یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با بسیج:
علیرضا امیدوار گفت: هیچ کدام از دستگاه های مجری و متولی امر فرهنگ آنطور که باید و شاید به دغدغه مردم و ارزش ها نمی پردازند از نفوذ نباید غافل شد نفوذی هایی هستند که اجازه رشد به سینمای انقلابی را نمی دهند.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۷۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
علیرضا امیدوار کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اگر از اکثر فیلمسازان بپرسیم برای چه و برای کدام مخاطب فیلم می سازند نمی توانند پاسخ قانع کننده ای دهند.

وی با بیان اینکه نظام ما ایدئولوژیک و انقلاب ما با دیگر انقلاب ها فرق دارد و اسلامی است افزود: رهبر معظم انقلاب همواره مطالباتی در حوزه فرهنگ داشته اند امروز باید ببینیم مطالبات رهبری در فیلم هایی که ساخته می شود چه جایگاهی دارد حتی اگر از سطح کلان هم مقداری فاصله بگیریم باید دید فیلم های ساخته شده با مطالبات مردم چقدر فاصله دارد.

امیدوار گفت: ما در سینمایی هستیم که داستان گو نیست یعنی فیلم ساز نمی تواند مدعی شود که من صرفا داستانی را تعریف می کنم همه فیلمسازان ما به نوعی می گویند که ما بر اساس دغدغه خود مسئله ای را مطرح می کنیم حالا اینکه مسئله مطرح شده جزء دغدغه های مردم هست یا نه جای سوال دارد.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از فیلم سازان به دنبال جذب مخاطب خارجی و جشنواه های خارجی هستند به همین خاطر ناامیدی وسیعی در این فیلم ها به چشم می خورد فاصله سینمای ما با سینمای انقلابی فاصله فوق العاده زیادی است.

وی با اشاره به اینکه سینمای اسلام و انقلاب در جشنواره ما جایی ندارد گفت: بسیاری از قراردادهای دینی در فیلم ها زیر پا گذاشته می شود به عنوان مثال اگر کارگردان خواسته از روابط زن و مرد چیزی را به تصویر بکشد سعی کرده این قواعد را دور بزند.

امیدوار تأکید کرد: ما آنطور که باید به سراغ فیلم سازی بومی و انقلابی و دغدغه مند نرفته ایم در حال حاضر هم پرمخاطب ترین فیلم ها آثاری است که با ارزش های ما همخوانی بیشتری دارند.

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: هیچ کدام از دستگاه های مجری و متولی امر فرهنگ آنطور که باید و شاید به دغدغه مردم و ارزش ها نمی پردازند از نفوذ نباید غافل شد نفوذی هایی هستند که اجازه رشد به سینمای انقلابی را نمی دهند سینمای انقلابی خودش باید خود را دریابد و در برابر همه این ناملایمات ایستادگی کند جشنواره عمار نمونه خوبی برای این مسئله است که باید تقویت شود.

ارسال نظرات