رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با بسیج:
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ما از دولت می خواهیم بودجه مورد نیاز این حرکت فرهنگی را در برنامه و بودجه و در برنامه ششم ببیند که با کمال تاسف علی رغم اینکه به ما قول دادند که در برنامه ششم بودجه مورد نیاز طرح جمعیت را لحاظ کنند این اتفاق نیفتاد برای حل بحران جمعیت دولت باید به وسط میدان بیاید.
کد خبر: ۸۶۳۳۰۸۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: برای حل بحران جمعیت دولت باید به وسط میدان بیاید.

وی افزود: ما از دولت می خواهیم بودجه مورد نیاز این حرکت فرهنگی را در برنامه و بودجه و در برنامه ششم ببیند که با کمال تاسف علی رغم اینکه به ما قول دادند که در برنامه ششم بودجه مورد نیاز طرح جمعیت را لحاظ کنند این اتفاق نیفتاد.

کاشانی با بیان اینکه وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس احیاء مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری بوده و هست ادامه داد: بر این اساس قوانینی را تنظیم کردیم از جمله قانون طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در کمیسیون تصویب و به صحن علنی مجلس رفته کلیات آن تصویب شد بین ما و شورای نگهبان مواردی بود که اصلاح کردیم و به صحن علنی مجلس فرستادیم.

وی اظهار داشت: ما در این طرح در چهار فصل مسائل را بررسی کرده ایم فصل اول کلیات و فصل دوم در مورد کاهش سن ازدواج برای رشد نرخ باروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: فصل سوم راهکاری برای کاهش طلاق است و فصل چهارم مشوقاتی برای رشد ازدواج و باروری که باید به دو نیم درصد برسد در این جهت تلاش گسترده ای شد و امیدواریم که با ابلاغ این قانون وضعیت بهتری را برای ازدواج های آسان و رشد باروری به وجود بیاوریم.

کاشانی گفت: در حال حاضر در رکود اقتصادی شدیدی هستیم و در چنین شرایطی پاسخ گرفتن برای رشد نرخ باروری ضعیف است کسانی که ازدواج کرده اند به یک فرزند بسنده می کنند و کسانی هم که ازدواج نکرده اند بستر این کار برای آنها از حیث تأمین اشتغال و مسکن وجود ندارد تجملات و تشریفات هم به این مسائل دامن زده است.

وی در خاتمه تأکید کرد: مشکل در اینجا است که وقتی به یک جوان می گوییم ازدواج کن اولین مطالبه او اشتغال است یعنی بیکاری عامل یکی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی است اگر دولت بیکاری را حل نکند هر روز همین مشکلات را داریم بنابراین دولت و مجلس باید دست به دست هم دهند و اشتغال را حل کنند اگر این مسئله حل شود ما در اجرای این طرح مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات