عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بسیج:

یادگاری خسارات پژو بر دیوار تحریم باقی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی کشورها در دوران تحریم اقداماتی علیه اقتصاد ایران وارد کرده اند که به طور قطع از نوع عمدی است و نباید دولتمردان با دیدگاه بیش از حد خوش‌بینانه واقعیات فرانسه و پژو را از صفحه تاریخ اقتصادی دوران تحریم پاک نمایند.
کد خبر: ۸۶۳۳۴۴۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه مسوولان تمهیدات لازم در برابر قرارداد پژو فرانسه مد نظر قرار نداده اند اظهار داشت: باید توجه داشت که فرانسه در دوران تحریم باعث خسارات زیادی به ایران شده است و علاوه بر تمهیدات لازم اصولی مستحکم را نیز در این قراردادها به عنوان ضمانت در نظر گرفت .

وی با بیان اینکه باید مسوولین جایگاه ملت ایران را در قرارداد بین المللی از جمله پژو در نظر داشته باشند افزود: سستی و اهمال کاری مسئولان در برابر فرانسویان می تواند حس تداوم گستاخی را برای پژوی فرانسه ایجاد نماید و این ذهنیت متصور شود که هر کاری را در هر زمان به دلخواه خود انجام دهند و ایران نیز به تبعیت در برابر این ناملایمات چون گذشته کوتاه خواهد آمد و این پنداری اشتباه است.

سعیدی تاکید کرد: دولت در تنظیم قرار دادهای بین المللی کشورهای اروپایی را در اولویت قرار دهد که در دوران تحریم با ما رفتار خسارت خصمانه نداشته اند و کالاهای به روز شده جهانی که همراه با تکنولوژی است را با خود بیاورند نه خودروی پژو بدون تقاضای جهانی.

عضو کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد: رفتار خصمانه از نوع فرانسوی را در دوران تحریم به یاد داریم لذا هر وزارتخانه ای که می خواهد وارد مذاکرات تجاری شود بایستی شان و عزت ملت ایران را در نظر بگیرد.

وی در پایان اشاره کرد: برخی کشورها در دوران تحریم اقداماتی علیه اقتصاد ایران وارد کرده اند که به طور قطع از نوع عمدی است و نباید دولتمردان با دیدگاه خوش بینانه بیش از حد واقعیات فرانسه و پژو را از صفحه تاریخ اقتصادی دوران تحریم پاک نمایند.

ارسال نظرات