مرحله دوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس متوسطه اصلاندوز در مدارس راه زینب(س) و هنرستان علم و صنعت این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۲۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، مرحله دوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مدارس متوسطه اصلاندوز در مدارس راه زینب(س) و هنرستان علم و صنعت این شهر برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این اردو خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوز با مسئولین گفتگویی داشت.

محمد رسولیان، فرمانده بسیج دانش آموزی ناحیه عشایری اظهار کرد: آشنایی دانش آموزان با اصول دفاعی، افزایش توان رزم بسیجیان، و آمادگی همه جانبه در تمامی زمینه ها از جمله نظامی، سیاسی، مقابله با جنگ نرم دشمن و به منظور تحقق ارتش بیست میلیونی از اهداف برگزاری اردوی عملی آمادگی دفاعی است.

"قدرت مهرآوران" سرمربی آمادگی دفاعی مدارس اصلاندوز نیز در این خصوص گفت: با حضور 130 نفر از دانش آموزان دخترانه و متوسطه مدارس منطقه اصلاندوز مرحله دوم اردوی آمادگی دفاعی دختران از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در محل دبیرستان دخترانه راه زینب (س) برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره در قالب اردوهای عملی درس آمادگی دفاعی دانش آموزان دوم متوسطه دختر و پسر در منطقه اصلاندوز برگزار شده است افزود:این اردو به منظور انجام بخشیدن به بخش عملی درس آمادگی دفاعی در سطح کشور ،افزایش مهارتهای فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیرنظامی و استفاده صحیح از ابزار دفاعی در موقع بکارگیری برگزار می شود.

سرمربی آمادگی دفاعی مدارس اصلاندوز با اشاره به اینکه در این مرحله دانش آموزان با اصول کمکهای اولیه و امداد و نجات ،نظام جمع ،جنگ نرم،اصول تیراندازی و اسلحه شناسی آشنا می شوند افزود: مرحله دوم اردوی عملی درس آمادگی دفاعی متوسطه پسران نیز با حضور بیش از 162 نفر در هنرستان علم و صنعت اصلاندوز برگزار شد.

مهرآوران با بیان اینکه این اردوها 8 نمره درس آمادگی دفاعی را در دو نیمسال تحصیلی شامل می شود بیان کرد: این هشت نمره توسط مربیان به دانش آموزان داده می شود و در قالب لیست این نمرات با تایید سرمربی آمادگی دفاعی و مسئول بسیج دانش آموزی و فرمانده سپاه به آموزش و پرورش جهت جمع با 12 نمره تئوری درس آمادگی دفاعی مدارس ارسال می شود و در مجموع 20 نمره این درس را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، با مشارکت و همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و وزارت آموزش و پرورش چند سالی است که درس آمادگی دفاعی در مدارس بصورت تئوری - عملی برگزار می شود تا دانش آموزان در کنار اندوخته تئوری بصورت عملی نیز با اهداف درس آمادگی دفاعی آشنا شوند.

ارسال نظرات