مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان در همایش نکو داشت علمای شاخص و انقلابی:

آیت الله مروج، پدر معنوی روحانیت استان بود

مروج، ضمن حضور خود در جبهه های جنگی، طلبه ها را نیز برای جنگ و دفاع از مسلمانان و کیان ایرانی تشویق می کرد و اولین نفری بود که در بالین شهدای روحانیت حاضر می شد و با چشمانی غمگین و اشک آلود می گفت عزیزی را از دست دادم.
کد خبر: ۸۶۳۳۷۴۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

در حاشیه همایش نکوداشت علمای شاخص و انقلابی استان اردبیل، حجت الاسلام اکبر عباس نژاد، مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل از خصوصیات آیت الله مروج چنین یاد کرد و گفت: آیت الله مروج استاد بنده بوده و در سال های متمادی علوم دینی را در نزد ایشان آموختم، بطوری که شرح لمعه (فقه) را در محضر آن بزرگوار بوده و یاد گرفتم.

وی افزود: در طول چندین سالی که نزد ایشان بودم، ندیدم که بطور مستقیم بکسی بگوید تو گناه کردی، بلکه بصورت غیر مستقیم و با ظرافت امر به معروف و نهی از منکر می کرد.

عباس نژاد با بیان خاطرات مختصری از روحانیون طلبه افزود: یکی از طلبه ها آن زمان در یکی از مجالس عروسی حضور پیدا کرده بود، اما مروج تذکرش را به آرامی و غیر مستقیم داد، آن بزرگوار همیشه سعی بر این داشت تا عدم رضایتش را از طریق رفتار و گفتار در کلامش نشان دهد و بر همین اساس هیچ گاه به کسی مستقیم تذکر نمی داد و نمی گفت که گناه کردی یا راهت اشتباه است.

مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان خاطر نشان کرد: وقتی نزد آیت الله مروج حضور پیدا می کردیم و از رفتار و حرکات برخی روحانیون می گفتیم که در مسیر درستی قرار ندارند، پاسخ می داد آنان را زیر چتر حمایت خود ببرید تا در زیر چتر حمایت دیگران (مخالفان) قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: خداوند، تمام عطوفت و مهربانیت را در فطرت آن بزرگوار نهاده بود، از این رو باید گفت که آیت الله مروج، پدر معنوی روحانیت در استان بود.

حجت الاسلام عباس نژاد افزود: وجود مروج در تمامی عرصه ها از جمله مداحی، شعرا و روحانیت تاثیر مثبت و بسزایی داشت.

فرمانده پایگاه بنیاد شهید و امور ایثار گران استان اردبیل از نقش پدری مروج در عرصه های نبرد با دشمنان چنین عنوان کرد و گفت: ایشان ضمن حضور خود در جبهه های جنگی، طلبه ها را نیز برای جنگ و دفاع از مسلمانان و کیان ایرانی تشویق می کرد و اولین نفری بود که در بالین شهدای روحانیت حاضر می شد و با چشمانی غمگین و اشک آلود می گفت عزیزی را از دست دادم.

وی ادامه داد: ایشان وقتی می شنیدند از طلبه ها یا روحانیون شهید شدند، به حدی ناراحت می شد که گویا فرزندی را از دست داده است.

مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان از دشمنان فعلی و امروزی چنین یاد کرد و گفت: تاکتیکی که دشمن انتخاب کرده است، تاکتیک نفوذ می باشد که برای مقابله با نفوذ دشمنان، رمز، موفقیت و پیروزی ما نیازمند رهبریت است.

حجت الاسلام اکبر عباس نژاد افزود: ما روحانیون باید به قدری بصیرت داشته باشیم تا بتوانیم ابزار دشمن را شناسایی کرده و در پی آن مقابله کنیم.

ایشان خاطر نشان کرد: ما در سنوات دوران جنگ موفق خواهیم بود اما این موفقیت نیازمند بصیرت و شناخت دشمن است که در عدم بصیرت کافی با دشمن می تواند به راحتی نفوذ کند.

فرمانده پایگاه بنیاد شهید و امور ایثار گران استان در همین راستا افزود: خداوند ایزد یکتا برای ما یک رهبر دانا، بصیر و شجاع پیشوا قرار داده است و درهرجایی از دنیا که خطر احساس می شود را بیان بیان می کند تا مردم و مسلمانان در تور دشمن گرفتار نشوند.

وی افزود: پروردگار متعال بر ما عنایت کرده است که عمرمان در دوران بزرگانی چون مقام معظم رهبری سپری می شود و امید واریم آخر عمران را در اعتلای کلمه توحید و اجرای منویات مقام معظم رهبری از کسانی قرار دهدکه شربت شهادت را خورده اند.

مشاور مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: از خبرنگاران و تمامی مسئولین برگزاری این همایش قدردانی می کنم که با تدارک چنین مراسماتی فرصتی را برای هم فکری در همه زمینه ها قرار می دهند و امیدواریم تعداد این این نوع گرد همایی ها افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار