مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(علیه السلام):
حجت الاسلام سرافراز در همایش بصیرتی میثاق با ولایت شهرستان سامان گفت: انتخاب اصلح یک اصل عقلایی است که بعهده مردم است.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۶۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش بصیرتی میثاق با ولایت با سخنرانی حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام)، امام جمعه سامان و جمع کثیر اقشار مختلف مردم ولایتمدار و مومن، در مسجد جامع این شهر و با حضور امام جمعه شهرستان سامان برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام کریم سرافراز ضمن تبریک سالروز ایام الله مبارک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، با اشاره روایت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) به شخصیت والای حضرت امام راحل بر اساس این روایت پرداخت و گفت: در روایت وارد شده که مردی از قم ، مردم را به سوی حق و خداوند دعوت می کند،افرادی گرد او جمع می شوند که قلبهایشان همچون پاره های آهن با هم منسجمند و بادهای تند حوادث آنها را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند و توکل آنان با خداوند است و سرانجام کار با پرهیزکاران است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، هیچ پدیده ای به عظمت انقلاب اسلامی بوجود نیامده است، به طوری که انقلاب اسلامی ایران ، بزرگترین تحول جامعه است و یک مدل جدید از نظام اسلامی و مردم سالاری دینی در پرتو حکومت الهی بر مردم عرضه شد، که یکی از مهمترین حوادث تاریخ بود و ریشه در باور و اعتقادات مردم داشت .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام)، افزود: انقلاب اسلامی ایران دارای امتیازات و ویژگی های مهمی است که با انقلاب های دیگر که در جهان اتفاق افتاده ، تفاوت دارد.

وی گفت: امام راحل در این خصوص، می فرماید: "شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از سایر انقلابها جداست، هم در کیفیت مبارزه و هم در بعد انگیزه قیام مردم".

سرافزاز افزود: اکثر انقلابهای جهان از نوع صنفی، سیاسی و یا اقتصادی بوده اند، اما انقلاب ایران یک انقلاب مردمی خالص و ناب بود که برای خدا و معنویت بود.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از امتیازات و ویژگی های مهمی که انقلاب ما را از سایر انقلابهای اتفاق افتاده در جهان متمایز می سازد، موضوع بسیار مهم رهبری انقلاب است به طوری که رهبران انقلابهای جهان دچار انحرافات متفاوتی شده اند؛ اما رهبری در انقلاب اسلامی ایران، یک شخصیت منحصر به فرد و جامع الاطراف، در تاریخ بعد از حضرت رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)و ائمه اطهار(علیه السلام) بوده است .

حجت الاسلام سرافراز؛ سه باور حضرت امام راحل به خدا، مردم و خود را عامل قاطعیت، شجاعت و استقامت ایشان عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: این سه باور در وجود امام، در تصمیم امام و در تمام حرکتهای امام راحل به معنای واقعی کلمه، خودشان را نشان داده بود.

سرافراز ادامه داد: باور امام به خدا، مصداق آیه شریفه 173 سوره مبارکه آل عمران است که خداوند می فرماید:« الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَ قَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِيلُ‌«. همان كسانى كه [ برخى از ] مردم به ايشان گفتند : « مردمان براى [ جنگ با ] شما گرد آمده‏اند ; پس ، از آن بترسيد . » و [ لى اين سخن ] بر ايمانشان افزود و گفتند : « خدا ما را بس است و نيكو حمايتگرى است ».

وی، گفت: امام(ره)، ملت ایران را به معنی واقعی کلمه می شناختند و ایمان داشت که ملت ایران، ملتی مکتبی، هوشیار و بصیر هستند که اگر رهبران لایق و شایسته ای داشته باشند می توانند در عرصه های مختلف مثل خورشیدی می درخشند؛ لذا ملت ایران در نظر امام(ره) عزیز و دشمنان ملت ایران، در نظر امام(ره) ذلیل بودند.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: امام غیرت دینی مردم را برانگیخت و ملت ایران الگوی مقاومت و صبر برای ملتهای جهان شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) تصریح کرد: امام (ره) در باور به خود، ما می توانیم را به مردم ایران تعلیم داد. همانگونه که خود به توانایی شخصی خود اعتقاد و اعتماد داشت و این خصیصه ی اعتماد به نفس امام(ره) مشهود بود که مجموع این سه باور در امام (ره)، به تدریج در ملت ایران همگانی شد و امیدها و توکل به خدا را در دل مردم بیدار کرد و مردم ایران هم روحیات خود را تغییر دادند و خدا هم در اثر این حرکت مردم، به آنها کمک کرد و نصرت نمود و ایرانی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وابسته بود، مستقل شد .

سرافراز گفت: همان مشی و مرامی که امام(ره) داشت ، امروز خلف شایسته ایشان دارند و این راه را طی می کند و امید را در دل مردم زنده می کنند .

وی افزود: امروز اگر می بینیم عده ای از انقلابی شدن خسته شده اند؛ اما دهها و صدها برابر رویش انقلابی در جوانان ما بوجود آمده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: نظام سلطه، منفور ملتهاست و امروزه شاهد هستیم که نظام سلطه در منطقه و جهان دچار مشکل شده است.

این مقام مسئول افزود: انقلاب اسلامی ما، یک انقلاب خدائی و معنوی است؛ لذا تمام ارکان در نظام اسلامی باید دینی و معنوی باشد.

وی، ضمن دعوت مردم شریف ایران اسلامی در حضور همه جانبه در راهپیمائی 22 بهمن و نیز عرصه انتخابات گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی منتظر هستند ببینند ما نسبت به انقلابمان چقدر پایبند هستیم تا در صورت احساس ضعف ضربه بزنند؛ لذا می طلبد که همه ی ما در تمام صحنه های انقلابی حاضر، بصیر و هوشیار باشیم .

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری، ادامه داد: امروز ما، نیاز به یک مجلس انقلابی داریم ، وقتی رهبر انقلاب می فرمایند: من یک انقلابی ام؛ لذا همه ی ارکان نظام اسلامی باید انقلابی باشند و در مقابل زورگوئی ها و قلدری های آمریکا و نظام سلطه بایستند و برجام را در چارچوب سیاست ها و فرمایش رهبری عزیز، دنبال و پیاده کنند.

وی گفت: راس هرم انقلاب و نظام، اصل ولایت فقیه است. نقش خبرگان رهبری، نقش بنیادی و اساسی در نظام اسلامی ما دارد و دشمن هم تمام قدرت خود را معطوف کرده که در این مجلس نفوذ پیدا کند که به حول و قوه الهی، تیرشان به سنگ خواهد خورد.

این مقام مسئول، تأکید کرد: مخالفان و دشمنان جمهوری اسلانمی به دنبال مجلسی شبیه مجلس ششم هستند. دنبال یک مجلس منعطف که از طریق چنین مجلسی به خواسته هایشان برسند.

حجت الاسلام سرافراز به مطرح شدن رهبری شورای از سوی برخی افراد، اشاره کرد و گفت: کسانی که موضوع شورای رهبری را مطرح می کنند، بدانند موضوع شورای رهبری وجاهت قانونی و شرعی ندارد.

وی، در پایان افزود: یکی از جایگاههای بسیار مهمی که دشمنان انقلاب اسلامی ایران در صدد تضعیف آن هستند ، جایگاه رفیع ولایت فقیه است که تا کنون با بصیرت و هوشیاری مردم و رهبری های پیامبر گونه امام خامنه ای عزیز ، تا کنون خنثی شده است .

حجت الاسلام سرافراز، با اشاره به آیه شریفه "و شاورهم فی الامر، فاذا عزمت فتوکل علی الله"، تصریح کرد: قرآن می فرماید: عَزَمتَ، یعنی مدیریت، رهبری و فرماندهی باید واحد باشد؛ اما باید سؤالی از مطرح کنندگان رهبری شورایی بپرسیم که؛ چه مشکلی در عرصه ی رهبری فردی مثل امام(ره) و مقام معظم رهبری دیده شده است؟

وی، ادامه داد: حضرت امام(ره) بعد از وجود حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در زمان غیبت، یگانه دوران بود و در عرصه رهبری هم یگانه بود و امروز هم رهبر عزیز ما به اعتراف دوست و دشمن یگانه دوران است و حقاً این از برکات و هدایای الهی و نعمت های بزرگ الهی به امت بود که مقام معظم رهبری بعد از امام عزیز ما، رهبر امت اسلامی شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به اینکه، شورای نگهبان کف صلاحیت ها را مشخص می کند؛ انتخاب اصلح را یک اصل عقلایی دانست که بعهده مردم است.

وی، تأکید کرد:‌انتخاب ولایتمدارترین، متعهدترین، متدین ترین، خدمتگزارترین، مردمی ترین، لایق ترین، مؤمن ترین و آماده ترین کاندیدا برای حضور در میدان های انقلاب و بهترین فرد از لحاظ اخلاص و امانتداری، دردشناس ترین برای انتخاب از وظایف آحاد مردم است.

حجت الاسلام سرافراز، با تأکید بر حفظ مرزبندی های اعتقادی، سیاسی و مبرا بودن از فتنه و فتنه گری را از دیگر معیارها و شاخصه های اصلح برشمرد و تصریح کرد: این وظیفه شرعی، دینی و قانونی مردم است که انتخاب اصلح داشته باشند.


ارسال نظرات