به همت سپاه فتح :

کنگره عظیم 1800 شهیداستان در سال 95 برگزار می شود

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنگره 1800 شهید والامقام این استان مهرماه سال 95 در یاسوج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۶۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

محمد نصیرزاده امروز از برگزاری کنگره 1800 شهید کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید خبر داد و اظهار داشت: این کنگره مهر ماه سال 95 در یاسوج برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آثار، دست‌نوشته، فیلم، صدا و آن‌چه از شهیدان باقی مانده و از حیث فرهنگی بتوان از آن استفاده کرد در حال جمع‌آوری است.

نصیرزاده با بیان اینکه 70 درصد از آثار شهیدان جمع‌آوری شده است افزود: مصاحبه با هزار خانواده شهید انجام شده و مابقی تا زمان برگزاری کنگره جمع‌آوری و مستند خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: آرشیو کامل از آثاری که تاکنون جمع‌آوری شده است از قبیل فیلم، صدا، وصیتنامه و مصاحبه در اختیار داریم و از این آثار در کنگره استفاده می‌شود.

نصیرزاده با اشاره به برنامه‌های اجلاسیه برای کنگره شهدای استان از تشکیل 21 کمیته در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: به هر کدام از این کمیته‌ها وظایفی محول شده و طبق برنامه زمانبندی شده در جهت انجام امورات پیش می‌روند.

وی با بیان این‌که مسئولان استانی و معاونان استاندار در کمیته‌ها عضویت دارند گفت: رده‌های اجرایی از سپاه، بسیج و سازمان‌های مرتبط کمیته‌ها را ساماندهی می‌کنند.

نصیرزاده نصب المان‌هایی از دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، اجرای رزمایش را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در کنگره عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ستاد کنگره شهدای استان در برگزاری یادواره‌ها از اجرای 380 یادواره در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: 90 درصد یادواره‌ها تاکنون برگزار شده و تا پایان سال 10 درصد باقی مانده انجام خواهد شد.

به گفته نصیرزاده تاکنون 300 یادواره پایگاهی، 50 یادواره حوزوی، 20 یادواره «آبروی محله، افتخار کوچه» و 10 یادواره شهرستانی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

ارسال نظرات