عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: آنچه مسلم است محرمانه تلقی کردن نشان از بروز فساد است که نمی خواهند بررسی و بازنگری شود.
کد خبر: ۸۶۳۲۹۶۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر صنعت معدن و تجارت دیروز اعلام کرد همه قراردادهای خارجی از جمله قرارداد پژو محرمانه است.

در حالی نعمت‌زاده قراردادها را محرمانه می‌داند که اصل 77 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید :

" عهدنامه ، مقاوله نامه ، قراردادها و موافقتنامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد . "
و همچنین اصل 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران می گوید :
"امضای عهدنامه ها ، مقاوله نامه ها ، موافقت نامه ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولتها و همچنین امضای پیمانهای مربوط به اتحادیه بین المللی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور یا نماینده قانونی او است."

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در این باره گفت: در مجلس شورای اسلامی تمام قوانین مربوط به محرمانه و غیر محرمانه بودن قراردادها لحاظ گردیده است و پیش داوری برخی در این راستا عملکرد بهینه ای را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پژو ملزم به عذر خواهی است افزود: پژوی فرانسه به دلایل بدعهدی و خسارات در دوران تحریم باید به شکلی مکتوب از ملت جمهوری اسلامی به خاطر خیانتی کرده است عذرخواهی کند و ملت ایران اسلامی در انتظار این عذرخواهی قبل از هر اقدامی توسط پژو هستند.

قاضی پور گفت: پژو  نسبت به پرداخت خسارت باید  اقدام کند  و نباید دولت نسبت به این موضوع کوتاهی کند.

نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: آقای وزیر صنعت، هر قراردادبین المللی طبق  اصل 77 قانون اساسی باید در مجلس شورای اسلامی  تصویب شود اگر موافقت نامه است در  مجلس طرح گردد یا بر اساس پول های آزاد شده است باز هم طبق اصل 52 و 53 قانون اساسی این پول ها به خزانه وارد شود.

 وی در پایان اشاره کرد: آنچه مسلم است محرمانه تلقی کردن  نشان از بروز فساد است که نمی خواهند بررسی و بازنگری شود. آقای وزیر چه فسادی رخ داده که قرارداد پژو محرمانه شده است؟

ارسال نظرات