خواننده سرود به یاد ماندنی" ایران ایران" در گفتگو با بسیج:

برای خواندن سرودهای انقلابی هنوز هم علاقه قلبی دارم

رضا رویگری گفت: هنوز این علاقه و میل قلبی برای سرودن آوازهای انقلابی در من وجود دارد متاسفانه مسئولان این سرود را تحویل نگرفتند و نمی دانند ما چه روز هایی را پشت سر گذاشتیم تا این ها از ما باقی مانده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۲۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
رضا رویگری خواننده سرود به یاد ماندنی" ایران ایران" در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: سرود ایران ایران در شرایط و روزهای خاصی خوانده شد که در آن زمان حکومت نظامی بود و هنوز انقلاب پیروز نشده بود.

وی گفت: 26 دی ماه این سرود را در استودیو ضبط کردیم و چون حکومت نظامی بود شبها هم در استودیو می خوابیدیم و دوباره صبح روز بعد ادامه کار را از سر می گرفتیم و در چنین موقعیتی و زیر تیراندازی و آتش و خون و صدای تکبیر و الله اکبر ما این سرود را ضبط کردیم.

رویگری ادامه داد: به چند نفر پیشنهاد سرودن آهنگ ایران ایران داده شده بود که اکراه و ترس داشتند چون هنوز شاه بود ولی من دیدم کار کار خیلی خاصی است و به من پیشنهاد دادند و من هم با علاقه قلبی خواندم.

وی در مورد واکنش مردم به این سرود گفت: واکنش مردم از ابتدا عالی و فوق تصور بود و هنوز هم همان واکنش ها دیده می شود من هم مثل مردم این روزها با شنیدن این سرود از تلویزیون و جاهای دیگر احساس غرور می کنم و یاد آن روز و لحظات در خاطرم زنده می شود و همان حس خوب روزهای انقلاب که قرار بود اتفاق خوب و بزرگی در مملکت رخ دهد برایم تداعی می شود.

رویگری در مورد علت کار نکردن دیگر سرودهای انقلابی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان این سرود را تحویل نگرفتند و نمی دانند خواننده این سرود مرده یا زنده است و اگر می خواستند پیشنهاد می دادند و بودجه می گذاشتند ولی گویی با همین یک سرود همه سیراب شدند هنوز این علاقه و میل قلبی برای سرودن آوازهای انقلابی در من وجود دارد.

این بازیگر و خواننده مردمی کشورمان گفت: من هم به بازیگری علاق دارم و هم به خوانندگی، بازیگری را کسب کردم ولی خوانندگی چیزی است که خدا در حنجره انسان قرار می دهد از مسئولان انتظار دارم که قبل از اینکه مرا به قطعه هنرمندان ببرند حال و احوال ما را بپرسند و بدانند ما چه روز هایی را پشت سر گذاشتیم تا این ها از ما باقی مانده است.

ارسال نظرات