امام جمعه محلات ر مراسم شبی با شهید مدافع حرم علی اکبر عربی گفت:
حجت الاسلام ربانی در مراسم شبی با شهید مدافع حرم علی اکبر عربی گفت: معنویت و توجه به ارزشهای دینی را امام راحل و شهدا در جامعه احیا کردند.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۳۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در مراسم وداع با شهید مدافع حرم "علی اکبر عربی" در مسجد الحسین(ع) محلات گفت: امروز ما سر سفره ایثارگری شهدایی نشسته‌ایم که فریاد معنوی امام(ره) را شنیدند و به آن لبیک گفتند.

 وی ادامه داد: معنویت و توجه به ارزشهای دینی را امام راحل و شهدا در جامعه ما احیا کردند.

ربانی معرفت و شناخت را گام اول برای کسب شایستگی معنوی قرب الهی دانست و اظهار کرد: اگر کسی این شناخت و معرفت را پیدا کند به خود جرات نمی‌دهد در این شهر سخن از نقد خداوند به میان بیاورد و قطعا کسانی که چنین سخنانی را بر زبان جاری می‌کنند شناخت ناقصی از خدا دارند و خداوند را با اربابان خود اشتباه گرفته‌اند.
 
امام جمعه محلات همچنین افزود: کسی که در مسیر شناخت خداوند گام بردارد، عارف به تمامی معانی می‌شود و توجهی به غیر خدا نخواهد کرد.

وی گفت: خالی کردن دل از غیر خدا را گام دوم کسب شایستگی قرب الهی عنوان کرد و گفت: جدا شدن و خالی کردن دل از غیر خدا مراتبی دارد و شهید کسی است که در این بریدن از غیر خدا به کمال رسیده است.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: بریدن از غیر خدا به معنای بیرون کردن حب غیر خداوند از دل و رسیدن به "الْقَلْبُ حَرَمُ اللَّهِ" است.

امام جمعه محلات شهدا را نمونه های بارز بریدن از غیر خدا معرفی و بیان کرد: شهدا هر آنچه غیر از خدا بود از دل خارج کردند و کمترین دلبستگی به مال، ریاست و دنیا نداشتند و هر گونه دلبستگی به دنیا لیاقت خدایی شدن را از انسان دور می‌کند و حتی محبیت و دلبستگی به پدر، مادر و زن و فرزند نباید نسبت به محبت خداوند بیشتر باشد.

وی اسوه و الگوی شهدا را امام حسین(ع) معرفی و اظهار کرد: امام حسین(ع) با وجود همراه داشتن زن و فرزند در سرزمین کربلا و با وجود علاقه بسیار به فرزندان و خاندان خود از همه چیز برای دین خدا و خداوند گذشت و حب دنیا و زن و فرزند مانع دفاع وی از دین خداوند نشد.

حجت الاسلام ربانی ادامه داد: خداوند دل و صاحب دلی را که حب دنیا داشته باشد نمی‌خرد و شهدا به واسطه دعای "اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک" قنوت‌هایشان توفیق خارج کردن غیر خدا از دل و رسیدن به قرب الهی را به دست آوردند.

وی گفت : حضور شهدا مدافع حرم در شهرها را باعث زنده شدن حال و هوای دفاع مقدس دانست و گفت: هدف شهدا رسیدن به کربلای واقعی یعنی اباعبدالله الحسین(ع) بود و در طول سال‌های گذشته از خاطرات و رشادت‌های شهدا بسیار گفته‌ایم و بازهم باید بگوییم چرا که برای پایداری این انقلاب و نظام اسلامی شهید و هزینه‌ی زیادی داده‌ایم.

امام جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری برخی جلسات سخنرانی و هم اندیشی در سطح شهر محلات گفت: جای تاسف دارد در شهری که جای جای آن یاد و نام شهیدانی که در وصیتنامه‌های خود بر دفاع از اسلام و حاکمیت اسلام تاکید کرده‌اند، کسی پیدا شود که رسالت انبیاء را زیر سوال ببرد و هدف انبیاء را تنها دعوت به خدا معرفی و اعلام کند پیامبران الهی برای تشکیل حکومت مبعث نشدند.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی شهید ندادیم که در کشور حکومت سکولار تشکیل شود.

حجت الاسلام مهدی ربانی با اشاره به تبلیغات دشمنان در سالهای پیش از انقلاب در خصوص تضاد میان دین و سیاست، علم، آزادی و مردم سالاری گفت: انقلاب اسلامی ایران نشان داد دین اسلام، دین حکومت است و دین اسلام نه تنها با سیاست و حکومت منافات ندارد بلکه پیامبران الهی و ائمه اطهار برای تشکیل حکومت دینی مبعوث شده‌اند.

وی دشمنی دشمنان را مانع رسیدن به حکومت مطلوب دینی در جمهوری اسلامی عنوان و بیان کرد: اگر حکومتی بر مبنای دین پایه گذاری شود دست مستکبران را از سرمایه‌های مردم مستضعف کوتاه خواهد کرد و به همین دلیل دشمنان ما نمی‌خواهند و نمی‌توانند شکوفایی حکومت دینی و اسلامی را ببینند و به همین دلیل در راه حکومت جمهوری اسلامی سنگ اندازی می‌کنند.
ارسال نظرات