فرمانده سپاه ناحیه عمار مشهد در گفتگو با "بسیج" خبر داد
فرمانده سپاه ناحیه عمار گفت: در راستای ترویج کتابخوانی در بین سربازان وظیفه؛ طرح کتابخوانی با محوریت تعداد مشخصی کتاب شاخص و جذاب و در نظر گرفتن پاداش مرخصی تشویقی در ازای مطالعه کتاب ها طراحی شد.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۳۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
محمد حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، دغدغه کتاب و کتاب خوانی به عنوان یکی از زیرساخت های فرهنگی کشور سبب شده است بنابراین درصددیم در سطح ناحیه عمار (پایگاه های بسیج، حوزه های مقاومت، نیروهای پاسدار و خانواده های ایشان و سربازان وظیفه) تلاش هایی جهت رونق این معروف فرهنگی انجام دهیم.

وی همچنین افزود: در این طرح، کتاب‌ها در آسایشگاه سربازان ناحیه بصورت چرخشی در بینیشان توزیع می شود و برای هر کتاب نسبت به حجم تعداد صفحات کتاب، پاداش های مرخصی ساعتی، یک روز یا دو روز مرخصی تشویقی در نظر گرفته شده است.

حسین زاده یادآور شد:  هر سربازی پس از مطالعه کتاب توسط فرمانده  ناحیه مورد آزمون قرار می‌گیرد که بصورت خلاصه کلیات کتاب مورد مطالعه را بیان کرده و به سئوالاتی نسبت به متن کتاب پاسخ می دهد همچنین هر سرباز مجردی که در دوران سربازی تصمیم به ازدواج بگیرد با مطالعه  کتاب «با هم بسازید» که مجموعه توصیه های رهبر انقلاب به زوج های جوان می باشد، روز عقد و یک روز بعد از آن را به عنوان هدیه ازدواجش به مرخصی می رود.

وی  کتاب هایی چون دا، نورالدین پسر ایران، لشکر خوبان، طوفان دیگری در راه است، بابا نظر، خاکهای نرم کوشک، دختر شینا، شاهرخ حر انقلاب، از به، من زنده  ام، قیدار، نامیرا، استاد عشق، پایی که جا ماند، آن بیست و سه نفر، سلام بر ابراهیم، اینک شوکران(شهید مدق)، کمی دیرتر، با هم بسازید(هدیه ویژه ازدواج)، شنام را از جمله کتاب های طرح کتابخوانی سربازان ناحیه عمار برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها