امام جمعه موقت تهران گفت: سخنان التهاب آور داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، فضای جامعه را متشنج و ملتهب می کند.
کد خبر: ۸۶۳۳۶۱۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در جشن دهه مبارک فجر ساوه در مسجد انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند به نیروهای ارزشی تندرو نگویید زیرا همان ها در سختی ها به داد کشور می رسند ولی بعضی مسئولین خلاف آن عمل کرده و آنها را تندرو می خوانند که در واقع ضد ولایت فقیه عمل می کنند.
وی با بیان اینکه شکر نعمت آن را افزون کند یک قانون قرآنی است افزود: شکر نعمت انقلاب اسلامی، تجلیل از پدید آورندگان و مجاهدان انقلاب است یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب، رهبری امام راحل بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ولایت مداری شکر نعمت است نه ولایت شعاری که مثال هایی را برای شرح آن می گویم، مثال یک: بعضی در سخنرانی ها سلام و درود بر رهبرمعظم انقلاب می دهند ولی در عمل کار خودشان را می کنند.
مثال دو: فرامین رهبری را به نفع خود تفسیر می کنند در صورتی که ولایتمداری یعنی اطاعت عملی .

وی افزود: اطاعت عملی در زمان کنونی تایید همه نهادهای قانونی نظام از جمله سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه در کنار نظارت استصوابی شورای نگهبان است.

خاتمی با اشاره به رد صلاحیت بعضی داوطلبین نمایندگی مردم درمجالس گفت: راه قانونی برای اعتراض باز است کسی نمی گوید شورای نگهبان معصوم است با بررسی بیشتر می تواند به حقایق بیشتری دسترسی یابد.


خاتمی تشنج و التهاب آفرینی را  به دور از خط ولایت فقیه دانست و افزود: تخریب رقبای انتخاباتی توسط نامزدها خلاف شرع و قانون است.

 وی با اشاره به برخورد صحیح بعضی ردصلاحیت شدگان در احترام به قانون بیان کرد: باید با اتحاد ملی و همدلی حول محور ولایت فقیه زمینه برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری را فراهم کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: کوبیدن هر نهاد قانونی، عملی ضد انقلابی است اگر صلاحیت آنان تایید نشد یعنی در این کرسی حساس شرایط لازم را کسب نکردند و می توانند در پست های دیگری به نظام خدمت کنند.

وی با بیان اینکه دنیا به مجلس ختم نمی شود، تشریح کرد: رد صلاحیت ها نباید به معنی فسق و فجور نامزدها تلقی شود ممکن است نامزدی در دوران مسئولیتش، یک تخلف اداری مانند هزینه بودجه در جای دیگری از سازمان و خارج از ردیف بودجه  باشد ولی قصد سودجویی در آن نبوده است.
ارسال نظرات