آیت‌الله سید حسن عاملی:

پروژه‌های خوابیده و ناقص به سرعت تکمیل خواهند شد

امام جمعه اردبیل گفت: چرا که اقدام خوب شهرداری اردبیل در فعالیت‌های عمرانی و خدماتی می‌تواند جلوه‌هایی زیبا از توجه به هویت و اصالت شهر اردبیل را در ابعاد مختلف به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۷۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم تقدیم لایحه بودجه شهرداری اردبیل به شورا اظهار کرد: فرایند توسعه فضای سبز در شهر اردبیل در سال‌های اخیر مطلوب بوده اما قرار بود با همراهی و پشتیبانی مسئولان استان 80 هزار توسعه فضای سبز در اطراف اردبیل انجام شود که هیچ اقدامی برای اجرای این پروژه انجام نشده است.

وی با انتقاد از رکود و تعطیلی اجرای برخی از پروژه‌ها همچون راه‌آهن اردبیل و کمربندی سوم شهر اردبیل افزود: باید تلاش‌ها و پیگیری‌ها بر این اساس باشد تا چنین پروژه‌های خوابیده و ناقص به سرعت تکمیل شده و زمینه بهره‌برداری از آنها فراهم آید.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: ما بر اساس هویت و اصالت شهر اردبیل انتظار داریم تا ساخت و سازها و عمران و آبادانی‌ها درست و منطقی انجام شود چرا که اقدام خوب شهرداری اردبیل در فعالیت‌های عمرانی و خدماتی می‌تواند جلوه‌هایی زیبا از توجه به هویت و اصالت شهر اردبیل را در ابعاد مختلف به نمایش بگذارد.

عاملی تصریح کرد: شهردار اردبیل باید در سرعت دادن به اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری همت راستین داشته باشد که در این ارتباط ضرورت دارد مشوق‌های سرمایه‌گذاران نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ضرورت تعیین تکلیف اراضی بایر و بلااستفاده را به همراه سر و سامان دادن به حریم بقعه شیخ صفی‌الدین و احیا و مرمت بافت‌های تاریخی و فرسوده یادآؤر شد و گفت: هم شورا و هم شهرداری باید در برنامه‌ریزی‌های خود با فراخوان سرمایه‌گذاران و طرح‌های مصوب در این زمینه اقدام جدی و عملی به سرانجام برسد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآؤر شد: در کنار توسعه فضای سبز و توجه به بناهای سنتی و بومی باید کالبد شهر اردبیل نمودی از پیشینه تاریخی این دیار باشد که همواره مورد توجه و دقت نظر مسئولان و فعالان حوزه‌های مختلف طراحی و برنامه‌ریزی شهری باشد.

عاملی غفلت مسئولان را از توسعه فضای سبز 80 هزار هکتاری در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: باید در آینده نزدیک چنین غفلت‌هایی به نحو مطلوب ترمیم شود.

ارسال نظرات