جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج با اشاره به برگزاری اختتامیه شعر آئینی غرب کشور 20 بهمن ماه در سنندج به همراه تجلیل از برترین ها؛ گفت: وحدت و تقریب، محور اصلی جشنواره است.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۳۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،رمضان بهزادی، امروز در نشست خبری که به مناسبت اختتامیه شعر آئینی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: آئین پایانی نخستین جشنواره شعر آیینی غرب کشور با حضور چهار استان سه شنبه 20 بهمن در سنندج برگزار می شود.

وی افزود: 529 اثر از 279 شرکت کننده به این جشنواره ارسال شده که از میان این آثار 100 اثر انتخاب شده است و این آثار در قالب کتاب چاپ و در اختیار مداحان و مولودی خوانان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخاباتی سرنوشت ساز در کشور پیش روست، افزود: در انتخابات پیش رو رسانه ها نقش موثری دارند و باید با ترغیب مردم در انتخابات، زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنند.

جانشین فرمانده سپاه کردستاندر امور بسیج عنوان کرد: رسانه ها باید در این دوره از انتخابات معیارهای یک نماینده اصلح را برای جامعه روشن کنند تا مردم با دید کامل به پای صندوق رای بروند و اصلح تریننمایندهرا انتخاب کنند.

بهزادی در ادامه به برگزاری جشنواره شعر آئینی اشاره و بیان کرد: شعر آئینی با محوریت تقریبی و وحدت در بین استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برایاولین بار در استان برگزار می شود، افزود: علیرغم فرصت کمی که در اختیار این جشنواره بود،592اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جانشین فرمانده سپاه کردستان در امور بسیج اعلام کرد: از بین این تعداد آثار رسیده، 100 اثر تایید و به مرحله نهایی راه پیدا کرد که در پایان از 12 اثر برگزیده با لوح تندیس و هدایای نقدی تجلیل می شود.

ویبه چاپ 100 اثر برتر این جشنواره به صورت کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: مولودی خوان‌ها و مداحانی که در وصف پیامبر اکرم و ائمه اطهار فعالیت می کردند با کمبود اشعار روبه رو بودند که با چاپ این کتاب کمبودها حل خواهد شد.

بهزادی در پایان با اشاره به اینکه 364 اثر از این اشعار به زبان فارسی و 228 آن به زبان کُردی است، یادآور شد: اختتامیه اولین جشنواره شعر آئینیغرب کشور سه شنبه (20 بهمن) در مجتمع فجر سنندج برگزارمی شود.


ارسال نظرات