خبرهای داغ:

مجمع بسيج مساجد و محلات سپاه ولي عصر (عج) در شهرستان ماهشهر برگزار شد

فرمانده سپاه ولی عصر (عج):،‌بسيج مساجد و محلات را اصلي ترين رده بسيج و ستون فقرات بسيج مستضعفين دانستند و بر تقويت و توجه جدي به توسعه و گسترش حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت و كمك به كار آمد سازي نظام مديريتي درخدمت رساني و محروميت زدايي به محرومين از طريق حمايت و پشتيباني از اقدامات سازنده در سطح مساجد ومحلات تاكيد کرد.
کد خبر: ۸۶۳۳۷۰۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان،مجمع بسيج مساجد و محلات سپاه ولي عصر (عج) خوزستان در تالار شهيد آويني شهرستان ماهشهر برگزار شد .

در اين همايش سرهنگ طرفي مسئول بسيج مساجد و محلات استان ضمن تبريك دهه فجر از حضور فرماندهان نواحي ،‌حوزه ها ، پايگاه ها ،‌سرگروه هاي صالحين ، هيئت امناء ،‌امام جماعت ،‌بسيجيان نخبه ، دبيران شوراي قشر شهرستان ها ، معاونت هاي سپاه استاني و اعضاي شوراي بسيج مساجد و محلات استان تقدير و تشكر كرد .

وي هدف از اجراي اين اجلاسيه را مشاركت حداكثري و بهره گيري از توانمندي ها و قابليت هاي فكري همه صاحب نظران و فرهيختكان جهت تقويت اهداف بسيج و موضوعات مطرح شده در جامعه قشري استان عنوان كرد . و در ادامه بيانيه و سند مجمع در سال 1393 را به شرح زير تشريح و اقدامات به عمل آمده در سال 1394 در اين زمينه را براي سردار فرمانده محترم سپاه ولي عصر (عج) و رئيس مجمع بسيج مساجد و محلات استان سردار شاهوار پور و اعضاي مجمع بازگو كرد .

ايشان سند سالانه مجمع را اينگونه خواندند .

با توجه به اهميت محلات در كادرسازي ،‌ خدمات رساني و توجه به مردم در عرصه هاي مختلف به منظور تربيت انسان هاي سالم و آماده سازي محلات پاك ، سالم و تراز انقلاب در جهت ايفاي نقش در راستاي رسالت انقلاب و نظام اسلامي لازمست فرهيختگان و نخبگان محلات با نگاه تيزبين ضمن رصد كردن امورات محلات و شناسايي آسيب ها ، تهديدات ، چالش ها و مشكلات جامعه نسبت به ارائه الگوي تاثير گذار و قابل اجرا و عملي پيشنهاد نمايند.

موضوعات با محوريت بسيج برا اساس اولويت :

1- مهترين ماموريت در بسيج موضوع جذب مي باشد . ( در مراكز شهرستان ها و حاشيه شهرها بوي‍ژه در موضوع خواهران ) كه لازمست مشكلات و علل اساسي بررسي و حل و فصل گردد كادر سازي و تربيت كادر توانمند لازم و ضروري است.

2- اصلاح رابطه اقشار با بسيج مساجد و محلات از ضروريات رسيدن به هدف مطلوب.

3-رويكرد عملگراي و پرهيز از ورود صرف به حوزه هاي نظري ، لازمست تلاش شود اين كار عملياتي گردد بويژه در حلقه هاي صالحين

4- تسحيل ارتباط يگان رزم با پايگاه هاي بسيج مساجد و محلات را بايد گسترش بدهيم بويژه با گردان هاي امام حسين (ع)

5- برنامه محور بودن و تقيد پايگاه ها به اجراي برنامه هاي ساليانه و مصوب شده و پرهيز از برنامه هاي احساسي و سطحي

6- آسيب شناسي اجتماعي به صورت محله اي

7- هم افزاي پايگاه هاي توانمند و برخوردار با پايگاه هاي ضعيف و غير برخوردار به عنوان پايگاه معين كه لازمه اين كار شناسايي قبلي اين ظرفيت ها و توانمند هاي پايگاه هاي مربوطه و تفكيك آنها

8- بهره گيري از نخبگان عرصه هاي مختلف ، اقتصادي ، اجتماعي ،‌سياسي ،‌هنري و . . . در راستاي تقويت پايگاه هاي بسيج مساجد و محلات

9- تقويت مسجد و حضور فعال مردم در نماز هاي جماعت و جمعه و اجتناب از كارهاي جزيره اي و هماهنگي هر چه بيشتر متوليان به منظور هم افزايي ظرفيت هاي موجود

10-تقويت جايگاه روحانيت و پيوند دادن آنها در مساجد

11- تعامل با نخبگان فرهنكي اجتماعي براي حل برخي از اختلافات و مشكلات موجود در سطح مساجد استان

12- تعامل بين بخشي محله ( شاعران ، مداحان و هنرمندان )

13- توجه جدي به تهديدات و آسيب هاي اعتقادي و مقابله با فرقه هاي نو ظهور و گروه سلفي گري و تكفيري ( وهابيت ،‌يماني ها ، زردشتي ها ،‌ داعش و تفكرات افراطي و التقاطي جريان شيرازي ها )

در ادامه اجلاسيه سردار شاهوار پور ضمن تشكر از كسب رتبه اول بسيج مساجد و محلات سپاه استان در اشراف مباحثي در خصوص دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي و اهميت انتخابات شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و لزوم توجه جدي محلات به حضور حداكثري و با شور و نشاط مردم و بسيجيان و لزوم انتخاب اصلح ،‌بسيج مساجد و محلات را اصلي ترين رده بسيج و ستون فقرات بسيج مستضعفين دانستند و بر تقويت و توجه جدي به توسعه و گسترش حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت و كمك به كار آمد سازي نظام مديريتي درخدمت رساني و محروميت زدايي به محرومين از طريق حمايت و پشتيباني از اقدامات سازنده در سطح مساجد ومحلات تاكيد داشتند .

در ادامه برنامه دبير كارگروه اقتصادي راهكارهاي خود را در خصوص علل موفقیت و عدم موفقیت کارگاه های زود بازده و دبير علمي پژوهشي درخصوص چگونگی جذب و نگهداری دانش آموزان با شاکله بسیج و ارتقاء بنیه علمی بسیجیان و دبير دفاعي - امنيتي راهكارهاي خود را در خصوص رصد نمودن تحرکات گروه ها و فرق های ضاله و تلاش جهت معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی و معرفی مزمت های زندگی غربی ارائه و نظرات و پيشنهادات اعضا جمع آوري شد .

از ديگر برنامه ها تشريح اقدامات به عمل آمده توسط ناحيه رامشير به نمايندگي از كليه نواحي ،تعیه و تصویبسند سالانه مجمع ، اقامه نماز جماعت و صرف ناهار بود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها