خبرهای داغ:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین خبر داد
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین از تأیید صلاحیت 83 نامزد انتخاباتی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۴۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین با اشاره به تأیید و رد نمایندگان مجلس دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در استان قزوین از مجموع 153 نفری که برای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده بودند در مرحله نخست بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تعداد 61 نفر تأیید و 87 نفر رد شدند و پنج نفر نیز انصراف دادند.

وی افزود: پس از اجرای مرحله نخست بررسی، افراد فرصت اعتراض داشتند که با ارسال این اعتراضات از سوی دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین به شورای نگهبان کشور مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه این بررسی‌ها هفت نفر در طول این ایام انصراف داده، 22 نفر نیز به 61 نفر تأیید شده در مرحله قبلی اضافه شد و در مجموع تعداد نامزدهای تأیید شده به 83 نفر رسید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با اشاره به تعداد نامزدهای تأیید و رد شده این استان به تفکیک شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: در شهرستان بویین‌زهرا از مجموع 34 نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی 21 نفر تأیید و 12 نفر رد شده و یک نفر انصراف داده است.

قابل اضافه کرد: در شهرستان تاکستان نیز از مجموع 22 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مرحله دوم 16 نفر تأیید چهار نفر رد شدند و دو نفر نیز انصراف دادند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز نیز از مجموع 97 نفر نامزد انتخاباتی 46 نفر تأیید و 47 نفر رد شدند و چهار نفر نیز انصراف دادند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه یک مرحله دیگر برای رد و صلاحیت کاندیدای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، یادآور شد: برای کسانی که در مرحله نخست تأیید شدند اما در بازنگری رد شدند سه روز مهلت تعیین شده تا اگر تصمیم به اعتراض دارند با مراجعه به دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین و یا با مراجعه مستقیم به تهران اعتراض خود را اعلام کنند.

قابل اضافه کرد: در مرحله پایانی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخاباتی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، داوطلبان سه روز برای اعلام شکایات و اعتراضات فرصت دارند و پس از مدت تعیین شده شورای نگهبان با بررسی شکایات در مدت هفت روز در تاریخ 27 بهمن ماه جاری اسامی داوطلبان را به صورت قطعی اعلام می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: پس از اعلام قطعی اسامی نامزدهای انتخاباتی فرمانداری‌ها نیز در فرصت دو روزه اسامی داوطلبان را در سطح شهر اعلام و آگهی اسامی نامزدها را تنظیم می‌کنند؛ از ساعت 24 روز 29 بهمن‌ماه‌ جاری نیز فرصت تبلیغات برای نامزدهای انتخاباتی آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از انجام رأی‌گیری پایان می‌یابد.

وضعیت نامزدهای خبرگان رهبری در حال بررسی است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین در خصوص نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبری در این استان بیان کرد: وضعیت نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبری اکنون در مرحله بررسی قرار دارد و تا تاریخ 20 بهمن‌ماه جاری نتیجه بررسی‌ها اعلام می‌شود.

قابل ادامه داد: پس از اعلام بررسی‌های شورای نگهبان داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری به مدت 48 ساعت فرصت دارند تا نسبت به اعتراض و یا جابه‌جایی حوزه‌های انتخابی خود اقدام کنند؛ پس از پایان فرصت قانونی از تاریخ 22 بهمن به مدت 14 روز نامزدهای انتخابی می‌توانند تبلیغات خود را آغاز کنند.

این مسئول داوطلبان خبرگان رهبری در استان قزوین در مرحله نخست را 13 نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این 13 نفر برخی به دلیل عدم حضور در امتحان کتبی و برخی به دلیل عدم کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و شفاهی حذف شدند، البته تعدادی از نامزدها نیز انصراف دادند و اکنون تنها سه نامزد برای شرکت در انتخابات خبرگان رهبری در قزوین باقی مانده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها