مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد

تقویت بسته‌های خدماتی در کمیته امداد کردستان/30 درصد از مددجویان مستعد اشتغال هستند

مدیرکل کمیته امداد کردستان از تقویت بسته‌های خدماتی با هدف ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: بخشی از تصدی‌گری کمیته امداد به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۴۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ، قنبر موسی‌نژاد در جشن بزرگ انقلاب که با حضور خانواده مدددجویان زیرپوشش این نهاد در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی برای ملت و سایر آزادی‌خواهان جهان داشته است.

وی از کمیته امداد به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای حمایت از افراد نیازمند و محروم جامعه نام برد و گفت: این نهاد انقلابی 22 روز بعد از پیروزی انقلاب به فرمان ملکوتی امام راحل در شرایطی راه‌اندازی شد که خیلی از اطرافیان امام انتظار آن را نداشتند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، انقلاب اسلامی ایران نهضت محرومین و نیازمندان جامعه و در راستای حمایت از آنها شکل گرفت و این مهم را نیز در عمل با تشکیل کمیته امداد به عنوان تنها نهادی که به نام بنیان‌گذار انقلاب مزین است به اثبات رساند.

موسی‌نژاد تصریح کرد: برکات این نهاد انقلابی با گذشت این سال‌ها در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه کاملا مشهود بوده و بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: افراد محروم و تهیدست جامعه که در زمان حکومت ستم‌شاهی جایگاهی در کشور نداشتند به عنوان ولی‌نعمتان انقلاب مورد توجه قرار گرفته و خدمت به آنها به عنوان افتخاری بزرگ برای مسئولان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه در جوامع مختلف دنیا همواره افراد نیازمند وجود دارند و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست، گفت: خداوند نیازمندان و فقرای جامعه را فقر و متمکنین را با ثروتشان امتحان می‌کند و کسانی که در این آزمایش الهی پیروز بیرون می‌آیند در دنیا و آخرت سربلند می‌شوند.

به گفته موسی‌نژاد، در بین جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی افرادی هستند که با وجود مشکلات مالی و اقتصادی با حمایت‌های این نهاد و تلاش خود به افرادی توانمند و موفق در عرصه‌های مختلف تبدیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی شاید از نظر اقتصادی با کمبودهای زیادی مواجه باشند، اما در عرصه عمل ثابت کرده‌اند که با پشتکار و استعدادی که دارند می‌توانند، گوی سبقت را در زمینه‌های مختلف از افراد متمکن جامعه بربایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه خیلی از دانشجویان زیرپوشش این نهاد در بهترین دانشگاه‌های سطح کشور تحصیل کرده‌اند، گفت: مددجویان تحصیلکرده زیرپوشش این نهاد امروز به عنوان افرادی توانمند و کارشناسانی قدر در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته موسی‌نژاد، استعدادها و توانایی‌هایی در بین جامعه هدف کمیته امداد است که می‌تواند بستر خدمت را برای سایر افراد جامعه فراهم سازد که باید در راستای شکوفایی این استعدادها تلاش کرد.

حمایت 14 هزار حامی از 5 هزار یتیم

وی در ادامه به جامعه 53 هزار خانواری کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 131 هزار نفر شامل، 26 هزار زن سرپرست‌خانوار، پنج هزار یتیم زیر 15 سال و غیره از خدمات این نهاد در استان بهره‌مند هستند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، 14 هزار حامی که 70 درصد آنها غیربومی هستند نیز در کنار خدمات کمیته امداد از این خانواده‌های نیازمند حمایت می‌کنند.

موسی‌نژاد خاطر نشان کرد: 30 درصد از جامعه 131 هزار خانواری زیرپوشش کمیته امداد کردستان مستعد اشتغالزایی هستند که ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی آنها به عنوان اولویت مهم این نهاد دنبال می‌شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال، احداث مسکن، بیمه اجتماعی، حمایت‌های تحصیلی از جمله اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی جامعه هدف است.

ایجاد 2200 شغل مددجویی در کردستان

وی از اجرای دو هزار و 200 شغل مددجویی در سال‌جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: 608 میلیارد ریال از محل بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه سال‌جاری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد، اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه تاکنون 445 میلیارد ریال از این میزان برای ایجاد اشتغال هزینه شده است، خاطر نشان کرد: سهم بانک‌های دولتی از اعتبار تعیین شده 491 میلیارد و500میلیون ریال و سهم بانک‌های خصوصی 116 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

به گفته موسی‌نژاد، به صورت کلی از محل اعتبارات بانکی و امدادی 275 میلیارد ریال در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان صرف شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تقویت بسته‌های خدماتی به جامعه هدف با بهره‌گیری از ظرفیت افراد خیر از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است که بنا داریم در راستای تحقق این مهم بخشی از کارهای تصدی‌گری کمیته امداد را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار