سود سپرده‌ها کم شد؛ سود وام‌ها کم نشد

موسسه غیرمجاز "ثامن‌الحجج" هنوز سود 30 درصدی تسهیلات می‌گیرد!

موسسه غیرمجاز "ثامن‌الحجج" سود سپرده‌های خود را کاهش داده اما سود سپرده‌ها را کاهش نداده و تا 30 درصد از مردم سود دریافت می‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۶۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،  آغاز روند پرداخت سپرده‌های موسسه ثامن‌الحجج امیدواری زیادی را در بین سپرده‌گذاران ایجاد کرد اما در عین حال برخی سوالات بی‌جواب مانده است.
 سود سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الجج به علت اینکه زودتر از سررسید حسابشان بسته می‌شود کاهش یافته اما کسانی که از این موسسه تسهیلات گرفته‌اند باید همان سودی که حتی تا ۳۰ درصد می‌رسد را پرداخت کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تصمیم بر کاهش نرخ سود تصمیم بانک مرکزی یا بانک پارسیان که بانک عامل پرداخت سپرده‌هاست، نیست و مسوولان موسسه ثامن‌الحجج تصمیم بر کاهش سودها گرفته‌اند. مسوولان بانک مرکزی و بانک پارسیان این موضوع را که کاهش سود سپرده‌ها را تکذیب کرده و عنوان کرده‌اند که طبق اطلاعاتی که موسسه در اخیار آنها قرار می‌دهد سپرده‌ها پرداخت می‌شود. در این بین نکته عجیب کاهش نیافتن سود تسهیلات است. آنهایی که از "ثامن‌الحجج” وام گرفته‌اند باید قسط با سود ۳۰ درصدی را پرداخت کنند. بسیاری از سپرده‌گذاران روی سود سپرده‌های خود برای پرداخت اقساط حساب کرده‌اند و عدم پرداخت سودها و سپرده‌های کلان مشکلات بسیاری را برای این سپرده‌گذاران ایجاد کرده‌اند. یک سپرده‌گذار در تماس با بانک مردم گفت: من ۲۰ میلیون تومان وام گرفتم و همان پول را در "ثامن‌الحجج” سپرده‌گذاری کردم تا با سود آن اقساط را پرداخت کنم. هم اکنون موسسه نمی‌تواند سود من را بدهد و من باید قسط بدهم. این بی‌عدالتی است که موسسه پول ما را نمی‌دهد اما ما باید از ترس اینکه مشمول جریمه‌های سنگین نشویم مجبور به پرداخت اقساط شویم. چه کسی در این زمینه پاسخگوست؟”
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۳:۳۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
سود وامها 35% است که من دارم می دهم