دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار :
دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری نسبت به دو هفته گذشته کیلویی 400 تومان ارزان شده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۴۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید فرزاد طلا کش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار   در خصوص وضعیت قیمت تخم مرغ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری کیلویی 4 هزار و 800 تومان بوده که نسبت به دو هفته گذشته کیلویی 400 تومان کاهش داشته و قیمت مصرف کننده به سبب سودجویی تیم های پخش متغییر است که درصورت اجرای طرح حک گذاری قیمت بر روی تخم مرغ از سوء استفاده شرکت های پخش جلوگیری خواهد شد.


وی با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ گفت: در واقع به سبب اینکه از چند روز گذشته تا حدودی رقابت صادراتی خود را از دست داده ایم به طوری که میزان صادرات از روزانه 500 تن به 300 تن کاهش یافته و از طرفی با افزایش تولید جوجه ریزی شاهد کاهش قیمت تخم مرغ در بازار هستیم.

طلاکش با اشاره به افزایش و کاهش قیمت درب مرغداری یاد آور شد: تا پایان سال پیش بینی میشود که نوسانات شدیدی را تجربه نخواهیم کرد و گفتنی است که متوسط قیمت تخم مرغ درب مرغداری تا پایان سال همین رنج خواهد بود.

وی در خصوص طرح حک گذاری قیمت ها بیان داشت: در واقع بایستی وزارتخانه هماهنگی لازم با معاونت امور دام و توسعه تجارت بازرگانی وزارتخانه انجام دهد که قرار است طی این هفته این امر صورت گیرد و در نهایت بعد از ابلاغ این مصوبه کانون مرغ تخم گذار شرایط و روشهای آن را اجرا خواهد کرد.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به صادرات به روسیه گفت: صادرات تخم مرغ به روسیه به سبب افزایش هزینه های حمل و نقل و نبود تقاضا از کشور روسیه نخواهیم داشت.
ارسال نظرات