عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بسیج:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اخیرا تخلفات صندوق توسعه ملی را جمع‌آوری کرده و قصد داریم تا آن را به قوه قضاییه جهت رسیدگی به تخلفات، ارائه دهیم.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۹۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، صبح روز گذشته اعلام شد که دولت در اقدامی غیرقانونی، برای دومین بار به منابع صندوق توسعه ملی دست برده و مقدار نامشخصی از این منابع را برداشت کرده است.

این اقدام دولت در حالی بود که چندی پیش نیز به دنبال برداشت 2/4 میلیاردی از منابع صندوق توسعه ملی، با اعتراضات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مواجه شد و سرانجام به اجبار مبلغ برداشتی را به حساب صندوق توسعه ملی بازگرداند.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در همین خصوص اظهار داشت: منابع صندوق توسعه ملی باید به بخش خصوصی و فعالیت های اشتغال‌زا اختصاص یابد و استفاده از منابع صندوق توسعه در مواردی دیگر غیر قانونی می باشد.

وی با انتقاد از عملکرد صندوق توسعه ملی، گفت: عملکرد این صندوق در جهت وظایفش به هیچ وجه مطلوب نبوده است، به طوری که استان‌های کمتر توسعه یافته، سهم بسیار ناچیزی از منابع این صندوق دریافت می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه اعلام کرد: اخیرا تخلفات صندوق توسعه ملی را جمع‌آوری کرده و قصد داریم تا آن را به قوه قضاییه جهت رسیدگی به تخلفات، ارائه دهیم.

وی با اشاره به برداشت قبلی دولت از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: دولت پس از برداشت بیش از 4 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با مخالفت و اعتراضات گسترده ای مواجه شد و مجبور به بازگرداندن این مبلغ به صندوق توسعه شد که احتمالا دوباره این فرآیند تکرار خواهد شد.

ارسال نظرات