عضو ناظر مجلس در هیأت امنای صندوق توسعه ملی از برداشت غیر قانونی دولت از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۱۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج محمود شکری گفت: هنوز نتوانسته‌ایم از علت و دلیل برداشت از موجودی صندوق توسعه در بانک مطلع شویم، از رییس بانک مرکزی خواسته ایم تا در این باره پاسخ دهد

محمود شکری، عضو ناظر مجلس در هیأت امنای صندوق توسعه ملی در گفتگو با «نسیم آنلاین»٬ در رابطه با برداشت پول از صندوق توسعه ملی توسط دولت به صورت غیرقانونی بیان داشت‌: بر اساس گزارشات هیآت نظارت مشخص شده که دولت از بانک مرکزی پول برداشت کرده است، بانک پولی به دولت داده که نزد وی امانت بوده است

وی گفت: در حقیقت این حساب، حسابِ صندوق توسعه ملی در بانک بوده که بانک حق برداشت از آن را نداشته است، بنابراین می توان گفت از بانک مرکزی تخلف صورت گرفته است.

وی عضو ناظر مجلس در هیأت امنای صندوق توسعه ملی افزود: این عمل بانک دقیقا مانند این موضوع است که امانتی را نزد فردی بگذارند، اما آن شخص این امانت را به افراد دیگر بدهد، بانک مرکزی امانتدار صندوق است و لذا اگر دخل و تصرفی در این امانت کند، تخلف کرده است. البته ما هنوز نتوانسته ایم بفهمیم به چه علت این برداشت را انجام داده اند و چه کسی و با چه مجوزی این دستور را داده است.

شکری با تأکید بر این مطلب که برداشت پول از موجودی صندوق توسعه ملی در بانک مرکزی محرز شده است، به نسیم آنلاین گفت: باید از  آقای دکتر سیف درباره علت و عمل این موضوع سؤال شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغ پول برداشت شده مشخص است یا خیر، اظهار داشت: بله این مبلغ مشخص است و فکر می کنم که در مجموع ۷ میلیارد دلار بوده است.
ارسال نظرات