حیدر رحیم پور ازغدی گفت: کارشکنان اقتصاد مقاومتی درصدد افزایش عضو گیری برای مافیایی شدن در حلقه اقتصاد هستند تا بتوانند تولید کننده و فکرهای تولیدی را از صفحه شطرنج اقتصادی کیش کرده و به سود کلان دلالی بکشانند.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۹۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

حیدر رحیم پور ازغدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه رکود اقتصادی چگونه به اقتصاد ضربه می زند اظهار داشت: نطق سخنرانی برخی از دولتمردان در کابینه جدید، جاذبه و دافعه را توامان دارد از جمله دولت فعلی، حمایت جدی از کشاورزی و دامپروری خواهد داشت و تولید کنندگان نگرانی نداشته باشند؟!

وی گفت: از این رو برخی از کارشناسان دولتی که قدری ساده دل و دلسوز بودند تغییر راه اقتصادی نموده و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و دامپروری را شناسایی نمودند تا بتوانند واحدهایی که خواب زمستانه را از حد گذرانده و در تعطیلی به سر می برند و قفل های وزین واحد تولیدی را موزون و مزین ساخته بود با ایجاد روزنه ای از امید در جاده کور اقتصادی برای شان فراهم آورند.

رحیم پور با بیان اینکه دامپروران تولید کننده‌گان دام سبک که زمانی در هر محدوده زیستی وجود داشتند افزود: واحد های دامی در شرایط کنونی دیگر دلال و خریدار واقعی گوسفند را نمی بیند این در حالی است که دیگر از دام سبک چون گوسفنداثری باقی نمانده است و واقعیت را در یخچال های منازل می بینیم که گوشت گوسفندی ایرانی کمیاب شده است و گوشت مرغ یا گوشت وارداتی جایگزین شده است.

برو این دام بر مرغ دگر نه / که عنقا را بلند است آشیانه

نویسنده کتاب تلخ ترین نوشته من اشاره کرد: من هم از جمله دامپروران موفق در مشهد بودم که با دید جهادی و فکری خام و نسنجیده به سوی تولید کنندگی روانه شدم و روزگار مرا در این رشته آبدیده کرد و بهتر است بگویم مرا سوزاند و هضم کرد.

نویسنده منتقد ادامه داد: وقتی ساختار اداری ارثیه بیگانگان و بیگانگان محوران است و اقتصاد مقاومتی را در نطفه خفه می سازند پس محال است که اجازه جولانگاهی برای تولید را بدهند و از طرق مختلف به ریشه زنی می پردازند؛ مافیای دولتی با چهره های بزک شده، از تالار شیشه ای قاچاق، کالاهای وارداتی را با دیدی سودجویانه درصدد هستند تا مسیر وارداتی را آسان کنند نه مسیر صادراتی را لذا در برابر افرادی که برای اقتصاد مقاومتی تلاش می کنندکارشکنی های متعدد انجام می دهند و از هر گونه اقدامی فرو نمی نشینند.

رحیم پور گفت: کارشکنان اقتصاد مقاومتی درصدد افزایش عضو گیری برای مافیایی شدن در حلقه اقتصاد هستند تا بتوانند تولید کننده و فکرهای تولیدی را از صفحه شطرنج اقتصادی کیش کرده و به سود کلان دلالی بکشانند.

نویسنده منتقد با انتقاد از اینکه هنوز دولت وعده خود به کشاورزان و دامداران در خراسان رضوی را عملی نساخته افزود: دولت نه تنها وعده های خود را عملی نساخت که بلا های خانمان سوز در ابعاد کوچک و بزرگ بر تولید کنندگان و راهروان مسیر تولیدی نازل نمود.

وی در خاتمه اشاره کرد: این هنجار شکنی ها درصدد براندازی تولید بوده است تا در زمینه دامپروری گوشت دام بومی را مردم کشور استفاده نکنند بلکه گوشت های وارداتی را خریداری کرده و جیب های خود دلالان را از منفعت دلالی پر شود و منفعتی برای تولیدکنندگان ایجاد نشود اینها نشان از اقتصاد وابسته است تا عده ای انگشت شمار اکثریت را تحت نفوذ اقتصادی خود باقی گذارند و مصادیق را در آینده واضح خواهم نمود.


ارسال نظرات