درخشش اقتصاد مقاومتی و تجلی سخنان رهبری در جنوب کرمان؛

سریع ترین و کم هزینه ترین مدرسه جهان در رودبار کرمان ساخته شد

با ساخت سریع ترین و کم هزینه ترین مدارس جهان در رودبار درخشش اقتصاد مقاومتی و سخنان رهبری در جنوب کرمان تجلی پیدا کرد. ...
کد خبر: ۸۶۳۳۵۹۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  نهادینه کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در موضوع «اقتصاد مقاومتی» فقط به زمان تحریم و یا پسا تحریم کشور نیست، بلکه تلاش همه جانبه برای کاهش وابستگی هاست.
برای تحقق این مهم باید دنبال الگوی اقتصادی بومی – محلی باشیم که برآمده از فرهنگ همین بوم و بر است و مستلزم ایجاد فرصت های جدید با امکانات داخلی است، در همین راستا شاید بتوان گفت سریع ترین وکم هزینه ترین مدرسه جهان در روستای کهن چراغ شهرستان رودبار جنوب با بهره گیری از الگوی بومی – سنتی و با مساحت  ۵۰۰۰مترمربع و اعتبار ۵۰۰میلیون ریال از محل کمک های خیرین موسسه خیریه منادیان رحمت در بازه زمانی سه ماه ساخته شد و در دهه مبارک فجر به بهره برداری و در اختیار ۷۰ دانش آموز دبستان احمد بن موسی (ع) قرار گرفت.
سنجری مجری این پروژه در گفتگو با خبرنگار رودبار ما گفت: کلنگ این مدرسه در ابتدای مهر ۹۴ به زمین نشست و در نیمه اول بهمن ۹۴ با یک ماه تأخیر به بهره برداری رسید.
وی اظهار داشت: مصالح ساختمانی این سازه از نو سیمانی و درخت خرما و گیاه داز است شکل این سازه به نوعی است که در مقابل بادهای ۱۲۰ روزه، آفتاب سوزان تابستان و هوای خشک  رودبار جنوب مقاوم است.
سنجری خاطر نشان کرد: این سازه دارای ۵ کلاس و ۴ چشمه سرویس بهداشتی و سیستم آبرسانی و برق رسانی است.
وی در پایان  یاد آور شد: این سازه به کمک فرمانداری، بخشداری و مدیران شهرستانی مجهز به وسایل بازی کودانه و امکانات تفریحی شد و شروع پروژه و پایان آن نیز به همت و فعالیت بسیج دانش آموزی و دانشجویی انجام  گرفت و جا دارد از همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، فرمانداری ، شهرداری و آموزش و پرورش رودبارجنوب تشکر کرد.
(پی نوشت: شایان ذکر است ۲ مدرسه ۵ کلاسه از این نوع در روستای عباس آباد ملارضا وسردشت در سال گذشته به بهره برداری رسده است وهمچنین دو مدرسه در روستای کمال آباد وتاج آباد در حال ساخت است)


ارسال نظرات
آخرین اخبار