کارگردان دکتر سلام در گفتگو با بسیج عنوان کرد
صدری نیا گفت: مردم حاضر نیستند برای این مفاهیم تکراری و غیر ارزشی و اخلاقی به سینما بروند ضمن اینکه این آثار اعتماد خانواده ها به سینما را هم کم کم از بین برده است.
کد خبر: ۸۶۳۳۷۶۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

سید علی صدری نیا کارگردان دکتر سلام در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: با وجود اینکه امسال نسبت به سالهای گذشته تعداد آثار خوب در جشنواره افزایش داشته و حدود نیمی از فیلم ها دارای رویکرد مثبتی است، اما متاسفانه باز هم در جشنواره تعدادی از آثار با مفاهیم غیر ارزشی و غیر اخلاقی حضور دارند.

وی افزود: مثلا باز هم چند فیلم با موضوع خیانت در جشنواره امسال حضور دارد که نشان دهنده دغدغه های شخصی فیلم سازان است  و از سبک زندگی نامناسبی که بعضی از فیلمسازان در آن زندگی می کنند ناشی  می شود.

صدری نیا ادامه داد: لذا فیلمساز بدلیل دغدغه های محیط پیرامونی اش آثاری را می سازد که کیلومترها با دغدغه های عمومی مردم در جامعه فاصله دارد.

کارگردان دکتر سلام گفت: اتفاقا همین موضوع یعنی فاصله دغدغه های فیلم سازان و عموم جامعه هم باعث فاصله گرفتن مردم از سینما در سالهای اخیر شده است یعنی دیگر مردم حاضر نیستند برای این مفاهیم تکراری و غیر ارزشی و اخلاقی به سینما بروند ضمن اینکه این آثار اعتماد خانواده ها به سینما را هم کم کم از بین برده است.

وی با اشاره به نحوه برگزاری جشنواره فجر در سالهای اخیر خاطر نشان کرد: جشنواره ها همیشه با یک هدف گذاری دقیق آغاز به کار می کنند و پیش می روند و هر سال هم برنامه ریزی می کنند تا طبق آن هدف گذاری آثار فیلمسازان را به سمت اهداف جشنواره سوق دهند ولی متاسفانه جشنواره فجر با یک حرکت اعوجاج گونه در سالهای اخیر رو به رو بوده و از مسیر هدف گذاری اولیه اش که قرار بوده جشنواره فجر انقلاب و متناسب با ایام برگزاری اش یعنی دهه فجر باشد، فاصله گرفته و به نوعی منحرف شده است.

صدری نیا افزود: اینکه می بینیم در یکی از دوره ها فیلمی هم در جشنواره فجر برگزیده می شود و هم در جشنواره های خارجی همچون اسکار کمی محل تامل است چطور می شود دو جشنواره با دو هدف گذاری کاملا متفاوت و متقابل در یک نقطه به اشتراک برسند؟!

کارگردان دکتر سلام در خاتمه اظهار داشت: نحوه برگزاری جشنواره هم به نوعی تلاش می کند تا تقلیدی از جشنواره های غربی باشد به همین دلیل است که بعضا شاهد پوشش های عجیب و نامتعارف و نامتناسب با عرف جامعه توسط بعضی از بازیگران هستیم گویی  همه باورشان شده است که باید رفتار جشنواره های غربی را آن هم بدون در نظر گرفتن مقتضیات جامعه خودمان تقلید کنند.


ارسال نظرات