دبیر کمیسیون حقوقی مجلس در گفتگو با بسیج:
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فراموش کردن و حذف طرح جمعیت از برنامه ها توسط دولت هم خلاف فرمایش مقام معظم رهبری است و هم خلاف عقل و تدبیر و مبانی اسلامی که در دستورات پیامبر و ائمه وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۷۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
میر هادی سید قره رومیانی دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: ما باید در بحث جمعیت به بحث های کارشناسی بپردازیم.

وی افزود: افق بیست ساله نظام و برنامه های پنج ساله ای که در نظر گرفته شده و سیاست های کلی نظام وظیفه مسئولان را در این حوزه به خوبی نشان می دهد.

رومیانی با بیان اینکه یکی از ارکان ساختاری در دنیا که یک کشور را به رسمیت می شناسد جمعیت است گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت با توجه به فضای ملی، منطقه ای و بین المللی کاملا علمی و کارشناسانه و بر اساس مبانی دانشگاهی است و دولت نباید به سادگی از کنار این مسئله رد شود.

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه جمعیت پارامتر مهمی در حفظ اقتدار و وزن یک کشور در کنار کشورهای دیگر است گفت: در ایران در حوزه جمعیت وضعیت ثابتی پیدا کردیم اما سیاست های گذشته با شعار های غیر کارشناسی فرزند کمتر زندگی بهتر نشان داد که ما دو دهه را از دست دادیم و جمعیت ما به سمت پیرسالی سوق پیدا کرد.

رومیانی تصریح کرد: واقعیت این است که طبق فرمایش رهبری ما باید به متن قرآن و اسلام بازگردیم پیامبر (ص) فرمودند ما به کثرت شما افتخار می کنیم اعتقاداتی که ما داریم در کنار برنامه هایی که می توانیم برای کشور ارائه کنیم ما را به یک جمعیت زنده و جوان و پر نشاط رهنمون می کند که در کنار این مسئله باید به فکر زیر ساخت های اساسی کشور هم باشیم.

وی با بیان اینکه دولت باید برای تأمین رفاه نسبی جمعیت و بهداشت جسمی و روحی روانی برنامه داشته باشد گفت: فراموش کردن و حذف طرح حل بحران جمعیت از برنامه ها هم خلاف فرمایش مقام معظم رهبری است و هم خلاف عقل و تدبیر و مبانی اسلامی که در دستورات پیامبر و ائمه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در خاتمه اظهار داشت: هم مجلس و هم دولت باید با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با اراده جدی زیر ساخت های این طرح را آماده کنند و با بسته های تشویقی که می تواند در چارچوب فرهنگی و بالا بردن دانش و آگاهی مردم نسبت به آثار مثبت افزایش جمعیت موثر باشد در این حوزه تغییرات اساسی را انجام دهند.


ارسال نظرات