خبرهای داغ:
روسیه مدرن ترین و خطرناک ترین جنگنده های خود را برای مقابله با گروه های تروریستی به سوریه اعزام کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۷۰۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: روسیه مدرن ترین جنگنده های خود را برای دفاع از آسمان سوریه به این کشور ارسال کرده است.

این روزنامه می افزاید: در حالی که منابع وزارت دفاع روسیه فاش ساختند این کشور مدرن ترین جنگنده های "سوخو ـ 35 اس" چند منظوره و دارای قدرت مانور بالای خود را از اوایل فوریه جاری به سوریه اعزام کرده است، خبرگزاری نووستی اظهارات دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه را منتشر کرد که در خصوص پیامدها و خطرات نزدیک شدن به این جنگنده ها هشدار داده بود.

روسیه چند فروند جنگنده به سوریه اعزام کرده است؟/خطرناک‎ترین جنگنده دنیا را بشناسید+عکس

پایگاه های خبری روسیه به نقل از مطلبی که روگوزین، مسئول بخش حمل و نقل هوایی و صنایع فضایی و نظامی دولت روسیه، در صفحه فیسبوک خود نوشته است، آورده اند: از صمیم قلبم از همه می خواهم در زمان پرواز این جنگنده ها در آسمان سوریه به آنها نزدیک نشوند.

روگوزین قدرت جنگی بالای این جنگنده را ستوده است.

این روزنامه نوشت: پیش از آن، ژنرال ایگور کوناشینکف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از پیوستن این جنگنده ها به یگان های هوایی روسی فعال در سوریه خبر داده بود.

وی تاکید کرده است: نقش جنگنده های سوخو-35 اس، تأمین پوشش هوایی برای هواپیماهای جنگی است تا میدان دید وسیع تر و امکان اوج گرفتن ایمن را در محیط 360 درجه و برد 400 کیلومتر برای آنها تأمین کنند.

کوناشینکف درباره ویژگی های فنی این جنگنده های جدید تاکید کرد: جنگنده های «سوخو-35 اس کاربری های متعددی دارند و علاوه بر تأمین پوشش برای هواپیماهای جنگی، اهداف زمینی و زیر زمینی را هم به طور جداگانه هدف قرار می دهند.

سخنگوی نیروی هوایی روسیه افزوده است: این نوع جنگنده ها می توانند به طور همزمان هشت هدف را شناسایی و تعقیب کرده و مورد حمله قرار دهند. مضافا بر این که به خاطر مجهز بودن به سامانه ارسال پارازیت، توان بالایی برای پنهان شدن از دید رادار دشمن دارند.

منابع وزارت دفاع روسیه می گویند، این جنگنده های جدید، برای نخستین بار در تاریخ جنگی شان از زمان قرار گرفتن در خدمت نیروی هوایی روسیه، در حمله به مواضع داعش در سوریه مورد استفاده قرار می گیرند.

این منابع می افزایند، جنگنده های سوخو 35 اس مدرن ترین جت های جنگی نسل چهارم روسی است که کاربری های متعدد و قدرت مانور بالایی دارند و وجه تمایز آنها با جنگنده های نسل پنجم آن است که سوخو ـ 35 اس هواپیمایی رادار گریز است و مجهز به راداری برخوردار از فناوری "ای.اف.ای.آر" است.

خبرگزاری نووستی درباره آنچه روزنامه های خارجی درباره این جنگنده جدید روسی نوشته اند به نقل از مجله آلمانی اشترن نوشت: سوخو ـ 35 اس که مسکو چند فروند از آن را اخیرا به سوریه ارسال کرده است، خطرناک ترین جنگنده جهان به شمار می رود.

روسیه چند فروند جنگنده به سوریه اعزام کرده است؟/خطرناک‎ترین جنگنده دنیا را بشناسید+عکس

این مجله می افزاید: این جنگنده براساس فناوری مرتبط با ویژگی های قدرت جنگی روسیه طراحی و ساخته شده است و نسل پیش از آن، جنگنده روسی سوخو ـ 27 بود که در سال 1982 به تولید انبوه رسید.

نووستی به نقل از این مجله آلمانی افزود: سوخو ـ 35 اس پس از آن که کارشناسان روس توانستند بهترین ویژگی های نسل چهارم و ویژگی های اصلی جنگنده های نسل پنجم را در آن گردآورند، وارد بازار تسلیحات نظامی می شود.

این خبرگزاری افزود: سوخو 35 از نظر ویژگی های پروازی به خاطر سیستم راداری دور برد(ایر بیس) آن و همچنین موتور اصلاح شده اش که امکان فعالیت آن را به مدت 30 سال فراهم می کند، بر دیگر رقبایش از جمله (اف ـ 22 رپتور) برتری دارد.

این خبرگزاری تاکید می کند:‌ با توجه به مزایای رزمی و همچنین قیمت مناسب (سوخو ـ 35 اس) در مقایسه با رقبای غربی آن، تقاضا برای خرید این جنگنده در بازارهای جهانی رو به افزایش است.


مجله اشترن همچنین تاکید کرده است، ارسال 4 فروند جنگنده سوخو ـ 35 اس به سوریه بعلاوه دیگر جنگنده های فعال در این کشور، موجب نگرانی ترکیه شده است که پس از سرنگون کردن سوخو ـ 24  روسیه در نوامبر گذشته روابطش با این کشور به شدت تیره شد.

روسیه چند فروند جنگنده به سوریه اعزام کرده است؟/خطرناک‎ترین جنگنده دنیا را بشناسید+عکس

در حالی که ناظران در مسکو، تصمیم روسیه به ارسال این جنگنده های جدید به سوریه پس از سرنگون شدن جنگنده سوخو ـ 24 روسی به وسیله نیروی هوایی ترکیه در 24 نوامبر گذشته را یادآوری می کنند، خبرگزاری نووستی»مطلب مجله اشترن درباره تقویت سامانه های دفاع هوایی روسیه در سوریه را با استفاده از جدیدترین سلاح های روسی از جمله موشک های اس ـ‌ 400 و همچنین سامانه دفاع هوایی پانتسیرـ اس-1 نقل کرده است که به نوشته این مجله آلمانی تنها انواع مشخص و محدودی از سلاح های غربی قدرت مقابله با آنها را دارند.

آن گونه که خبرگزاری روسی تاس گزارش داده است، هم اکنون بیش از 70 هواپیما و بالگرد روسی از جمله جنگنده های پیشرفته تهاجمی سوخو-25 و بمب افکن های سوخو-24 ام و سوخو-34 و جنگنده های سوخو-30 اس ام در عملیات نظامی در آسمان سوریه مشارکت دارند.

علاوه بر اینها سامانه موشکی اس-400 هم از اواخر نوامبر گذشته و ناو واریاگ مجهز به سامانه فورت همگی عهده دار دفاع هوایی از پایگاه حمیمیم هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها