مهاجران گفت: برخلاف پیاز، قیمت سیب زمینی باز هم کاهش مجددی داشته و این کاهش بدون شک کشاورزان تولیدکننده این محصول را متضرر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۳۲۹۲۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار  بیان داشت: قیمت پیاز ظرف هفته گذشته نسبت به هفته‌های پیش گرانتر شده ، به طوری که در حال حاضر به کیلویی 3 هزار تومان رسیده است. منتظر هستیم تا پیاز چابهار وارد بازار شود تا قیمت این محصول پایین بیاید.

وی ادامه داد: برخلاف پیاز، قیمت سیب زمینی باز هم کاهش مجددی داشته است و این کاهش بدون شک کشاورزان تولیدکننده این محصول را متضرر خواهد کرد. محصول جدید سیب زمینی نیز 20 روز دیگر وارد بازار می‌شود بنابراین پیش بینی بنده این است که قیمت آن از گذشته نیز پایین تر خواهد آمد.
وی اظهار داشت: باید مازاد تولید از آن‌ها خریداری می شد تا به این ترتیب کمی از ضرر آن‌ها کاسته شود، امیدوارم کار به جایی نرسد که مجبور شوند سیب زمینی را به عنوان کود به کار ببرند. 
مهاجران در رابطه با وضعیت قاچاق میوه افزود: متأسفانه نه تنها کمتر نشده بلکه با تناژهای بالا میوه‌های زیادی از جمله انگور شیلی، نارنگی و لیموترش پاکستان، پرتقال مصری و سیر چینی به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور می‌شود.
رئیس اتحادیه مهاجران در رابطه با میوه شب عید نیز گفت: میوه به اندازه کافی برای شب عید ذخیره شده، به طوری که سردخانه‌ها پر است از سیب درختی، بنابراین نه تنها هیچ نیازی به واردات هیچ محصولی نداریم بلکه باید جلوی قاچاق میوه را هم بگیریم.

ارسال نظرات