خبرهای داغ:
یکی از ساکنین‌«نبل» سوریه در گفتگو با بسیج عنوان کرد

نقش موثر شهدای بسیجی ایران در آزادسازی نبل و الزهرا

علی جعفر یکی از ساکنین شهر تازه آزاد شده نبل سوریه گفت: بسیجیان ایران از آغاز بحران در سوریه، در کنار ملت ما بودند و برای آزاد سازی این دو شهر تعدادی از بسیجیان و دلاوران ایرانی شهید شده اند.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۹۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل ۴ سال مقاومت ساکنان شهرهای نبل و الزهرا سوریه عصر امروز با حضور علی جعفر یکی از ساکنان این مناطق و امجد الشیخ یکی از ساکنین شهرهای الفوعه و کفریا در تهران برگزار شد.

علی جعفر در این نشست ضمن خوشحالی از آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا از دست داعش و گروه های تروریستی گفت: نبل و الزهرا دو شهر جدا و به هم چسبیده هستند و جمعیت این شهرها نزدیک به ۶۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه از چهار سال پیش تاکنون شهرشان در محاصره بوده است، افزود: پیروزی امروز به دلیل استقامت مردم در برابر گروه های تروریستی است.

علی جعفر افزود: مردم این دو شهر در زمان محاصره به حدی  در سختی قرار داشتند که چمن می خوردند و اخیرا اتفاق خوبی افتاد و با باز شدن یک راه، محاصره شکست.

وی اضافه کرد: خانه ای در این دو شهر وجود ندارد که شهیدی تقدیم نکرده باشند و به طور یقین می توانم بگویم که بیش از هزار شهید در این ۴ سال تقدیم کرده ایم و یکی از برادرانم شهید شده و برادر دیگرم مجروح است.

علی جعفر با بیان اینکه این راهی که باز شده، راه نظامی است، افزود:افراد عادی نمی توانند در این مسیر تردد کنند و هنوز این مسیر برای تردد مردم خطرناک است ولی می توان این راه را بزرگتر کرد.

وی با بیان اینکه در زمان شکست محاصره، حاج قاسم سلیمانی در نبل بود و تاکیدکرد می خواهیم این منطقه را گسترش بدهیم، افزود: در این چند سال تاکنون ۴۰ زن ناپدید شده اند؛ این زنان می خواستند از طریق شهرهای کردنشین به سمت دمشق بروند.

علی جعفر با اشاره به اینکه محاصره در ابتدا خیلی شدید شده بود، تصریح کرد: با گفتگویی که ایران با کردهای این مناطق کرد، توانست راهی باز کند و دارو و غذا به ما برساند.

پشتیبانی ایرانیان در محور مقاومت
در ادامه این مراسم امجد الشیخ یکی از ساکنان شهرهای الفوعه و کفریا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به شیعیان سوریه کمک می کند، گفت: پشتیبانی ایرانیان در محور مقاومت است.

وی  افزود: الفوعه و کفریا دو شهری جدا هستند و این شهرها ۵۵ کیلومتر با حلب فاصله دارند.

امجد الشیخ تاکید کرد: فوعه و کفریا  تاکنون بیش از ۱۷۰۰ شهید داده اند اما هیچگاه شکست نخورده اند و تا پیروزی، مقاومت می کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ۷۰ درصد این دو شهر در مرحله اول محاصره بود، گفت: از یک سال پیش تاکنون محاصره این شهرها کامل بود و در این شرایط  وسایل زندگی وارد نمی شد و در حال حاضر محاصره هنوز کامل شکسته نشده است.

نقش موثر بسیجیان در آزادسازی نبل و الزهرا
علی جعفر یکی از ساکنین تازه آزاده شده نبل در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه نقش بسیجیان ایران در آزادسازی  دو شهر شیعه نشین سوریه چقدر موثر بوده است، گفت:قطعا بسیجیان ایران از آغاز بحران در سوریه، در کنار ملت ما بودند و به عنوان نیروهای مستشاری ما را یاری می کردند اما در حال حاضر با شدت گرفتن بحران، نقش بسیجیان ایرانی پررنگ تر شده است و برای آزاد سازی این دو شهر تعدادی از بسیجیان و دلاوران ایرانی شهید شده اند.

وی ادامه داد: طراحی اصلی عملیات آزادسازی شهر نبل و الزهرا به عهده ایرانی ها بوده است و بنده به عنوان یکی از ساکنین شهر نبل، نقش بسیجیان ایرانی را پررنگ ارزیابی می کنم و در یک کلام می توانم بگویم که اگر ایران نبود، سوریه تا به امروز سرنوشت نامشخصی داشت.

علی جعفر در پایان افزود: روز گذشته سردار سلیمانی در شهر نبل حضور یافت و مقاومت را رمز پیروزی بر داعش و گروه های تروریستی دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار