعه حمایت از نظام، خنثی کردن توطئه های دشمنان و تداوم انقلاب است.

سعیدی عنوان کرد: احیاء اسلام بر اساس گفتمان نبوی یکی از آثار انقلاب است چرا که در گذشته شیعه را به عنوان گروهی می شناختند که کار خود را بر اساس تقیه پیش می برد حال آنکه با صلابت امام راحل و محوریت ولایت فقیه شیعیان از اقلیت خارج شدند و مکتب اهل بیت(ع) به عنوان عالی ترین و گسترده ترین فرهنگ در دنیا معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: تبدیل تقابل سرمایه داری با سوسیالیسم به تقابل تمدن اسلام و غرب از آثار جهانی انقلاب است و امروز بزرگترین خطر برای تمدن غرب، اسلامی است که ایران منادی آن است.

سعیدی خاطر نشان کرد: امروز داشتن رهبری مصمم، ملت، دولت و مجلس انقلابی از الزامات تحول در نظام و تمدن اسلامی است و باید مراقب باشیم فراموش کردن اهداف اصلی انقلاب از عواملی است که سبب به عقب بردن انقلاب می شود.

وی تصریح کرد: تلاش در جهت پیوند زدن قدرت ملی با منطقه ای، ایجاد رضایتمندی در جبهه مقابل، احساس ناکارآمدی در برابر دشمن و شعار هم زیستی مسالمت آمیز با آمریکا از جمله آسیب هایی دانست که متوجه انقلاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها